کد خبر : 1463
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 ژانویه 2015 - 19:19
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای بررسی مسائل فرهنگی و روند افزایش کانون های فرهنگی مساجد در شهرستان هوراند بسته هستند

بررسی مسائل فرهنگی و روند افزایش کانون های فرهنگی مساجد در شهرستان هوراند

بررسی مسائل فرهنگی و روند افزایش کانون های فرهنگی مساجد در شهرستان هوراند

به گزارش اهروصال، با حضور  فریاد خواه ، فرماندار  شهرستان هوراند، حجه الاسلام ثنایی کارشناس قرآنی  و ساماندهی  کانونهای مساجد آذربایجان شرقی  و  زارعی رئیس اداره فرهنگ و ارشا د اسلامی اهر  مسائل و مشکلات فرهنگی  شهرستان هوراند  و روند افزایش کانون های فرهنگی و هنری مساجد آن شهرستان بررسی شد . در ابتدای نشست

به گزارش اهروصال، با حضور  فریاد خواه ، فرماندار  شهرستان هوراند، حجه الاسلام ثنایی کارشناس قرآنی  و ساماندهی  کانونهای مساجد آذربایجان شرقی  و  زارعی رئیس اداره فرهنگ و ارشا د اسلامی اهر  مسائل و مشکلات فرهنگی  شهرستان هوراند  و روند افزایش کانون های فرهنگی و هنری مساجد آن شهرستان بررسی شد .

در ابتدای نشست ، فرماندار هوراند از ضعیف بودن حمایت های فرهنگی  گلایه کرد و گفت : متاسفانه  ، تابحال حمایت های  چندانی از  بخش فرهنگ و هنر  شهرستان هوراند  نشده است . فریادخواه  در ادامه از آمادگی شهرستان برای ایجاد ۲۰ کانون فرهنگی در مساجد شهرستان  خبرداد  و اظهار کرد که با همکاری دهیاران و هیئت امنای مساجد ، آماده راه کانون های فرهنگی و هنری در مساجد می باشیم  و ایجاد کانون را در اولویت و دستور کار قرارداده و در جلسه نشست دهیاران هواراند  به این مسئله خواهیم پرداخت  و جهت راه اندازی حداقل ۲۰ کانون کیفی پیگیری های لازم را انجام خواهیم داد .

فریاد خواه  تاسیس انجمن ادبی  و اختصاص سهیمه کتاب و استقرار اداره فرهنگ و ارشا د اسلامی و یا حداقل نمایندگی فرهنگی و هنری در شهرستان هوراند شد

حجه السلام ثنایی در ادامه جلسه  ضمن توضیح تاریخچه  کانون های فرهنگی و هنری طبق برنامه ۵ ساله چهارم  ، وزارت ارشاد موظف است در ۲۵ درصد مساجد کانون فرهنگی ایجاد نماید  و هر کانونی که در شهرستان ایجاد می شود  حمایت های مالی و تجهیزاتی از جمله  11 میلیون رال سرانه اولیه  ، دو عدد قفسه و  500 جلد کتاب  و در صورت اجرای طرح تلاوت نور  25 جلد قرآن  و دو جلد تفسیر همراه  واگذار میگردد . ضمن اینکه بعد از تاسیس هم در طول سال می توانند از خرید تجهیزات مورد نیاز بصورت مشارکتی بهره مند شوند . و در طول سال هم سه مرحله  سرانه حمایتی  از هر کانو ن انجام می گیرد .

زارعی  رئیس  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  اهر حمایت های فرمانداری  را در تاسیس کانون های فرهنگی و هنری  و نیز تاسیس انجمن های فرهنگی و هنری  بخصوص انجمن ادبی هوراند  موثردانست و  ضمن اعلام آمادگی در حمایت از اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در هوراند گفت : اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر میتواند  در طول سال  برنامه های مختلف فرهنگ ی وهنری  در هوراند اجرا نماید  و این امر مستلزم حمایتهای  مجموعه شهرستان بخصوص فرمانداری می باشد .

تاسیس  20 مورد کانون فرهنگی  و هنری  و کتابخانه باز در مساجد  ، تاسیس انجمن ادبی  ، اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و هنری در هوراند و اختصاص سهمیه کتاب به آن شهرستان  از جمله مصوبات این نشست بود .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.