کد خبر : 14338
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 2 آوریل 2015 - 6:48
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای بیعت ۳۰ گروه تروریستی با ابوبکر البغدادی بسته هستند

بیعت ۳۰ گروه تروریستی با ابوبکر البغدادی

بیعت ۳۰ گروه تروریستی با ابوبکر البغدادی

پس از این درخواست البغدادی، یک گروه ستیزه جو در الجزایر، یک گروه دیگر در صحرای سینا در مصر و یک گروه نیز در لبنان بلافاصله بیعت خود را با سرکرده داعش اعلام کردند. به گزارش اهروصال به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از خبرگزاری فرانسه (AFP) :یک مرکز اطلاعاتی آمریکایی





پس از این درخواست البغدادی، یک گروه ستیزه جو در الجزایر، یک گروه دیگر در صحرای سینا در مصر و یک گروه نیز در لبنان بلافاصله بیعت خود را با سرکرده داعش اعلام کردند.

به گزارش اهروصال به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از خبرگزاری فرانسه (AFP) :یک مرکز اطلاعاتی آمریکایی اعلام کرد بیش از بیست گروه ستیزه جو با داعش بیعت کرده اند و ده گروه دیگر نیز حمایت خود را از تروریست های داعش اعلام کرده اند.

مرکز اطلاعاتی موسوم به “اینتل‌سنتر” که بر گروه های افراط‌گرا نظارت می کند با انتشار فهرستی اعلام کرد این سی و یک گروه ستیزه جو در سراسر دنیا از الجزایر در غرب تا اندونزی در شرق حضور دارند.

ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش بخش هایی از سوریه و عراق را تحت سیطره دارد اواخر ماه ژوئن سال گذشته و پس از آنکه ستیزه جویان داعش شهر موصل را در عراق تصرف کردند ، خلافت خودخوانده خود را اعلام کرد و از ستیزه جویان در سراسر جهان خواست با وی بیعت کنند.

پس از این درخواست البغدادی، یک گروه ستیزه جو در الجزایر، یک گروه دیگر در صحرای سینا در مصر و یک گروه نیز در لبنان بلافاصله بیعت خود را با سرکرده داعش اعلام کردند.

در هفته ها و ماه های پس از آن نیز هجده گروه تروریستی دیگر از جمله بوکوحرام در نیجریه با ابوبکر البغدادی اعلام بیعت کردند که این گروه ها تاکنون به بیست و یک مورد رسیده اند.

بنا بر اعلام اینتل‌سنتر در همین حال ده گروه ستیزه جوی دیگر نیز بدون اعلام بیعت با داعش ، از این گروه تروریستی حمایت کرده اند.

این سی و یک گروه از لحاظ بزرگی و اهمیت در جایگاه های متفاوتی قرار دارند. کارشناسان بر این باور هستند که برخی از این گروه ها ساختاری دقیق با حضور هزاران ستیزه جو دارند و این در حالی است که بعضی دیگر به ندرت وجود دارند و از گروه های ستیزه جوی دیگر مشتق شده اند.

انتهای پیام/


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.