کد خبر : 1432
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 ژانویه 2015 - 17:05
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی بستان آباد بسته هستند

راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی بستان آباد

راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی بستان آباد

به گزارش اهروصال به نقل از مهر، اسماعیل جبارزاده عصر چهارشنبه در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و کمیته برنامه‌ریزی شهرستان بستان‌آباد با اشاره به شرایط قانونی مناطق ویژه گفت: منطقه ویژه اقتصادی از نظر تسهیلات قانونی شبیه مناطق آزاد است و امیدوارم با راه‌اندازی هرچه سریع‌تر این منطقه در بستان‌آباد از تسهیلات

به گزارش اهروصال به نقل از مهر، اسماعیل جبارزاده عصر چهارشنبه در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و کمیته برنامه‌ریزی شهرستان بستان‌آباد با اشاره به شرایط قانونی مناطق ویژه گفت: منطقه ویژه اقتصادی از نظر تسهیلات قانونی شبیه مناطق آزاد است و امیدوارم با راه‌اندازی هرچه سریع‌تر این منطقه در بستان‌آباد از تسهیلات قانونی آن برای جذب سرمایه‌گذاری استفاده کنیم.

ضرورت توجه به حوزه گردشگری

وی همچنین با اشاره به پتانسیل های بالای بستان آباد در حوزه گردشگری بر ضرورت توسعه این صنعت تاکید کرد و اظهار داشت: بیشتر پروژه‌های گردشگری شهرستان توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و لازم است با ایجاد زیرساخت‌های لازم، بخش خصوصی را به سرمایه‌گذاری در این زمینه تشویق کنیم.

جبارزاده ایجاد تسهیلات و امکانات مناسب را راهگشای جذب گردشگر عنوان کرد و  در این راستا تکمیل سد کلقان را از برنامه‌های اولویت‌دار شهرستان بستان‌آباد اعلام و بر بسیج امکانات دستگاه‌های ذیربط در این حوزه تاکید کرد.

وی با اشاره به زمینه توسعه فعالیت‌های معدنی در بستان‌آباد گفت: باید برای جذب سرمایه‌گذار در این بخش برنامه ویژه‌ای داشته باشیم، البته باید توجه داشت که شرط واگذاری معادن، بهره‌برداری از آنهاست و در صورتی که تا یک سال از واگذاری، فعالیتی صورت نگیرد واگذاری لغو خواهد شد.

اتمام جاده چهاربانده بستان آباد تبریز در اولویت قرار گیرد

جبارزاده از اداره کل راه و شهرسازی استان نیز خواست چهاربانده کردن قسمت باقی‌مانده از راه قدیم بستان‌آباد به تبریز به طول هشت کیلومتر را در اولویت کاری قرار دهد.

وی با اشاره به ضرورت تکمیل نواقص آزادراه پیامبر اعظم در محدوده شهرستان بستان‌آباد، این موضوع را یک موضوع فراشهرستانی دانست و پیگیری ویژه برای تحقق آن را مورد تاکید قرار داد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین توجه ویژه به بحث گازرسانی روستایی، اجرا و بازنگری در طرح‌های هادی روستایی، مشکلات بهداشتی و درمانی و بحث امداد جاده‌ای، احداث مصلا و آنتن‌دهی شبکه‌های صدا و سیما در مناطق روستایی شهرستان بستان‌آباد را از مدیران ذیربط خواستار شد.

برگزاری جشنواره حیدربابا به صورت سالانه

وی به برگزاری جشنواره حیدربابا در اوایل سال جاری در بستان‌آباد اشاره کرد و خواستار برگزاری سالانه این جشنواره شد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود تدوین سند تدبیر توسعه را استفاده از عقل و خرد جمعی در اداره استان دانست و گفت: این سند پس از نظرخواهی از صاحب‌نظران در دهه فجر سال جاری اجرایی می‌شود.

وی تاکید کرد: همه فرمانداران باید با دعوت از کارشناسان و نخبگان شهرستانی این سند را در معرض قضاوت و اظهار نظر آنها قرار دهند.

جبارزاده افزود: در سند تدبیر توسعه به امور جاری و وظایف ذاتی دستگاه‌ها ورود نکرده‌ایم، بلکه کارهای ویژه‌ای که در مدت باقی‌مانده از دولت برای توسعه استان لازم است در این سند مورد توجه قرار گرفته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.