کد خبر : 1422
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 ژانویه 2015 - 12:35
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای آغاز رایزنی ظریف و کری در ژنو بسته هستند

آغاز رایزنی ظریف و کری در ژنو

آغاز رایزنی ظریف و کری در ژنو

به گزارش اهروصال به نقل از فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و جان کری همتای آمریکایی لحظاتی پیش در شهر ژنو و به منظور سرعت بخشیدن به روند مذاکرات جامع هسته‌ای به گفت‌وگو نشستند. در این نشست معاونان وزرای خارجه نیز حضور دارند. این رایزنی قبل از آغاز دور دوازدهم مذاکرات جامع هسته‌ای

به گزارش اهروصال به نقل از فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و جان کری همتای آمریکایی لحظاتی پیش در شهر ژنو و به منظور سرعت بخشیدن به روند مذاکرات جامع هسته‌ای به گفت‌وگو نشستند.

در این نشست معاونان وزرای خارجه نیز حضور دارند.

این رایزنی قبل از آغاز دور دوازدهم مذاکرات جامع هسته‌ای برگزار می‌شود. قرار است دوازدهمین دور مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ درباره توافقنامه جامع هسته‌ای ۲۸ دی ماه (۱۸ ژانویه) در سطح معاونان در شهر ژنو برگزار شود. از فردا ۲۵ دی ماه تا ۲۷ دی ماه نیز معاونان ظریف رایزنی‌هایی را با طرف آمریکایی به ریاست وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا خواهند داشت

ایران و شش کشور پیش از این برای ۱۱ بار در خصوص توافق جامع هسته‌ای به گفت‌وگو نشستند که هشت دور آن در شهر وین، یک دور در نیویورک یک دور در مسقط و یازدهمین دور نیز ۲۶ آذر ماه در شهر ژنو برگزار شد.

پس از آنکه ایران و شش کشور در سوم آذر ماه سال جاری (۱۳۹۳) به این نتیجه رسیدند که به دلیل اختلافات موجود حصول توافق جامع امکانپذیر نیست، توافقنامه ژنو (برنامه اقدام مشترک) را برای هفت ماه دیگر (۹ تیر ماه ۱۳۹۴) تمدید و تأکید کردند که همه تلاش خود را انجام دهند که مذاکرات ظرف چهار ماه به نتیجه منجر شود.

بر همین اساس دور جدید مذاکرات در دوره تمدید (یازدهمین دور مذاکرات جامع هسته‌ای) در شهر ژنو برگزار و دوازدهمین دور نیز مجددا یکشنبه هفته آینده در شهر ژنو برگزار خواهد شد.

– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931024000339#sthash.jtAjsISL.dpuf

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.