کد خبر : 14174
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 آوریل 2015 - 14:52

لزوم حفاظت از منابع طبیعی توسط شهروندان در روز طبیعت

لزوم حفاظت از منابع طبیعی توسط شهروندان در روز طبیعت

 حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده نماینده ولی فقیه در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اهر در آستانه روز ۱۳ فروردین روز طبیعت در گفتگو با اهروصال با بیان اینکه در قرآن کریم آیات بسیاری در زمینه حفظ طبیعت وجود دارد اظهار داشت: بالغ بر ۷۰۰ آیه در قرآن کریم در ارتباط با طبیعت آمده است و

 حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده نماینده ولی فقیه در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اهر در آستانه روز ۱۳ فروردین روز طبیعت در گفتگو با اهروصال با بیان اینکه در قرآن کریم آیات بسیاری در زمینه حفظ طبیعت وجود دارد اظهار داشت: بالغ بر ۷۰۰ آیه در قرآن کریم در ارتباط با طبیعت آمده است و در آن‌ها نسبت به طبیعت، تفکر در طبیعت و حفظ طبیعت سفارش شده است.

وی با اشاره به روایاتی از ائمه معصومین(ع) در مورد طبیعت بیان کرد: پیامبر(ص) بارها بر حفظ منابع طبیعی و محصولات زمین تأکید کرده‌اند و فرموده‌اند که در واقع زمین مادر شماست.

نماینده ولی فقیه در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اهر تصریح کرد: در قرآن کریم نسبت به نابود کردن محیط زیست واژه "اعتداء" وارد شده است و هشدار داده است که تجاوز به محیط زیست ممنوع است.

وی ابراز داشت: پیامبر(ص) می‌فرمایند که هرگاه شخصی درختی را بکارد خداوند به مقدار ثمرات درخت برای او ارج می‌نویسد.

حجت الاسلام حسن زاده ادامه داد: امام صادق(ع) می‌فرمایند که درختکاری کنید که هیچ عملی حلال‌تر از این کار وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم قطع درختان ممنوع شمرده شده است گفت: امام صادق(ع) فرموده‌اند که درختان را قطع نکنید که عذاب الهی را در پیش دارد.

نماینده ولی فقیه در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اهر با اشاره به اینکه طبیعت تنها برای برآورده کردن نیازهای مادی نیست و نیازهای روحی انسان را نیز برآورده می‌کند مطرح کرد: اسلام به طبیعت با نگاه مثبتی مطالبی را بیان می‌کند و آن را هم از لحاظ مادی و هم از لحاظ روحی برای بشر مهم می‌شمرد.

وی با بیان اینکه در روایات داریم که مسافرت کنید که سالم بمانید گفت: سفر انسان به طبیعت و تفکر در آن و قدم گذاردن در مسائلی که در طبیعت وجود دارد موجب صحت و نشاط انسان می‌شود.

حجت الاسلام حسن زاده بیان کرد: اسلام برای طبیعت اهمیت بسیاری قائل شده و تعرض به آن را ممنوع اعلام کرده است و طبیعت را برای تمامی بشریت اعلام کرده است که هر شخصی در رابطه به آن حقی دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
قادر مختاریان چهارشنبه , 1 آوریل 2015 - 18:45

سلام.چشم رعایت میکنیم مثل همیشه.

نظرات بسته شده است.