کد خبر : 13729
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 مارس 2015 - 18:39
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای «احتمال» لغو دو سفر/ اردوغان به ایران نمی‌آید؛ رفسنجانی به عربستان نمی‌رود بسته هستند

«احتمال» لغو دو سفر/ اردوغان به ایران نمی‌آید؛ رفسنجانی به عربستان نمی‌رود

«احتمال» لغو دو سفر/ اردوغان به ایران نمی‌آید؛ رفسنجانی به عربستان نمی‌رود

حمله عربستان به یمن که با واکنش‌های بسیاری همراه است باعث شد عضو کمیسیون امنیت ملی بر تلاش مجلس برای لغو سفر اردوغان به ایران تاکید کند و در عین حال مشاور هاشمی رفسنجانی نیز از لغو سفر آیت‌الله به عربستان خبر دهد.   به گزارش اهروصال به نقل از  فارس، صبح امروز یکشنبه ۹





حمله عربستان به یمن که با واکنش‌های بسیاری همراه است باعث شد عضو کمیسیون امنیت ملی بر تلاش مجلس برای لغو سفر اردوغان به ایران تاکید کند و در عین حال مشاور هاشمی رفسنجانی نیز از لغو سفر آیت‌الله به عربستان خبر دهد.

 

به گزارش اهروصال به نقل از  فارس، صبح امروز یکشنبه ۹ فروردین مراسم ختم مرحومه حاجیه خانم مظاهری همسر آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان و مادر علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مسجد عالی شهید مطهری با حضور مسئولان دولتی، نمایندگان مجلس و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام حجازی از مسئولان ارشد دفتر مقام معظم رهبری، محمود احمدی نژاد رئیس‌جمهور سابق، سیدحسن خمینی، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، سیدوحید حقانی، حجت‌الاسلام پورمحمدی وزیر دادگستری، علاءالدین بروجردی رئیس کمسیون امنیت ملی، آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای، سیدصادق خرازی، غلامحسین الهام، آیت‌الله هاشمی شاهرودی نایب رئیس مجلس خبرگان، حمید چیت‌چیان وزیر نیرو، احمد توکلی نماینده مجلس، غلامحسین کرباسچی، قدرت‌الله علیخانی مشاور پارلمانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی، حسن قشقاوی معاون پارلمانی وزارت خارجه، مرتضی سرمدی قائم مقام وزیر خارجه، حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور، علی طیب نیا وزیر اقتصاد، حجت‌الاسلام رحیمیان تولیت آستان مقدس جمکران، حسین فدایی دبیر کل جمعیت ایثارگران، سیدمحمد غرضی و تیمورعلی عسگری مشاور پارلمانی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، حضور داشتند.

غرضی: برای انتخابات مجلس کاندیدای تهران می‌شوم/ با شعار توسعه جمهوریت و اسلامیت می‌آیم

بر پایه این گزارش محمد غرضی در حاشیه مراسم ختم همسر آیت‌الله جنتی و در جمع خبرنگاران درباره کاندیداتوری مجلس دهم اظهار داشت: انشالله برای انتخابات مجلس از تهران کاندیدا خواهم شد.

غرضی درباره شعار خود در انتخابات گفت: شعار بنده همان توسعه جمهوریت و اسلامیت خواهد بود که خیلی هم خوب در جامعه شکل گرفت.

وی با بیان اینکه ما تابع انقلاب و مردم هستیم تأکید کرد: بنده به دنبال هیچ گروه و حزبی در انتخابات نخواهم بود و هرچه خدا بخواهد همان خواهد شد.

خرازی: پارتیزان‌های یمن عرصه را بر ارتش عربستان تنگ می‌کنند/ آمریکا در مذاکرات عقلانیت به خرج دهد کار امروز تمام می‌شود

صادق خرازی رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان و دیپلمات سابق کشورمان با حضور در مراسم ختم همسر آیت‌الله جنتی و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره برگزاری همایش تشکل متبوعش اظهار داشت: انشالله همایش حزب ندای ایرانیان در سال جاری برگزار خواهد شد.

خرازی درباره مذاکرات تصریح کرد: اگر آمریکا عقلانیت به خرج دهد، امروز کار تمام می‌شود.

دیپلمات سابق کشورمان درباره انتشار برخی اسناد از سوی رسانه‌های غربی مبنی بر پایان مذاکرات گفت: این برای ایجاد یک جنگ روانی و سنجیدن طرف مقابل است اما الحمدالله تیم مذاکره‌کننده ما کاملاً مسلط بوده است.

وی درباره تجاوز نظامی عربستان به کشور یمن خاطرنشان کرد:‌ هیچ کشوری در دنیای امروز از تجاوز سود نمی‌برد؛ پارتیزان‌های یمن عرصه را بر ارتش منظم عربستان چنان تنگ می‌کنند که عربستان یک روزی می‌آید و از پاشنه جمهوری اسلامی را می‌زند که مشکلاتش حل شود.

علیخانی: سفر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عربستان لغو شد

حجت‌الاسلام قدرت‌الله علیخانی مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه مراسم ختم همسر آیت‌الله جنتی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره مواضع تشخیص آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در قبال تجاوز نظامی عربستان اظهار داشت: ایشان روز گذشته و در دیدار با برخی مسئولان، حمله عربستان را محکوم کردند.

علیخانی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا سفر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عربستان به دلیل تجاوز نظامی به یمن لغو خواهد شد یا خیر، گفت: بله این سفر لغو می‌شود.

کوثری: مجلس لغو سفر اردوغان به ایران را پی‌گیری می‌کند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم ختم همسر آیت‌الله جنتی و در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره سفر اردوغان به ایران اظهار داشت: با توجه به اظهارنظرهای اخیر آقای اردوغان باید سفر وی به ایران لغو شود تا متوجه شود اگر حرف بی‌ربطی بزند با آن برخورد خواهد شد.

کوثری درباره اینکه آیا وزارت خارجه چنین کاری را انجام خواهد داد یا خیر، تصریح کرد: اگر هم این کار را نکند ما از آنها می‌خواهیم که این کار را انجام دهند و مجلس در هفته آینده و پس از بازگشایی حتما این مسئله را پیگیری خواهد کرد.

قشقاوی: تاکنون تغییری در سفر اردوغان به ایران انجام نشده است

حسن قشقاوی معاون پارلمانی وزارت خارجه کشورمان پیش از ظهر امروز در حاشیه مجلس ختم همسر آیت‌الله جنتی که در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون تغییری در سفر «رجب‌طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه به ایران انجام نشده است.

وی در ادامه با اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور ترکیه درباره ایران و اقداماتش در منطقه، گفت: به نظرم رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان آقای ظریف به صورت شایسته‌ای پاسخ اظهارات آقای اردوغان را مطرح کرد، هر حرفی را می‌شود با پاسخ مناسب جواب داد و ما فکر می‌کنیم شرایط منطقه به گونه‌ای است که به جای فرافکنی و اتهام‌زنی به یکدیگر، باید همه کشورهای منطقه سعی کنند که با درک واقعیت‌های روی زمین و تحولات منطقه از طریق گفت‌وگو، رایزنی و تعامل بیشتر مشکلات را حل کنند.

معاون پارلمانی وزارت خارجه در ادامه تصریح کرد: اینگونه نیست که بشود با صرف اظهارات آنچه واقعیت موجود است را نادیده گرفت؛ تا آنجایی که بنده اطلاع دارم تحول یا تغییر خاصی در برنامه سفر اردوغان به ایران تاکنون انجام نشده است.

امیری: گزارش نهایی حادثه شیراز در دست بررسی است

حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم ترحیم والده آیت‌الله جنتی که در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد در جمع خبرنگاران درباره دعوت از وزیر کشور برای حضور در مجلس درباره پول‌های کثیف اظهار داشت: تعاملات بین مجلس و وزرا امری عادی است و اگر نمایندگان مجلس توضیحی بخواهند قطعاً این موضوع توسط وزیر بیشتر تشریح خواهد شد و این مسئله موضوعی عادی است که به تعاملات بین مجلس بر می‌گردد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره اتفاقاتی که در شیراز رخ داد نیز خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور و وزیر کشور دستور رسیدگی به این موضوع را دادند و هیأتی در این راستا عازم شیراز شد که پس از بررسی‌های صورت گرفته برای برخی قرار صادر شده است اما این پرونده مراحل نهایی خود را طی می‌کند.

وی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره پیگیری حقوقی پرونده شهید دانایی‌فر مرزبان ربوده شده کشورمان نیز خاطرنشان کرد: ما در حال پیگیری این موضوع هستیم و گزارش‌ها را جمع‌بندی می‌کنیم.

اشتری: نیروی انتظامی در سال ۹۴ خدمات انتظامی را به مردم افزایش می‌دهد/ دستگا‌ه‌های امنیتی شهادت دانایی‌فر را بررسی می‌کنند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی کل کشور در حاشیه مراسم ختم همسر آیت‌الله جنتی و در جمع خبرنگاران  درباره مهمترین برنامه پلیس برای نام سال اظهار داشت: ما بنا داریم در سال ۹۴ خدمات انتظامی را به مردم افزایش دهیم و در این حوزه هر چه بیشتر بتوانیم فعالیت کنیم تا نتیجه آن نظم و آرامش و امنیت بیشتر باشد.

اشتری درباره اینکه آیا طرح‌های گذشته در نیروی انتظامی دنبال خواهد شد یا خیر، تصریح کرد: بر اساس قانون و برنامه‌هایی که از سال ۹۴ داریم انشاءالله طرح‌های خود را اعلام خواهیم کرد و طرح‌های خوبی که شروع شده ادامه پیدا خواهد کرد.

فرمانده نیروی انتظامی کل کشور با بیان اینکه کارهای جدیدی در برنامه‌های ما قرار دارد،درباره آخرین پیگیری‌ها در خصوص دانایی‌فر افزود: این مسئله از طریق وزارت کشور، دستگاه‌های امنیتی، وزارت خارجه و نیروی انتظامی در حال پیگیری است و از این رو نتیجه خوبی هم خواهیم گرفت.

سرمدی: تا زمانی که در همه نکات توافق حاصل نشود به توافق نمی‌رسیم/ اشتباهی بسیار راهبردی در یمن صورت گرفته است

مرتضی سرمدی قائم مقام وزارت امور خارجه کشورمان در حاشیه برگزاری مجلس ختم همسر آیت‌الله جنتی که در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین تحولات یمن و تجاوز آل سعود به این کشور، اظهار داشت: به نظر می‌رسد متأسفانه یک اشتباه بسیار راهبردی در تجاوز به یمن صورت گرفته است، آنچه که در یمن می‌گذرد مربوط به بخشی از مشکلات داخلی است و تلاشی که برای نزدیک کردن گروه‌های سیاسی می‌بایست صورت گیرد تا مشکلات سیاسی در یمن حل شود اما متأسفانه این کشور با حمله نظامی و عملیات نظامی علیه یک جریان بسیار قوی که پایگاه مردمی گسترده‌ای دارد،‌مواجه شد، این جریان در یمن تلاش می‌کند آرامش به این کشور بازگردد و پیشتاز مبارزه با تروریسم در این کشور باشد.

وی با بیان اینکه اینگونه تجاوزها و حملات افراط گرایی و تروریسم را در منطقه افزایش خواهد داد، گفت: اینگونه تجاوزها آنچنان حرکت عقیم و کوری است که هیچگونه نتیجه‌ای به دنبال نخواهد داشت؛ سوابق لشکرکشی‌های سه دهه اخیر را اگر بررسی کنیم، شاهد خواهیم بود که اتحاد جماهیر شوروی به افغانستان لشکرکشی کرد و یا آمریکا به افغانستان و عراق لشکرکشی کرد، کدامش موفق بوده که برخی کشورهای منطقه با چنین توهمی می‌خواهند با این مسئله برخورد کنند لذا اعتقاد ما این است که هر چه سریعتر می‌بایست حملات به یمن به پایان برسد و گفت‌وگوها بین گروه‌های مختلف این کشورها صورت گیرد.

قائم مقام وزیر خارجه بر همین اساس یادآور شد: بدون تردید هرچه این جنگ طولانی‌تر شود،‌هر چه کشتن مردم و از بین بردن زیرساخت‌های یمن ادامه یابد، کینه، نفرت و تروریسم و افراطی گرایی در منطقه افزایش می یابد و این امر برای کشورهای منطقه که به شدت در این زمینه آسیب‌پذیر هستند، بزرگترین تهدید خواهد بود.

مرتضی سرمدی در ادامه سخنانش با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای ایران با ۱+۵، گفت:‌ مذاکرات هسته‌ای با جدیت و شدت ادامه دارد، باید در این دور از مذاکرات درباره همه ابعاد و همه جزئیات توافق حاصل شود، آن زمان می‌شود نام آن را یک توافق گذاشت، حتی اگر مقدار زیادی هم توافق و پیشرفت حاصل شده باشد، تا وقتی که در مورد همه نکات توافق حاصل نشده باشد، ما به توافقی نرسیدیم.

قائم مقام وزیر خارجه در پایان تأکید کرد: در بسیاری از زمینه‌ها تاکنون پیشرفت صورت گرفته است اما همچنان موضوعاتی باقی مانده که امیدواریم وزرای خارجه ۱+۵ اگر اجلاسی در لوزان سوئیس داشتند، فرصتی یابند که این موارد باقیمانده را نیز حل و فصل کنند.

انتهای پیام/


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.