کد خبر : 135478
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 ژانویه 2023 - 12:05
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای برگزاری دومین جشنواره بین المللی عاشیقلار در شهرستان اهر بسته هستند

برگزاری دومین جشنواره بین المللی عاشیقلار در شهرستان اهر

برگزاری دومین جشنواره بین المللی عاشیقلار در شهرستان اهر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری دومین جشنواره بین المللی عاشیقلار در شهرستان اهر خبر داد. به گزارش پایگاه خبری #اهروصال، سید محمد حسین بلاغی، در سی و ششمین گردهمایی موسیقی و ادبیات عاشیقلار در شهرستان اهر گفت: فرهنگ آذربایجان یکی از درخشان ترین فرهنگ های ایران می‌باشد که امیدواریم با برگزاری

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری دومین جشنواره بین المللی عاشیقلار در شهرستان اهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری #اهروصال، سید محمد حسین بلاغی، در سی و ششمین گردهمایی موسیقی و ادبیات عاشیقلار در شهرستان اهر گفت: فرهنگ آذربایجان یکی از درخشان ترین فرهنگ های ایران می‌باشد که امیدواریم با برگزاری جشنواره بین‌المللی عاشیقلار بتوانیم این فرهنگ، هنر، ارزشها و اخلاق غنی را برای کل دنیا انتقال دهیم.

وی در ادامه موسیقی و هنر فولکلور و محلی را بهترین محل برای انتقال اخلاقیات و ارزش ها عنوان کرد و افزود: هنر فولکلور و محلی همیشه در خدمت ارزش های ما بوده و همچنان نیز خواهد بود.

بلاغی همچنین شهرستان اهر را مهد و خاستگاه موسیقی عاشیقی عنوان کرد و گفت: در آغازین راه گردهمایی موسیقی و ادبیات عاشیقلار که با همکاری اداره کل ارشاد، حوزه هنری و جمعی از نهادها برگزار شد مطمئن بودیم بستر موسیقی عاشیقی بهترین فرصت برای انتقال اخلاقیات، ارزش‌ها می‌باشد تا بتوانیم از این راه نشان دهیم که مردم ما همیشه وامدار این ارزش ها هستند.

وی در ادامه ضمن تبریک به استاد عاشیق ولی اله عبدی برای دریافت نشان درجه یک هنری افزود: این نشان هنری هم درجه و هم رتبه مدرک دکتری است که استاد عاشیق عبدی اولین هنرمند منطقه ارسباران می باشد که به این درجه نائل گردید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: امیدواریم این نشان درجه یک هنری که به استاد عبدی اعطا شد سرآغازی برای دریافت این نشان توسط اساتید هنر و عاشیقی در سطح استان و منطقه ارسباران در سال های آینده باشد. ایسنا و ایکنا

خبر از: مصطفی قربان موحد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.