کد خبر : 135418
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 10 ژانویه 2023 - 20:09
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای زنگ خطر کم آبی در اهر به صدا درآمد بسته هستند

زنگ خطر کم آبی در اهر به صدا درآمد

زنگ خطر کم آبی در اهر به صدا درآمد

رئیس دادگستری اهر گفت: با توجه به کاهش بارندگی‌ها و به تبع آن کاهش ورودی منابع آب به سد ستارخان؛ زنگ خطر کم‌آبی در شهرستان اهر به صدا درآمده است. به گزارش پایگاه خبری #اهروصال، حجت‌الاسلام محمدعلی نظری در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اهر با انتقاد از بی‌توجهی شرکت آب و فاضلاب

رئیس دادگستری اهر گفت: با توجه به کاهش بارندگی‌ها و به تبع آن کاهش ورودی منابع آب به سد ستارخان؛ زنگ خطر کم‌آبی در شهرستان اهر به صدا درآمده است.

به گزارش پایگاه خبری #اهروصال، حجت‌الاسلام محمدعلی نظری در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اهر با انتقاد از بی‌توجهی شرکت آب و فاضلاب به هدررفت ۲.۵ میلیون مترمکعبی آب در شبکه انتقال و توزیع آب شرب اهر گفت: شرکت آب و فاضلاب علی‌رغم اطلاع از تلفات ۳۰ درصدی منابع آبی در شبکه انتقال و توزیع، اعتبار برای نوسازی و جلوگیری از هدررفت منابع آب اختصاص نمی‌دهد.

وی بر ضرورت شناسایی و انسداد چاه‌های غیرمجاز آب در شهرستان اهر تأکید کرد و ادامه داد: سال‌هاست وعده تجهیز چاه‌های آب به کنتور هوشمند را داده‌اند، اما در عمل این وعده‌ها دیده نمی‌شود از طرفی هم شناسایی چاه‌های آب غیرمجاز و انسداد آن‌ها و جلوگیری از برداشت غیرمجاز آب در کانال پایاب سد ستارخان نباید مورد غفلت قرار گیرد.

رئیس دادگستری اهر با گلایه از بی‌توجهی نهادهای نظارتی بر تبدیل منابع طبیعی به باغات و توسعه غیرمجاز باغات در شهرستان اهر ابراز داشت: مدیران مربوطه می‌گویند باغات توسعه نمی‌یابد اما عملاً می‌بینیم سودجویان اراضی منابع طبیعی را به باغ تبدیل می‌کنند.

حجت الاسلام نظری به ممنوعیت رهاسازی آب از سد ستارخان بدون مصوبه شورای حفاظت از منابع آب اهر اشاره و خاطرنشان کرد: شهرداری اهر به حد کافی منابع مالی و چاه آب برای آبیاری فضای سبز شهری دارد، لذا استفاده از آب شرب برای آبیاری فضای سبز غیرمنطقی است.

رئیس دادگستری اهر همچنین از اختصاص شعبه ویژه برای رسیدگی به پرونده‌های حوزه آب، کشاورزی و منابع طبیعی در دستگاه قضایی این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی و امور آب برای شناسایی چاه‌های آب غیرمجاز در شهرستان اهر اقدام کنند و مراتب را با تکمیل پرونده به شعبه ویژه دستگاه قضایی ارجاع دهند.

سردبیر اهروصال: مصطفی قربان موحد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.