کد خبر : 135415
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 10 ژانویه 2023 - 20:05
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای کاهش منابع آبی و افزایش مصرف آب در اهر بسته هستند

کاهش منابع آبی و افزایش مصرف آب در اهر

کاهش منابع آبی و افزایش مصرف آب در اهر

فرماندار اهر از روند کاهشی منابع آب سد ستارخان از یک شو و افزایش مصرف آب در این شهرستان ابراز نگرانی کرد. به گزارش پایگاه خبری #اهروصال، فرماندار اهر در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اهر گفت: منابع آب سد ستارخان نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد کاهش یافته است، از این‌رو

فرماندار اهر از روند کاهشی منابع آب سد ستارخان از یک شو و افزایش مصرف آب در این شهرستان ابراز نگرانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری #اهروصال، فرماندار اهر در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اهر گفت: منابع آب سد ستارخان نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد کاهش یافته است، از این‌رو در صورت کاهش بارندگی‌ها در سال آینده با بحران کم‌آبی مواجه خواهیم شد.

ابوالفضل غنی‌زاده افزود: از ابتدای سال آبی ورودی آب به سد ستارخان اهر ۲۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش را نشان می‌دهد.

وی از افزایش مصرف سالانه آب شرب به ۱۳ میلیون مترمکعب در شهر اهر خبر داد و یادآور شد: مصرف سالانه آب شرب در شهر اهر از ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب سال گذشته، امسال به ۱۳ میلیون مترمکعب افزایش یافته که این میزان مصرف آب شرب در شهر اهر بی‌سابقه و نگران‌کننده است.

فرماندار اهر ادامه داد: هر شهروند اهری روزانه به‌طور متوسط ۱۸۵ لیتر آب مصرف می‌کند که این میزان به ۲۱۷ لیتر هم می رسد.

وی بر لزوم جلوگیری از تلفات آب در شبکه انتقال و توزیع منابع آبی در شهر اهر تأکید کرد و گفت: مهم‌ترین موضوعی که باید در مدیریت منابع آبی به دنبال آن باشیم، ترویج فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف آب در بخش خانگی و صنعتی است در کنار این مسائل؛ تلفات ۳۰ درصدی منابع آبی در شبکه انتقال و توزیع آب قابل اغماض نیست .

فرماندار اهر با اشاره به توسعه ۱۷۰۰ هکتاری باغات غیرمجاز در شهرستان اهر افزود: آب ۲۴ روستا و ۶۰۰۰ عضو تعاونی آب‌بران تحت پوشش سد ستارخان بوده و عمدتاً منابع آبی به اراضی کشاورزی با آبیاری قطره‌ای، بارانی و ثقلی تخصیص می‌یابد، این در حالی است که تنها در سال گذشته از منابع آبی محدود، ۲۰ میلیون مترمکعب آب به بخش کشاورزی اهر اختصاص یافته بود.

غنی‌زاده بابیان این‌که آبیاری فضای سبز شهری با آب شرب ممنوع است، اظهار کرد: این مصوبه باید از سوی آب و فاضلاب و شهرداری اهر اجرایی و انشعابات آب شرب شهرداری که برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌شود قطع شود، چراکه سالانه از انشعابات شهرداری اهر برای آبیاری فضای سبز شهری ۸۰۰ هزار مترمکعب آب برداشت می‌شود.

وی از شناسایی ۷۶۱ انشعاب غیرمجاز آب شرب از ابتدای امسال در شهر اهر خبر داد و گفت: مدیریت آب و فاضلاب اهر از این تعداد انشعاب غیرمجاز آب شرب، برای ۱۸۰ انشعاب مجوز صادر شده و مابقی برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شده‌اند.

سردبیر اهروصال: مصطفی قربان موحد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.