کد خبر : 135412
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 10 ژانویه 2023 - 16:01
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای تصمیمات مهم استانی برای حل مشکلات شهرستان هوراند بسته هستند

تصمیمات مهم استانی برای حل مشکلات شهرستان هوراند

تصمیمات مهم استانی برای حل مشکلات شهرستان هوراند

تاکید استاندار آذربایجان شرقی بر پیگیری و حل مشکلات مناطق محروم و ‌کم‌برخوردار از سوی همه مدیران/ تصمیمات مهم استانی برای حل مشکلات شهرستان هوراند   استاندار آذربایجان شرقی، پیگیری و حل مشکلات مناطق محروم و ‌کم‌برخوردار را از اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: این یک شعار نیست بلکه باید به عنوان

تاکید استاندار آذربایجان شرقی بر پیگیری و حل مشکلات مناطق محروم و ‌کم‌برخوردار از سوی همه مدیران/ تصمیمات مهم استانی برای حل مشکلات شهرستان هوراند

 

استاندار آذربایجان شرقی، پیگیری و حل مشکلات مناطق محروم و ‌کم‌برخوردار را از اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: این یک شعار نیست بلکه باید به عنوان یک رسالت و تکلیف در تاروپود همه مدیران استان راه یابد.

به گزارش پایگاه خبری #اهروصال، عابدین خرّم در نشست شورای اداری شهرستان هوراند که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، افزود: معتقدیم اگر مناطق روستایی و کم‌برخوردار از آبادانی و عمران لازم برخوردار شوند، بخشی از مشکلات شهری ما هم برطرف می‌شود، زیرا مردم این مناطق در عین برخورداری از صدق و صفا، برای تامین نیازهای مردم شهرهای دیگر می‌کوشند.

وی گفت: این مناطق نیازمند توجه اند که اگر تا امروز هم کم بوده، باید از این به بعد بیشتر شود و اگر نظام در این مناطق سرمایه گذاری کند، بهره وری چند برابری خواهد داشت.

خرّم بیان کرد: آسفالت، تعریض جاده ها و حذف نقاط حادثه خیز از جمله نیازهای جدی شهرستان هوراند است که اداره کل راهداری باید اقدام کند و ما نیز آماده کمک به آن هستیم و در اولویت قرار می دهیم.

وی تاکید کرد: ۲۰ میلیارد تومان از منابع استانی برای آسفالت راه های روستایی شهرستان اختصاص می‌یابد و سال آینده جاده های این شهرستان باید از وضعیت مناسبی برخوردار باشند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه درباره وضعیت سد عمارت، گفت: سه چهار سد مانند این سد در سطح استان داریم که سرمایه گذاری و زمین آن در آذربایجان شرقی، اما منابع آبی آنها برای استان های دیگر است؛ با این حال حقابه ما از این سدها حتما تامین می شود و شخصا تاکنون چند نوبت از وزیر نیرو و‌ معاونان وی پیگیر این موضوع بوده‌ام.

وی افزود: در همین راستا، اختصاص حقابه سد عمارت برای آب شرب روستاهای هوراند به تازگی از سوی وزیر نیرو ابلاغ شده است.

خرّم گفت: سد چهار میلیون مترمکعبی علی‌آباد نیز برای حل مشکل آب شرب روستاهای شهرستان احداث می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به نیمه کاره بودن مجتمع اداری شهرستان هوراند به رغم گذشت بیش از پنج سال از آغاز آن، دستور داد ۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل این مجتمع اختصاص یابد.

وی همچنین دستور تخصیص یک‌و‌ نیم میلیارد تومان برای تجهیز دکل‌های صداوسیما برای برخورداری مردم از برنامه‌های رسانه ملی را صادر کرد.

خرّم گفت: در حالت کلی شهرستان‌های تازه‌تاسیس، مشکلات اساسی در بخش زیرساخت‌ها دارند که پس از احصا، باید در قالب سفر استانی رئیس جمهور پیش بینی و تامین اعتبار شوند.

وی ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز برای احداث مجتمع فرهنگی و هنری اقدام کند و ما نیز آماده کمک به تحقق این مهم هستیم.

خرّم افزود: توسعه بدون سرمایه گذاری بخش خصوصی ناقص است و باید بستر را برای جذب سرمایه گذاران در هوراند فراهم کرد.

وی اضافه کرد: گردشگری از ظرفیت های اصلی شهرستان هوراند است که می تواند مشکلات آن در حوزه زیرساخت و اشتغال را حل کند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به امکان توسعه ۵۰۰ هکتاری تولید سماق در هوراند، اعلام کرد: برای احداث پل معلق نیز ۱۰ هکتار زمین لازم اختصاص یافته است.

وی گفت: معدن نیز از دیگر ظرفیت‌های این شهرستان است و منابع طبیعی برای واگذاری ۸۰۰ هکتار از اراضی شهرستان در این ارتباط اعلام آمادگی کرده است.

خرّم درباره درخواست امام جمعه شهرستان برای ساخت خانه عالم نیز گفت: اگر استقرار روحانی در خانه عالم تضمین شود، ساخت سه باب خانه عالم توسط استانداری و بسیج سازندگی را مصوب می کنیم.

وی اضافه کرد: سیاست ما در بخش مسکن برای هوراند ساخت خانه های ویلایی ۲۰۰ تا ۲۵۰ متری است که با فرهنگ بومی نیز سازگارتر است.

خرّم همچنین در واکنش به اظهارات فرماندار هوراند مبنی بر بنیه مالی ضعیف بانک های هوراند، گفت: تامین اعتبار بانک های شهرستان نیز انجام می شود.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های ارتباطی مشکل جدی مناطق روستایی و مرزی استان است، افزود: در محدوده اهر تا خداآفرین از نظر تلفن ثابت و همراه و اینترنت مشکل داریم و دستگاه‌های مسئول باید برای حل این مشکل تلاش کنند.

وی اظهار داشت: در بخش محرومیت زدایی نیز کمیته امداد و دیگر نهادهای مسئول در حال فعالیت هستند و ما نیز آماده کمک بیشتر برای مضاعف کردن فعالیت ها در قالب تسهیلات تبصره های ۱۶ و ۱۸ هستیم.

خرّم تاکید کرد: فراهم کردن زمینه مهاجرت معکوس جمعیت به هوراند باید اولویت مسئولان شهرستان از طریق توسعه امکانات باشد.

وی خطاب به مسئولان شهرستان گفت: با نگاه امیدوارانه به گذشته و خدمت بی منت به مردم، شاهد اتفاقات خوب در این شهرستان خواهیم بود.

 

سردبیر اهروصال: مصطفی قربان موحد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.