کد خبر : 135395
تاریخ انتشار : شنبه 7 ژانویه 2023 - 17:13
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای کشت طلای سرخ در بیش از ۲۸ هکتار اراضی کشاورزی اهر‎‎ بسته هستند

کشت طلای سرخ در بیش از ۲۸ هکتار اراضی کشاورزی اهر‎‎

کشت طلای سرخ در بیش از ۲۸ هکتار اراضی کشاورزی اهر‎‎

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر گفت: امسال زیر کشت زعفران (طلای سرخ) با افزایش چند هکتاری به بیش از ۲۸ هکتار رسیده است. به گزارش پایگاه خبری #اهروصال، علی نجفی، در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: زعفران از محصولات با ارزش و اقتصادی است که تولید و کاشت این محصول در اراضی کشاورزی روستاها می‌تواند علاوه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر گفت: امسال زیر کشت زعفران (طلای سرخ) با افزایش چند هکتاری به بیش از ۲۸ هکتار رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری #اهروصال، علی نجفی، در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: زعفران از محصولات با ارزش و اقتصادی است که تولید و کاشت این محصول در اراضی کشاورزی روستاها می‌تواند علاوه بر ایجاد اشتغال و تولید باعث رونق اقتصادی در این مناطق شود.

وی از مزایای مهم کاشت زعفران را نیاز آبی کم آن هم در مواقعی از سال (مهر تا اردیبهشت) که سایر محصولات به آب نیازی ندارند، دارای خواص دارویی، برداشت محصول از هفت تا ۱۰ سال، سهولت و احتیاج به فضای کم در نگهداری این محصول می باشد.

نجفی بهترین زمان برای برداشت زعفران از سال سوم به بعد عنوان کرد و گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی اهر تولید زعفران در بالاترین کیفیت بوده به طوری که متوسط عملکرد آن ۴ کیلوگرم در هکتار می باشد و امسال نیز از ۲۸ هکتار اراضی زیر کشت زعفران ۱۰۰ کیلوگرم نگین زعفران خالص برداشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی اهر، افزود: بیشترین عملکرد تولید طلای سرخ در مزارع اهر به میزان ۸ کیلوگرم در هکتار مربوط به مزارعی بود که کود سرک ازته در دو مرحله پس از اتمام برداشت گل استفاده کرده بودند که نیاز است در راستای تولید و درآمد بیشتر تولید کنندگان این محصول صادراتی حتماً به توصیه های کارشناسان کشاورزی توجه ویژه نمایند.ایسنا

خبر از: مصطفی قربان موحد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.