کد خبر : 134883
تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 نوامبر 2022 - 12:51
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای مرمت کاروانسرای گویجه‌بئل اهر توسط سرمایه گذار بخش خصوصی بسته هستند

مرمت کاروانسرای گویجه‌بئل اهر توسط سرمایه گذار بخش خصوصی

مرمت کاروانسرای گویجه‌بئل اهر توسط سرمایه گذار بخش خصوصی

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اهر از مرمت کاروانسرای گویجه‌بئل این شهرستان توسط سرمایه گذار بخش خصوصی خبر داد. به گزارش پایگاه خبری اهروصال، حسن باقرپور، با اشاره به خسارت وارد شده از زلزله سال ۹۱ شهرستان های اهر و ورزقان به کاروانسرای شاه عباسی گردنه گویجه بئل اهر و راکد ماندن احیای

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اهر از مرمت کاروانسرای گویجه‌بئل این شهرستان توسط سرمایه گذار بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اهروصال، حسن باقرپور، با اشاره به خسارت وارد شده از زلزله سال ۹۱ شهرستان های اهر و ورزقان به کاروانسرای شاه عباسی گردنه گویجه بئل اهر و راکد ماندن احیای این کاروانسرا تاکنون گفت: با پیگیری های متعدد خوشبختانه یک سرمایه گذار بخش خصوصی برای مرمت این کاروانسرا اعلام آمادگی نموده که در صورت موافقت، به زودی این کاروانسرا احیا خواهد شد.

وی ظرفیت‌های شهرستان اهر را در حوزه گردشگری بسیار زیاد برشمرد و افزود: اهر با داشتن مناطق دیدنی و تاریخی از جمله شهرستان‌های مهم گردشگری استان آذربایجان شرقی می باشد که تقویت زیرساخت های گردشگری آن می‌تواند باعث تقویت و جذب گردشگر در این شهرستان شود.

باقرپور در ادامه با اشاره به پیگیری جدی در خصوص پرونده ثبت جهانی بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری و ثبت اهر به‌عنوان شهر جهانی ورنی گفت: در صورت تصویب نهایی این دو پرونده مهم گردشگری شهرستان، می‌توان زمینه‌ جذب سرمایه‌گذاران را در حوزه گردشگری این شهرستان فراهم نمود.

وی همچنین از اجرای ۲۰ پروژه گردشگری با حداقل سرمایه‌گذاری ۱۰۰۰۰ میلیارد ریالی در شهرستان اهر خبر داد و افزود: از این تعداد پروژه ها ۱۶ پروژه در مرحله موافقت اصولی و ۴ پروژه نیز در ردیف درخواست می باشد.ایسنا

خبر از: مصطفی قربان موحد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.