کد خبر : 134114
تاریخ انتشار : شنبه 1 اکتبر 2022 - 10:50
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای آذربایجان شرقی دومین قطب تولید سیب در کشور بسته هستند

آذربایجان شرقی دومین قطب تولید سیب در کشور

آذربایجان شرقی دومین قطب تولید سیب در کشور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌ شرقی، این استان را دومین قطب تولید سیب سردرختی در کشور عنوان کرد. به گزارش پایگاه خبری اهروصال ، اکبر فتحی در جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان اهر با تاکید بر حفظ باغات سیب و توجه به آبیاری اصولی و کارشناسی شده این محصول گفت: با

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌ شرقی، این استان را دومین قطب تولید سیب سردرختی در کشور عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری اهروصال ، اکبر فتحی در جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان اهر با تاکید بر حفظ باغات سیب و توجه به آبیاری اصولی و کارشناسی شده این محصول گفت: با توجه به کاهش منابع آبی و لزوم نگهداری باغات سیب به عنوان سرمایه های اصلی کشاورزان، باید هرچه سریع تر در خصوص صادرات این محصول منحصربه فرد استان اقدامات اساسی انجام گیرد.

وی همچنین بر لزوم جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد صنایع تبدیلی و جنبی محصولات کشاورزی و دامپروری در سطح استان و خصوصا شهرستان اهر تاکید کرد و گفت: با وجود ظرفیت های فراوان شهرستان اهر در بخش کشاورزی و دامپروری ایجاد صنایع تبدیلی و جنبی در این بخشها بسیار ضروری است و امیدواریم بتوانیم با جذب سرمایه گذار موجبات ایجاد صنایع تبدیلی و جنبی در بخش کشاورزی و دامپروری این شهرستان را فراهم نماییم.

فتحی در ادامه بر لزوم همکاری و کمک سازمان جهاد کشاورزی استان برای توسعه و پیشرفت بخش کشاورزی شهرستان اهر تاکید کرد و افزود: در این راستا از اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان آذربایجان شرقی که پیگیر اجرایی شدن آن هستیم، ۹۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی شهرستان اهر اختصاص یافته است.

وی همچنین از عقد قرارداد و تفاهم نامه با بسیج سازندگی برای احداث جاده های بین مزارع برای جبران کم کاری سال های قبل نیز خبر داد.

خبر از: مصطفی قربان موحد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.