کد خبر : 13401
تاریخ انتشار : جمعه 27 مارس 2015 - 13:26

ساخت و نصب یادمان امیرسرلشکر خلبان شهید “یارپرور”

ساخت و نصب یادمان امیرسرلشکر خلبان شهید “یارپرور”

مهندس رحیم شاهی سرپرست شهرداری اهر در گفتگو با خبرنگار اهروصال اظهار داشت: مقدمات نصب یادمان امیرسرلشکر خلبان شهید "یارپرور" و  طراحی آن انجام شده و قرار است در اردیبهشت ماه  در مراسمی از این یادمان پرده‌برداری شود. وی حمایت همه جانبه شهرداری و شورا را از ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حفظ آثار

مهندس رحیم شاهی سرپرست شهرداری اهر در گفتگو با خبرنگار اهروصال اظهار داشت: مقدمات نصب یادمان امیرسرلشکر خلبان شهید "یارپرور" و  طراحی آن انجام شده و قرار است در اردیبهشت ماه  در مراسمی از این یادمان پرده‌برداری شود.

وی حمایت همه جانبه شهرداری و شورا را از ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حفظ آثار بر جای مانده از این عزیزان را  ارزشمند دانست و خاطرنشان کرد: ما خدمت‌رسانی در این حوزه را کار موظفی و حرکتی منسجم برای خود می‌دانیم و معتقدیم این حداقل کاری است که ما می توانیم در برابر ایثارگری شهدا و جانبازان و آزادگان انجام دهیم تا دین خود را نسبت به شجاعت این عزیزان ادا کنیم.

شاهی ادامه داد: ما امروز در سنگر خدمت‌رسانی بی ‌منت بیش از هر زمان دیگر آماده حضور و مشارکت همه‌جانبه هستیم و امیدواریم در این سنگر بتوانیم بیش از هر زمان دیگر اهداف و آرمان‌هایمان را عینیت و تحقق بخشیم.

گفتنی است شهید محمود یارپرور در سال ۱۳۳۳ در اهر متولد شد وی از ابتدای حمله دشمن بعثی به ایران، شجاعانه در دفاع مقدس شرکت داشت یارپرور ۱۸ بهمن سال ۶۵ در عملیات کربلای پنج هنگام بمباران مواضع نیروهای دشمن به شهادت رسید.

 

 

 Aharvesal94010700002 Aharvesal94010700001

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 6 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۶
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
صمد جمعه , 27 مارس 2015 - 15:37

اون وقت این هواپیمای مسافربری چه ربطی به هواپیمای جنگی ایشون داره؟

رمضانی جمعه , 27 مارس 2015 - 17:27

دوستان در مجموعه شهرداری و جناب آقای شاهی سرپرست شهرداری به نوع هواپیمای مسافری و نظامی فرق قائل شوند و ایشان با هواپیمای نظامی وجنگنده به مصاف دشمن رفته اند مدنظر قرار دهند و نوع یادمان را تغییر دهند

یک اهری خارج نشین شنبه , 28 مارس 2015 - 10:36

با سلام و تقدیر از جناب دکتر شاهی. عید اهر بودم دستتان درد نکنه خیلی زحمت کشیدید بیشنهادی داشتم اگه صلاح دونستید ورودی اهر از سمت مشگین شهر را بنام خلبان شهید عیوض باقری اهری و ورودی از سمت کلیبر را بنام خلبان شهید چابک اهری با نمادهای هوابیماهای مختلف جنگنده نامگذاری کنید- ممنون از لطف شما خدمتگزار سختکوش.

مجید شنبه , 28 مارس 2015 - 10:51

کجای این هواپیما مسافربریه که ایراد گرفتین؟؟؟؟

نا شناس یکشنبه , 29 مارس 2015 - 11:37

خدا وکیلی کجای این خبر عکس هواپیمای مسافربری رو می بینید به منم بگید نگاه کنم

سعید دوشنبه , 30 مارس 2015 - 14:19

با سلام
چند روزی طی روال هر ساله جهت گذراندن تعطیلات به شهر خودمان امده بودم که شاهد تغیراتی در سطح شهر شدم که جای تقدیر و تشکر از شهردار محترم و شورای شهر هست.
نصب بنرهایی همچون المان میدان معلم که در واقع باید گفت چهار راه معلم یا فلکه معلم و یادمان زلزله.
لذا لازم میدانم در مورد طرح یادمان شهید گرانقدر سرلشگر یارپرور که طرح اصلی آن در سایت شهرداری اهر میباشد نکاتی متذکر شوم.
۱- در معماری امروز اشاره مستقیم به موضوع چندان خوشایند و مطلوب و در برگیرنده مفهوم عمیق نمیتواند باشد و تنها راه فرار از ایده پردازی معمارانه و جسارت طراحانه است.
۲- هیچگونه استفاده از عناصر نمادین، کانسپت مشخص، مشخصه معماری و بومی، خلاقیت معماری، استفاده از سایت و بستر طراحی و …. در این یادمان به چشم نمیخورد.
۳- تنها یک برداشت سطحی و کلاسیک از طرح هایی که بعد از جنگهای جهانی در کشورهایی چون روسیه و انگلستان و المان ایجاد شده در این طرح به چشم میخورد.
۴- تعلق به مکان که از اصول اولیه در اکثر طراحی های شهری و مونومنتال است در این کار احساس نمیشود.
۵- بستر طرح با نوجه به ابعاد بزرگ آن مستعد ایده پردازی بسیاری است اما هیچ ایده ای برای آن در نظر گرفته نشده .
۶- هماهنگی واحستس تعلق به محیط برای شهروندان در این مکان تصوری بعید و دور از دسترس مینماید.
۶- بحث سازه و ایستایی طرح و نوع متریال در نظر گرفته شده مشخص نیست.
در کل ظرفی که با مظروفش هیچ سنخیتی ندارد.
در برخی خبرگزاریهای محلی این طرح در قیاس با طرحی که در اردبیل اجرا شده است آمده که آن طرح نیز در جای خود محل نقد و تحلیل دارد.

نظرات بسته شده است.