کد خبر : 133226
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 آگوست 2022 - 12:39
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ضرورت آزادسازی حریم بقعه شیخ شهاب الدین اهر برای ثبت جهانی بسته هستند

ضرورت آزادسازی حریم بقعه شیخ شهاب الدین اهر برای ثبت جهانی

ضرورت آزادسازی حریم بقعه شیخ شهاب الدین اهر برای ثبت جهانی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی بر ضرورت آزادسازی محوطه بقعه شیخ شهاب الدین اهری برای ثبت جهانی این بقعه تأکید کرد. به گزارش پایگاه خبری #اهروصال، احمد حمزه زاده، در بازدید از بقعه شیخ شهاب الدین اهری گفت: با وجود دستور ویژه وزیر نسبت به ثبت جهانی این بقعه متأسفانه به دلیل محدودیت

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی بر ضرورت آزادسازی محوطه بقعه شیخ شهاب الدین اهری برای ثبت جهانی این بقعه تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری #اهروصال، احمد حمزه زاده، در بازدید از بقعه شیخ شهاب الدین اهری گفت: با وجود دستور ویژه وزیر نسبت به ثبت جهانی این بقعه متأسفانه به دلیل محدودیت ثبت جهانی آثار ایران در یونسکو هنوز در لیست موقت ثبت جهانی قرار گرفته است.

وی افزود: برای آزادسازی سریع حریم بقعه شیخ شهاب الدین اهری در آینده نزدیک طی نشستی مشترک با مدیران استانی نسبت به جابجایی و آزادسازی حریم بقعه شیخ شهاب الدین اهری که ادارات مربوطه در این حریم واقع شده اند تصمیم گیری خواهد شد و امیدواریم در این نشست موجبات همکاری ادارات برای آزادسازی حریم بقعه که حدود ۱۳ هکتار عرصه و ۴۰ هکتار حریم است مهیاء شود.

حمزه زاده گفت: برای آزادسازی حریم علاوه بر مدیران استانی نیازمند همکاری نماینده مردم اهر و هریس در مجلس، فرماندار و شهرداری اهر هستیم تا در آزادسازی و حفظ حریم این ما را یاری نمایند چرا که در حال حاضر عرصه این بقعه آزادسازی نشده است و در صورت ورود بازرسان یونسکو پرونده ثبت جهانی بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری کنار گذاشته خواهد شد.

وی از مسئولان شهرستان خواست برای آگاهی بیشتر مردم از تاریخ و قدمت بقعه شیخ شهاب الدین اهری حتما در جلسات و خصوصا شورای اداری در خصوص نتایج کاوش های باستان شناسان در محوطه این بقعه اطلاع رسانی نمایند.

حمزه زاده در ادامه از اخذ مقدمات ثبت ورنی اهر به عنوان شهر جهانی ورنی توسط وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با همکار نماینده اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی خبر داد و افزود: در آینده نزدیک جشنواره ملی ورنی با حضور سفرای کشورهای خارجی به میزبانی شهرستان اهر برگزار خواهد شد.ایسنا

خبر از: مصطفی قربان موحد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.