کد خبر : 133177
تاریخ انتشار : جمعه 19 آگوست 2022 - 15:45
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای سهل انگاری گردشگران موجب آتش سوزی در منطقه حفاظت شده دیزمار شد بسته هستند

سهل انگاری گردشگران موجب آتش سوزی در منطقه حفاظت شده دیزمار شد

سهل انگاری گردشگران موجب آتش سوزی در منطقه حفاظت شده دیزمار شد

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: سهل انگاری گردشگران موجب آتش سوزی در منطقه حفاظت شده دیزمار شد، که در این آتش سوزی متاسفانه حدود ۱۰ هکتار از اراضی مرتعی مشجر روستای قاشقچی در منطقه حفاظت شده دیزمار طعمه دچار حریق شد. به گزارش پایگاه خبری #اهروصال، داود غنی پور

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: سهل انگاری گردشگران موجب آتش سوزی در منطقه حفاظت شده دیزمار شد، که در این آتش سوزی متاسفانه حدود ۱۰ هکتار از اراضی مرتعی مشجر روستای قاشقچی در منطقه حفاظت شده دیزمار طعمه دچار حریق شد.

به گزارش پایگاه خبری #اهروصال، داود غنی پور گفت: سهل انگاری گردشگران موجب آتش سوزی در منطقه حفاظت شده دیزمار شد، که در این آتش سوزی متاسفانه حدود ۱۰ هکتار از اراضی مرتعی مشجر روستای قاشقچی در منطقه حفاظت شده دیزمار طعمه دچار حریق شد.

وی گفت: حدود ساعت ۱۶ روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۵/۲۶ یک مورد آتش سوزی در اراضی قاشقچی منطقه حفاظت شده دیزمار از طریق همیاران محیط زیست اعلام شد، که بلافاصله چندین اکیپ از شهرستانهای ورزقان و خداآفرین به همراه همیاران محیط زیست جهت اطفاء حریق به منطقه مذکور اعزام شدند.

وی گفت: همراهی همکاران اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستانهای مذکور و جوامع محلی در کنار نیروهای حفاظت محیط زیست بصورت مداوم تا ساعت ۱۲ ظهر روز پنجشنبه ادامه داشت که در طی این مدت عملیات اطفاء حریق و پاکسازی کامل نقاط دارای پتانسیل حریق با تلاش تمامی عوامل انجام شد.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان افزود: به دلیل وزش شدید باد و خشکی پوشش گیاهی منطقه که ناشی عدم بارندگی و خشکسالی های مداوم می باشد مهار آتش با دشواری انجام می‌شد و باعث می‌شد در کمترین زمان وسعت بیشتری طمعه حریق شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، غنی پور از مردم محلی، گردشگران، چوپانان و طبیعت گردان خواست از هرگونه آتش در طبیعت بجای گذاشتن خاکستر و انداختن ته سیگار در جنگل به شدت خودداری نموده و در صورت ایجاد آتش سوزی سریعاً آن را مهار و به نزدیکترین واحدهای محیط زیست یا منابع طبیعی اطلاع‌رسانی کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.