کد خبر : 133159
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 18 آگوست 2022 - 13:08
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای رسانه ها امروز به عنوان ابزارهای جنگی قوی در دنیا مطرح هستند بسته هستند

رسانه ها امروز به عنوان ابزارهای جنگی قوی در دنیا مطرح هستند

رسانه ها امروز به عنوان ابزارهای جنگی قوی در دنیا مطرح هستند

آزادگان دیپلماسی میدان را در خانه دشمن به ما یاد دادند/ رسانه ها امروز به عنوان ابزارهای جنگی قوی در دنیا مطرح هستند نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با تبریک سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی گفت: آزادگان دیپلماسی میدانی را در خانه دشمن به ما یاد دادند و باید یاد و نام

آزادگان دیپلماسی میدان را در خانه دشمن به ما یاد دادند/ رسانه ها امروز به عنوان ابزارهای جنگی قوی در دنیا مطرح هستند

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با تبریک سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی گفت: آزادگان دیپلماسی میدانی را در خانه دشمن به ما یاد دادند و باید یاد و نام این عزیزان را همیشه گرامی بداریم.

به گزارش پایگاه خبری #اهروصال، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی و توانمندسازی گرا توسط مرکز فضای مجازی سپاه عاشورا افزود: امروزه رسانه ها از ابزارهای قوی جنگی در جهان بوده و باید به فکر ارتقای توانمندی در این راستا و جمع آوری نیروی کارآمد و متخصص در کشور باشیم و این امر با برگزاری اینگونه دوره های آموزشی و تربیت افراد ماهر در فضای مجازی و سایبری امکان پذیر می باشد.

وی گفت: در عصر جدید رسانه ها و فضای مجازی در کالبد زندگی انسانها نفوذ کرده و این اتفاق افتاده که بدون رسانه نمی توان زندگی کرد و در این میان جوانان ساکنان، تولیدکنندگان و بهره برداران دنیای دیجیتال می باشند و با آموزش و تربیت درست جوانان در این حوزه می توان بسیاری از مشکلات و دغدغه های را مدیریت کرد.

امام جمعه تبریز ارتقای سطح سواد رسانه ای در بین مردم جامعه را بسیار مهم برشمرد و افزود: امیدواریم در این دوره های آموزشی سطح سواد رسانه ای را که ترکیبی از نگرش، دانش و مهارت است هموار کنیم و شرکت کننده ها را به فعالیت های اجتماعی و شغلی رهنمود کرده و برگزاری این دوره ها برای پیشرفت و ارتقای سواد رسانه ای موثر شود.

وی گفت: توانمند سازی سواد رسانه ای در سه مرحله انجام می شود که اولین مرحله زمانی است که افراد به زمان مدیریت یا رژیم رسانه ای خود آگاه و حساس باشند و بتوانند در کارهای رسانه ای خود زمانبندی را بیشتر مورد توجه قرار دهند، مرحله دوم فرد باید مهارت های خاص در انتقاد مطالب دیگر داشته باشد و بتواند پیام نهفته در یک رسانه را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد و سومین مرحله افراد باید به مسائل عمیق تر فکر کنند یعنی درک کنند این مطلب درج شده یا تولید شده در چه هدفی، نفعی، ضرری و غیره برای منتشر کننده یا مخاطب دارد و بر شناخت معانی تجربیات خود و دیگران مسلط باشد.

آیت الله آل هاشم افزود: در حال حاضر دشمنان نظام و انقلاب با توطئه های مختلف و تقویت فضای مجازی سعی در کمرنگ کردن اعتقادات و اراده دینی و اسلامی ملت ایران دارند و ما استعداد و ظرفیت های قوی در فضای مجازی داریم و می توانیم در این مبارزه نیز پیروز میدان باشیم. 

وی نقص در حوزه تخصص ها و مهارت های رسانه ای را یک ضعف در این حوزه برشمرد و گفت: برگزاری دوره های آموزشی و توانمندسازی فضای مجازی و رسانه ای باید به ارتقای فعالیت تولید کنندگان فضای مجازی و ایجاد درآمد منجر شود.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: شکل ارائه محتوا باید جذاب باشد در حوزه فضای مجازی اصل و اولویت جذاب بودن محتوا است و جذابیت مقدم بر فایده مندی است و باید ویترین محتوا زیبا و مشتری پسند باشد.

وی کلیدی ترین هدف در تشکیل دوره های آموزشی و توانمند سازی فضای مجازی را تبدیل مخاطب به کاربر عنوان کرد و گفت: حضور در فضای مجازی باید مسئولانه و آگاهانه باشد.

امام جمعه تبریز در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین اشاره کرد و افزود: جهاد تبیین بر دوش جوانان بوده و این عزیزان باید در فضای مجازی با قدرت و قوت جهاد تبیین را عملیاتی کنند.

وی همچنین رعایت اخلاق و آداب کنش گری را از اصول کنش گری آگاه و انقلابی در فضای مجازی ذکرد کرد و گفت:  پرسش گری باید در قالب اخلاق و ادب باشد و کنش گر واقعی باید همیشه خدا را در نظر داشته باشد.

خبر از: مصطفی قربان موحد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.