کد خبر : 133114
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 16 آگوست 2022 - 10:34
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ۵۰۰ تن سماق در هوراند برداشت شد بسته هستند

۵۰۰ تن سماق در هوراند برداشت شد

۵۰۰ تن سماق در هوراند برداشت شد

هوراند قطب تولید سماق در شمال غرب کشور سرپرست جهاد کشاورزی هوراند از برداشت حدود ۵۰۰ تن سماق در سطح بیش از ۷۰۰ هکتار از باغات این شهرستان خبر داد. به گزارش پایگاه خبری #اهروصال، سیدرضا تاج الدینی، در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: از ۷۰۰ هکتار باغ سماق در شهرستان هوراند ۵۵۰ هکتار جنگلی و

هوراند قطب تولید سماق در شمال غرب کشور

سرپرست جهاد کشاورزی هوراند از برداشت حدود ۵۰۰ تن سماق در سطح بیش از ۷۰۰ هکتار از باغات این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری #اهروصال، سیدرضا تاج الدینی، در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: از ۷۰۰ هکتار باغ سماق در شهرستان هوراند ۵۵۰ هکتار جنگلی و ۱۵۰ هکتار دست کاشت است و برداشت این محصول نیز از آغاز اواخر مرداد ماه شروع و تا اواخر شهریور ادامه دارد.

وی، تکثیر سماق در باغات شهرستان هوراند را اغلب به صورت پاجوش، کشت بافت و بذر به روش آزمایشگاهی عنوان کرد و از انجام سامانه‌های آبگیر و بانکت بندی در باغات برای ذخیره آب باران به صورت الگویی در برخی باغات این شهرستان خبر داد.

تاج الدینی توسعه و پیشرفت اراضی و باغات سماق را عاملی در جلوگیری از فرسایش خاک و حفظ جنگل های ارسباران ذکر کرد و کاشت این محصول را در مناطق شیب دار جنگلی برای مقابله از فرسایش بسیار با اهمیت برشمرد.

وی در پایان خواستار توجه ویژه مسئولان در ایجاد صنایع تبدیلی سماق و حمایت از تولیدکنندگان و کشاورزان این محصول ارزشمند در جهت تولید و توسعه بیشتر باغات و ارتقاء وضعیت اقتصادی در منطقه شد.

خبر از: مصطفی قربان موحد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.