کد خبر : 13300
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 26 مارس 2015 - 15:34
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای دولت با تبیین برنامه های خود برای مردم، اعتماد آنان را جلب کند بسته هستند

دولت با تبیین برنامه های خود برای مردم، اعتماد آنان را جلب کند

دولت با تبیین برنامه های خود برای مردم، اعتماد آنان را جلب کند

به گزارش اهروصال «محمدمهدی مفتح» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، با تبریک نوروز ۹۴ به همه هم وطنان عزیز به ویژه مردم فهمیم شهرستان تویسرکان، به نامگذاری سال جدید با عنوان سال “دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی” از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در این نامگذاری با عناوین سال های گذشته





به گزارش اهروصال «محمدمهدی مفتح» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، با تبریک نوروز ۹۴ به همه هم وطنان عزیز به ویژه مردم فهمیم شهرستان تویسرکان، به نامگذاری سال جدید با عنوان سال “دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی” از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در این نامگذاری با عناوین سال های گذشته تفاوتی مشهود است.

وی اظهار کرد: در سال های گذشته عناوین سال ها بر عملکرد دولت و مسئولان نظام ناظر بود به طوری که مسئولان برنامه ها و مأموریت های خود را بر اساس نام آن سال طرح ریزی کرده  و در راستای محوریت موضوع سال پیش می رفتند، این در حالی است که شعار سال جدید به نوعی بر رفتار مردم نیز ناظر است و علاوه بر آنکه مسئولان و دولتمردان باید با مردم تعامل داشته باشند مردم نیز در راه پیشرفت جامعه با مسئولان بیش از پیش تعامل و همدلی داشته باشند.

همدلی و هم زبانی در بین تمامی سطوح جامعه راه حل مشکلات است

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رفتاری که مد نظر رهبری است رفتاری است که بر اساس همدلی و همزبانی پایه ریزی شده است، افزود: به نظر می رسد چهار حالت تعامل در شعار سال را می توان به آن توجه داشت، اینکه دولت با مردم تعامل و هماهنگی داشته باشد و بالعکس مردم نیز با مسئولان هیئت حاکمه اعم از مجریه، قوه مقننه و قوه قضاییه نیز در تعامل و به اعتماد داشته باشند.

مفتح بیان کرد: دو بحث و به اصطلاح دو حالت دیگر از تعامل و هماهنگی را باید در همزبانی اعضای مختلف در درون هئیت حاکمه و در بین خود سران قوا و اعضای آنان و نیز بین اقشار مختلف جامعه با سلیقه ها و گرایش های متفاوت سیاسی یافت.

وی با اشاره به اینکه تجربه نشان داده است که اگر اختلافی در درون مسئولان باشد راندمان کاری نیز تنزل می یابد، تصریح کرد: آنچه که مقام معظم رهبری می خواهند همزبانی، همدلی و هماهنگی خاصی است که نه تنها بین مردم و مسئولان و بالعکس باید باشد بلکه باید بین خود اعضای دولت با یکدیگر و بین اقشار مختلف مردم با یکدیگر نیز باشد.

این مقام مسئول ابراز کرد: تأکید رهبری بر این است که هماهنگی و تعاملی بین اقشار مختلف جامعه از روی همدلی و هم زبانی باشد و اولویت و محوریت تمام کارها و برنامه ریزی ها بر اصل همزبانی پایه ریزی و بنا شود، به طوری که اولویت های مجلس اولویت های دولت باشد و اولویت های دولت نیز اولویت های مردم باشد تا به این وسیله با همدلی و همزبانی مشکلات جامعه یکی پس از دیگری حل شود.

دولت با تبیین برنامه های خود برای مردم، اعتماد آنان را جلب کند

مفتح افزود: دولت باید مسائل نظام را برای مردم تبیین کنند و آنان را مطلع سازند به طور مثال اگر دولت در حوزه اقتصادی تصمیمی می خواهد بگیرد باید مردم در جریان امور قرار گیرند چرا که اگر مردم نسبت به تصمیمات اقتصادی هیئت حاکمه مطلع باشند می دانند که اگر هم قرار است سختی و مشکلاتی را تحمل کنند گشایشی بعد از این سختی ها است و از این رو به دلیل در جریان بودن به دولتمردان و مسئولان اعتماد خواهند داشت.

وی عنوان کرد: بدین ترتیب می توان موضوع را به مسائل دیگر نظام نیز تعمیم داد و مسئولان با اطلاع رسانی و تبیین برنامه های خود، می توانند توجه افکار عمومی را در راستای اجرای کامل برنامه ها و پیشرفت و توسعه جامعه به خود جلب کنند.

به گفته نماینده مردم تویسرکان در خانه ملت، در صورتی که تمام تصمیم گیری ها هیئت حاکمه و مردم برخواسته از هم دل و همزبانی باشد و یک هماهنگی در اهداف و در اولویت امور قرار گیرد، به طور قطع اقدامات انجام شده در پیشبرد جامعه اثربخش تر خواهد بود.

مفتح در ادامه گفت: مقام معظم رهبری به خوبی و با توجه به موقعیت و شرایط بین المللی چنین نام سال جدید را سال “دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی”  نامگذاری کردند و در روز یکم فرودین ماه در حرم مطهر رضوی نیز به طور کامل و روشن اولویت های سال و نظام را تبیین و خط قرمزهای مذاکرات را مشخص کردند و بر اقتصاد درون محور با تکیه بر تولید داخلی تأکید کردند.

انتهای پیام/ر

 


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.