کد خبر : 132727
تاریخ انتشار : شنبه 30 جولای 2022 - 17:48
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای وضعیت فعلی فرش ایران در بازار نامناسب است بسته هستند

وضعیت فعلی فرش ایران در بازار نامناسب است

وضعیت فعلی فرش ایران در بازار نامناسب است

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: فرش دستباف یک میراث کهن ایرانی بوده و ایران را با هنر فرش دستباف و هریس را با برند فرش هریس در دنیا  می‌شناسند و برند بودن فرش هریس برای همه شناخته شده است. به گزارش پایگاه خبری #اهروصال، فرحناز رافع در نشست با نماینده مردم اهر و هریس

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: فرش دستباف یک میراث کهن ایرانی بوده و ایران را با هنر فرش دستباف و هریس را با برند فرش هریس در دنیا  می‌شناسند و برند بودن فرش هریس برای همه شناخته شده است.

به گزارش پایگاه خبری #اهروصال، فرحناز رافع در نشست با نماینده مردم اهر و هریس در مجلس وضعیت فعلی فرش ایران در بازار را نامناسب عنوان کرد و افزود: مشکلات بازار فرش ایران در دو بخش قابل حل است که بخش اول توجه ویژه دولت و بخش دوم احیا و بافت با کیفیت فرش از سوی مردم منطقه می باشد.

وی در ادامه بر حمایت و پشتیبانی جدی دولت از کارگاه های فرش بافی متمرکز و غیر متمرکز و خانگی در شهرستان هریس تاکید کرد و گفت: این پشتیبانی هم باید از لحاظ رفاهی کارگران بافندگان و هم از لحاظ اقتصادی فروشندگان فرش باشد. 

رافع افزود: برای شناسنامه دار کردن فرش هریس و فعالیت در نمایشگاههای بین المللی، مرکز ملی فرش ایران آماده حمایت از این هنر صنعت می باشد و برای بوم گردی این شهرستان نیز در صورت راه اندازی نمایشگاه دائمی فرش، این مرکز حمایت مالی خواهد کرد. 

خبر از: مصطفی قربان موحد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.