کد خبر : 132364
تاریخ انتشار : شنبه 23 جولای 2022 - 13:50
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای مصوبه آسفالت‌ریزی معدن مزرعه اجرایی نشده است بسته هستند

مصوبه آسفالت‌ریزی معدن مزرعه اجرایی نشده است

مصوبه آسفالت‌ریزی معدن مزرعه اجرایی نشده است

مصوبه آسفالت‌ریزی معدن مزرعه اجرایی نشده است/ درآمد و هزینه آهک هیدراته اهر همخوانی ندارد/ ناعدالتی بین کارکنان آهک هیدراته در اجرای طبقه‌بندی مشاغل احمد محرم‌زاده در نشست مشترک با مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در کارخانه آهک هیدراته اهر اظهار داشت: بیش از یک‌سال است که کارخانه آهک هیدراته شروع به‌کار کرده، اما

مصوبه آسفالت‌ریزی معدن مزرعه اجرایی نشده است/ درآمد و هزینه آهک هیدراته اهر همخوانی ندارد/ ناعدالتی بین کارکنان آهک هیدراته در اجرای طبقه‌بندی مشاغل

احمد محرم‌زاده در نشست مشترک با مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در کارخانه آهک هیدراته اهر اظهار داشت: بیش از یک‌سال است که کارخانه آهک هیدراته شروع به‌کار کرده، اما مدیریت این مجموعه به درستی انجام نشده و حتی بازرسی و نظارت کافی هم صورت نگرفته است. مجموعه کارخانه آهک هیدراته زیان‌ده بوده که امیدوارم در این زمینه تصمیم‌گیری شود.

به گزارش پایگاه خبری #اهروصال، نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی افزود: طبق چارت سازمانی بایستی کارخانه و معدن آهک هیدراته ۱۲۰ نفر نیروی انسانی داشته باشد، ولی متأسفانه ۱۶۲ نفر نیروی انسانی دارد و مدیرعامل این مجموعه ۱۷ نفر مشاور داشت در حالی بنده که نماینده مجلس هستم اجازه نمی‌دهند شش نفر مشاور داشته باشم.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: در داخل مجموعه آهک هیدراته برای کارکنان طبقه‌بندی مشاغل انجام شده، اما عدالت رعایت نشده است. به‌طوری‌که طبقه‌بندی مشاغل به نفع تعدادی اجرا شده و تعدادی هم با ناعدالتی مواجه شده‌اند، انتظار مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران دستورات لازم را جهت برقراری عدالت صادر کنند.

محرم‌زاده بابیان این‌که کارکنان مس مزرعه و کارخانه آهک هیدراته از نظر حقوق و مزایای دریافتی با کارکنان مس سونگون تفاوت دارند، گفت: امیدوارم کارکنان مس مزرعه و آهک هیدراته در زمینه دریافت حقوق و مزایا همچون کارکنان سونگون داخل فنس محسوب شوند و تعدادی از کارکنان آهک هیدراته با قرارداد روزانه فعالیت می‌کنند که لازم به رسیدگی و تبدیل وضعیت دارند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم فعال‌سازی معادن راکد اهر یادآور شد: با کمال تأسف تعدادی از معادن اهر به نام اشخاص ثبت شده و راکد هستند. از مجموع ۲۹ پهنه‌ی معدنی اهر، تنها تعداد کمی فعال‌اند و معادن در اختیار اشخاص غیرفعال هستند و ۶ پهنه‌ی معدنی در اختیار شرکت مس نیز برای فعال‌سازی معادن روند لاک‌پشتی طی می‌کنند.

وی بابیان این‌که ۵۶۰۰ نفر جوان تحصیل‌کرده بیکار در اهر داریم، تصریح کرد: مشکل اصلی شهرستان اهر بیکاری جوانان است. نه برای جوانان تحصیل‌کرده و نه برای تحصیل‌نکرده‌ها فرصت شغلی وجود ندارد، در حالی که با فعال‌سازی معادن راکد شهرستان اهر می‌توان برای جوانان فرصت شغلی ایجاد کرد. اما در این زمینه کم‌لطفی صورت گرفته است. متأسفانه علی‌رغم دستور وزیر صمت مبنی‌بر این‌که اگر اشخاص معادن تحت اختیار خود را فعال نکنند بایستی خلع‌ید شود با این‌حال دستور وزیر صمت در اهر اجرا نشده است.

محرم‌زاده بر لزوم استقرار مجدد اکتشافات شمال‌غرب کشور در اهر تأکید کرد و گفت: هرچند اکتشافات شمال‌غرب کشور در اهر مستقر بوده، اما اقدامات هدفمند از اکتشافات معدنی در محدوده اهر نمی‌بینم. از طرفی اکتشافات معدنی شمال‌غرب کشور در اهر مدیر ندارد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم اجرای مصوبه مجمع شرکت مس در آسفالت‌ریزی معدن مزرعه و روستاهای هم‌جوار گفت: سال گذشته مجمع شرکت مس برای آسفالت‌ریزی معدن مزرعه و روستاهای هم‌جوار ۳۵ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داد، اما با گذشت نیمی از فصل‌کاری هنوز برای آسفالت‌ریزی و اجرای مصوبه اقدامی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به گلایه جوانان اهری از حذف اهر به‌عنوان بومی در آزمون استخدامی سونگون گفت: در ابتدای سال ۱۴۰۰ در آزمون استخدامی سونگون اهری‌ها بومی بودند و در پایان همان سال از بومی محسوب شدن حذف شدند. لذا بازگشت اهری‌ها به بومی محسوب شدن در آزمون استخدامی سونگون مطالبه‌ی جوانان است.

محرم‌زاده در واکنش به هزینه‌های بالای آهک هیدراته اهر اظهار کرد: سال گذشته آهک هیدراته ۳۶ میلیارد تومان درآمد داشت و برای حمل‌ونقل ۳۷ میلیارد تومان هزینه کرده‌اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.