کد خبر : 132285
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 جولای 2022 - 21:39
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای بازگشت روستای قراجه به محور تولید محصولات کشاورزی با کشت ۱۴۰ هکتار گندم بسته هستند

بازگشت روستای قراجه به محور تولید محصولات کشاورزی با کشت ۱۴۰ هکتار گندم

بازگشت روستای قراجه به محور تولید محصولات کشاورزی با کشت ۱۴۰ هکتار گندم

علی نجفی در آیین شکرگزاری برداشت گندم در روستای قراجه بابیان این‌که ۵ نفر از جوانان با بازگشت به کانون تولید محصولات کشاورزی، روستای خالی از سکنه قراجه را احیاء کردند، افزود: زمانی روستای قراجه هیچ سکنه‌ای نداشت اما پنج جوان با بازگشت به روستا ضمن احیای دوباره روستا؛ کانون تولید محصولات کشاورزی را با

علی نجفی در آیین شکرگزاری برداشت گندم در روستای قراجه بابیان این‌که ۵ نفر از جوانان با بازگشت به کانون تولید محصولات کشاورزی، روستای خالی از سکنه قراجه را احیاء کردند، افزود: زمانی روستای قراجه هیچ سکنه‌ای نداشت اما پنج جوان با بازگشت به روستا ضمن احیای دوباره روستا؛ کانون تولید محصولات کشاورزی را با کشت ۱۴۰ هکتار گندم با بذر اصلاح شده به عرصه‌ی تولید قوی وارد شدند.

به گزارش پایگاه خبری #اهروصال، سرپرست جهاد کشاورزی اهر از کشت گندم در سطح ۲۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: در ۲۶ هزار هکتار از اراضی دیم و ۲۰۰۰ هکتار اراضی آبی شهرستان اهر گندم کشت می‌شود و امسال پیش‌بینی کرده‌ایم تا در اراضی زراعی دیم و آبی اهر ۳۲۰۰۰ تُن گندم تولید کنیم.

وی با انتقاد از برخی مسئولان شهرستانی به دلیل بی‌توجهی به مشکلات کشاورزان اهری ابراز داشت: کشاورزان را نباید سرزنش کنیم، بلکه مدیرانی همچون امثال بنده عامل عقب‌ماندگی بخش کشاورزی شهرستان اهر هستیم، در حالی که باید حامی کشاورزان می‌بودیم.

نجفی با اشاره به این‌که از ابتدای سال‌جاری در خرید تضمینی گندم، ۳ هزار و ۸۲۸ تُن گندم تا هفتم تیرماه از کشاورزان اهری خریداری کرده‌ایم، تصریح کرد: سال گذشته ۷۰۰۰ تُن خرید تضمینی گندم در شهرستان اهر صورت گرفته بود. 

سرپرست جهاد کشاورزی اهر با قدردانی از کارخانه تولید خوراک دام اریس اهر گفت: کارخانه اریس اهر به تنهایی بذر مورد نیاز کشاورزان منطقه‌ی ارسباران را تأمین می‌کند. این کارخانه مایه افتخار برای بخش کشاورزی است. علی دایلاری

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.