کد خبر : 132280
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 جولای 2022 - 21:27
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای نگرانی امام جمعه اهر از کاهش ۵۰ درصدی تولید گندم بسته هستند

نگرانی امام جمعه اهر از کاهش ۵۰ درصدی تولید گندم

نگرانی امام جمعه اهر از کاهش ۵۰ درصدی تولید گندم

آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در آیین شکرگزاری برداشت گندم در روستای قراجه با اشاره به این‌که کشاورزی و تولید در روستاها مصداق عینی جهاد است، اظهار داشت: چندین سال است که مقام معظم رهبری شعار سال را بر مبنای اقتصادی انتخاب می‌کنند و بخش کشاورزی و امنیت غذایی در این زمینه اهمیت ویژه‌ای دارد چراکه بحران

آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در آیین شکرگزاری برداشت گندم در روستای قراجه با اشاره به این‌که کشاورزی و تولید در روستاها مصداق عینی جهاد است، اظهار داشت: چندین سال است که مقام معظم رهبری شعار سال را بر مبنای اقتصادی انتخاب می‌کنند و بخش کشاورزی و امنیت غذایی در این زمینه اهمیت ویژه‌ای دارد چراکه بحران فعلی دنیا تأمین غلات است.

به گزارش پایگاه خبری #اهروصال، امام جمعه‌ی اهر افزود: کشورمان در زمینه تولیدات کشاورزی مشکلاتی دارد، اما نسبت به سایر کشورها مشکلات کمتری داریم. این در حالی است جنگ روسیه و اوکراین در شکل‌گیری بحران امنیت غذایی بی‌تأثیر نبود به‌طوری‌که اروپا با کمبود غیرمنتظره‌ی غلات روبرو شده است. حتی در دوران اوج کرونا که در برخی کشورها فروشگاه‌ها را غارت می‌کردند ما با چنین صحنه‌هایی مواجه نشدیم.

وی بابیان این‌که استکبار جهانی در بحبوحه بحران کمبود غلات، با اعمال تحریم‌های ظالمانه قصد فروپاشی جمهوری اسلامی ایران را دارد، گفت: خوشبختانه آمریکایی‌ها تابه‌حال موفق به عملی کردن برنامه‌هایشان نشده‌اند، ولی متأسفانه آن‌چه در کشور در برخی بخش‌ها به مشکلات دامن می‌زند سوءمدیریت است که مانع بزرگی بر سر راه پیشرفت و تسریع در امورات می‌شود.

حاجی‌زاده، تولید محصولات کشاورزی توسط روستائیان را جهاد در راه خودکفایی کشور عنوان کرد و گفت: خشک‌سالی تأثیر بسیاری در تولید محصولات کشاورزی گذاشته، لذا بایستی برای شکرگزاری دعا و نماز باران اقامه کنیم.

امام جمعه‌ی اهر، با ابراز نگرانی از کاهش ۵۰ درصدی تولید محصول استراتژیک گندم تأکید کرد، یادآور شد: کاهش بارندگی‌ها در کاهش تولید گندم بی‌تأثیر نبود، اما باید برای جبران کمبودها به علم در بخش کشاورزی هم اتکا کنیم، این در حالی است که روش‌های سنتی همچون گذشته کارساز نیست.

وی بر لزوم توسعه بخش کشاورزی و افزایش توان تولید محصولات کشاورزی در شهرستان اهر تأکید کرد و افزود: علی‌رغم بارش‌های مطلوب، تنها ۵۰ درصد گندم مورد نیاز در شهرستان اهر تولید شده است. علی دایلاری

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.