کد خبر : 131914
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 5 جولای 2022 - 8:57
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای جراحی اقتصادی نیازمند تیم قدرتمند و اقتصاددانان کارکشته است بسته هستند

جراحی اقتصادی نیازمند تیم قدرتمند و اقتصاددانان کارکشته است

جراحی اقتصادی نیازمند تیم قدرتمند و اقتصاددانان کارکشته است

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی اقدام دولت را در جراحی اقتصادی برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشت مردم بسیار مهم و ارزشمند برشمرد و گفت: برای یک جراحی قدرتمند اقتصادی در کشور نیاز به تیم‌های قوی اقتصادی و اقتصاددانان کارکشته می‌باشد که امیدواریم این امر محقق و به زودی شاهد رفع

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی اقدام دولت را در جراحی اقتصادی برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشت مردم بسیار مهم و ارزشمند برشمرد و گفت: برای یک جراحی قدرتمند اقتصادی در کشور نیاز به تیم‌های قوی اقتصادی و اقتصاددانان کارکشته می‌باشد که امیدواریم این امر محقق و به زودی شاهد رفع مشکلات اقتصادی در کشور باشیم.

به گزارش پایگاه خبری #اهروصال، احمد محرم زاده در نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و مسئولان ستاد شاهد و ایثارگران شهرستان های منطقه ارسباران، شهدا را انسان های ملی و شجاع برشمرد و گفت: امنیت و اقتدار امروز کشور را مدیون خون شهدا هستیم و باید در رفع مشکلات خانواده شهدا و ایثارگران تمام تلاش های خود را انجام دهیم.

وی، فعالیت‌های علمی دانشگاه‌ها و مراکز عالی را در شهرستان اهر و منطقه ارسباران بسیار عالی ذکر کرد و افزود: متاسفانه با وجود پیشرفت در تولید علم و آموزش از بخش صنعت و تجارت بسیار فاصله داریم و نیاز است تولید علم را به سمت تولید صنعت ارتقا دهیم و تحصیلکردگان را به سمت تولید و اشتغال هدایت کنیم.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، بیکاری جوانان را یکی از بحران‌های جدی در شهرستان اهر و منطقه ارسباران عنوان کرد و گفت: بیکاری از مشکلات جدی جوانان تحصیل کرده و خانواده‌ها می باشد که از جمله اولویت‌های دولت و مجلس نیز حل این مشکل در کشور بوده و امیدواریم با هم اندیشی و تلاش همگانی این بحران حل شود و شاهد جذب جوانان تحصیل کرده در تولید و صنعت باشیم.

وی با اشاره به وجود ۲۰ معدن ثبت شده در شهرستان اهر و فعالیت فقط چند مورد از این معادن خواستار فعالیت معادن راکت در این شهرستان شد و افزود: با فعالیت معادن و جذب تحصیلکردگان و بیکاران در این بخش می‌توان قسمتی از مشکلات بیکاری این شهرستان را حل کرد.

محرم زاده، ایجاد دانشکده مهارتی در شهرستان اهر را مهم برشمرد و گفت: ایجاد رشته‌های مرتبط با معادن در دانشگاه آزاد اسلامی اهر و سایر دانشگاه های منطقه می‌تواند برای تربیت دانش آموختگان ماهر بسیار حائز اهمیت است.

وی، مشکل بیکاری جوانان را برخواسته از سیستم اشتباه آموزشی در کشور عنوان کرد و از مراکز علمی و دانشگاه‌ها خواست با همکاری و هم افزایی با ایجاد رشته‌های مرتبط با تولید و صنعت زمینه را برای آموزش مهارت‌های صنعتی، تولیدی و اشتغال جوانان بیکار خصوصا دهه شصتی‌ها که با مشکل اشتغال و بیکاری مواجه هستند گام های اساسی بردارند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس در ادامه از جمله مشکل کنونی کشور را بیماری کرونا، گرانی، تورم و غیره برشمرد و گفت: برای رها شدن از این تنگنا نیاز جدی به همبستگی و تلاش شبانه روزی دولت و مجلس و همکاری مردم می باشد که امیدواریم به زودی شاهد حل مشکلات مالی و معیشتی در کشور باشیم.

وی همچنین بر چابک سازی و کوچک سازی دولت در راستای حل مشکلات کشور تاکید کرد و از دولت خواست بانکهای عامل را مکلف کنند تا در پرداخت وام های ضروری به کارآفرینان، نیازمندان و خصوصا به خانواده های شهدا و ایثارگران در جهت رفع مشکلات آنها به وظایف اصلی خود بدون تاخیر و بروکراسی اداری عمل کنند.

نماینده اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی ظرفیت های کشور را در بخش های معدنی و کشاورزی بسیار بالا برشمرد و گفت: کلیه مسئولان باید به فکر اهداف، برنامه‌ها و خدمت به مردم و استفاده مناسب از ظرفیت‌های کشور در راستای پیشرفت و توسعه باشد.ایسنا

 

خبر از: مصطفی قربان موحد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.