کد خبر : 131609
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 ژوئن 2022 - 11:00
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای پرداخت زکات جزو مصادیق و واجبات حکومت دینی است بسته هستند

پرداخت زکات جزو مصادیق و واجبات حکومت دینی است

پرداخت زکات جزو مصادیق و واجبات حکومت دینی است

امام جمعه اهر پرداخت و اعطای زکات را جزو مصادیق و واجبات حکومت دینی برشمرد. به گزارش پایگاه خبری #اهروصال، حجت الاسلام جواد حاجی زاده در گفت‌وگویی، ضمن اشاره به این‌که فریضه پرداخت زکات در دین مبین اسلام به همراه سایر واجبات دینی از جمله نماز، امر به معروف، نهی از منکر و … بسیار

امام جمعه اهر پرداخت و اعطای زکات را جزو مصادیق و واجبات حکومت دینی برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری #اهروصال، حجت الاسلام جواد حاجی زاده در گفت‌وگویی، ضمن اشاره به این‌که فریضه پرداخت زکات در دین مبین اسلام به همراه سایر واجبات دینی از جمله نماز، امر به معروف، نهی از منکر و … بسیار توصیه شده است، بر لزوم توسعه و ترویج بیشتر فرهنگ زکات در جامعه تاکید کرد.

وی، ترویج فرهنگ زکات و اهتمام جدی به این فریضه الهی را در راستای احیا و پرداخت به موقع آن مهم ذکر کرد و افزود: زکات جمع آوری شده در امورات خیرخواهانه از قبیل عمران و آبادانی روستاها، تحصیل دانش آموزان و دانشجویان، جهیزیه نوعروسان، درمان بیماران صعب‌العلاج و غیره هزینه می‌شود.

وی گفت: در دین اسلام به واسطه اهمیتی که پرداخت زکات در جامعه دارد آیات، احادیث و روایات زیادی از امامان معصومان(ع) وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به روایتی از حضرت امام صادق(ع) اشاره کرد که فرموده‌اند: بیشتر هلاکت امت‌ها به خاطر نپرداختن زکات بوده و کسی که حق خدا را نپردازد و در راه حق مال خود را صرف نکند، دو برابر آن مقدار را در راه باطل صرف خواهد کرد و یا از حضرت امام موسی کاظم(ع) روایت است که؛ اموال خود را با زکات بیمه کنید و همچنین آیات قرآنی که در کنار توصیه به اقامه نماز به پرداخت زکات نیز بسیار توصیه شده است.

حاجی زاده در ادامه ضمن تاکید بر ضرورت انجام فریضه نماز، امر به معروف و نهی از منکر و زکات در جامعه، گفت: جامعه‌ای به پیروزی و موفقیت می‌رسد که در آن فرایض دینی از جمله نماز، امر به معروف، نهی از منکر و زکات تقویت و توسعه یابد.

وی افزود: مردم شهرستان اهر در کنار تنگناها و مشکلات اقتصادی و معیشتی که دارند سال‌ها است در پرداخت زکات بسیار عالی عمل کرده‌اند و امسال نیز با توجه به بارش‌های اخیر و وفور نعمات، شاهد جمع آوری زکات بیشتر نسبت به سال‌های قبل خواهیم بود.

وی در ادامه ضمن اشاره به این‌که منطقه ارسباران منطقه‌ای زرخیز، غنی از منابع طبیعی و خدادادی و قطب کشاورزی و دامداری است از کشاورزان و دهقانان منطقه خواست: بعد از جمع آوری محصولات بلافاصله زکات محصول را جدا کرده و آماده تحویل به مراکز جمع آوری زکات این شهرستان دهند تا از این زکات جمع آوری شده در راستای کمک به محرومان و عمران و آبادانی منطقه استفاده شود.ایسنا

خبر از: مصطفی قربان موحد

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.