کد خبر : 130652
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 می 2022 - 12:56
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای هرگونه نزدیک شدن به زیستگاه حیات وحش در منطقه ارسباران ممنوع می باشد/ نگهداری حیوانات وحشی در منازل جرم می باشد بسته هستند

هرگونه نزدیک شدن به زیستگاه حیات وحش در منطقه ارسباران ممنوع می باشد/ نگهداری حیوانات وحشی در منازل جرم می باشد

هرگونه نزدیک شدن به زیستگاه حیات وحش در منطقه ارسباران ممنوع می باشد/ نگهداری حیوانات وحشی در منازل جرم می باشد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اهر با اشاره به ممنوعیت هرگونه ورود به زیستگاه حیات وحش در مناطق جنگلی و حفاظت شده شهرستان و منطقه ارسباران گفت: با توجه به آغاز فصل زاد و ولد حیات وحش از همشهریان، مسافران و کوهنوردان خواهشمندیم از نزدیک شدن به زیستگاه های اصلی و لمس فرزندان حیوانات

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اهر با اشاره به ممنوعیت هرگونه ورود به زیستگاه حیات وحش در مناطق جنگلی و حفاظت شده شهرستان و منطقه ارسباران گفت: با توجه به آغاز فصل زاد و ولد حیات وحش از همشهریان، مسافران و کوهنوردان خواهشمندیم از نزدیک شدن به زیستگاه های اصلی و لمس فرزندان حیوانات وحشی جدا خودداری نمایند.

به گزارش پایگاه خبری #اهروصال، عبدالرضا کلانتری در گفت‌وگویی ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: زیستگاه اصلی حیوانات وحشی متعلق به حیات وحشی بوده و هر گونه نگهداری حیوانات وحشی در منازل که باعث دور شدن این حیوانات از محل زندگی و حالت طبیعی آنها باشد جرم محسوب شده و با متخلفین طبق قانون برخورد کرده و جریمه سنگین در انتظار آنها خواهد بود.

وی، از ممنوعیت صید ماهی در سد ستارخان اهر نیز خبر داد و افزود: با توجه به فصل تکثیر و تخم ریزی ماهیان و سایر آبزیان در زیستگاه طبیعی و خصوصا در سد ستارخان و عدم صدور پروانه صید، هرگونه صید غیرمجاز با استفاده از تور یا قلاب ماهیگیری و … ممنوع بوده و با متخلفان برخورد خواهد شد.

کلانتری گفت: در این راستا امسال در جریان گشت زنی در سد ستارخان اهر چندین رشته تور و قلاب ماهیگیری از ماهیگیران غیر مجاز کشف و ضبط شد.

وی همچنین در ادامه از همشهریان خواست در صورت مشاهده هرگونه تلفات یا زخمی شدن هر حیوانی بلافاصله با یگان حفاظت محیط زیست شهرستان اطلاع رسانی کرده و به هیچ عنوان خودسرانه اقدام به انتقال حیوان به این اداره نکنند، چرا که احتمال هرگونه خطر و بیماری حیوانات در جریان انتقال آن به انسان وجود دارد.

کلانتری افزود: در صورت اطلاع سریع همشهریان و عدم انتقال خود سر حیوانات زخمی به اداره محیط زیست، محیط بانان این اداره با حضور در محل علاوه بر شناسایی مکان زندگی این حیوانات در صورت نیاز به تیمار و دامپزشک بلافاصله به مراکز دامپزشکی در استان یا شهرستان انتقال خواهند داد.

وی همچنین گفت: امسال بیش از پنج مورد انواع پرندگان وحشی و یک قلاده گربه وحشی که از روستاها به اداره محیط زیست تحویل داده شده بود که بعد از تیمار و مراقبت به زیستگاه‌های اصلی و طبیعی آنها بازگردانده شدند.

کلانتری در خصوص سلامت و تیمار مارال‌های پارک جنگلی فندقلوی اهر نیز افزود: اکنون در پارک جنگلی فندقلو دو مارال نر و ماده وجود دارد که روزانه در حال پایش می‌باشند و تاکنون هیچ گونه بیماری و مشکلی برای این مارال پیش نیامده و در صورت مشاهده هرگونه مشکل یا بیماری بلافاصله با اکیپ دامپزشکی در میان گذاشته خواهد شد.

وی، از پایش روزانه صنایع و معادن در خصوص آلودگی آب و خاک نیز خبر داد و گفت: به صورت مستمر و روزانه پایش ها و کنترل های لازم انجام و نمونه برداری‌های امسال در تمام مواردی که واحدهای صنعتی ظرفیت آلایندگی داشتند برداشته شده و نتیجه آنها در حال آنالیز است و همشهریان مطمئن باشند در این زمینه با کوچکترین آلودگی برخورد قانونی خواهد شد.ایسنا

 خبر از مصطفی قربان موحد

سایت خبری تحلیلی اهروصال

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.