کد خبر : 130576
تاریخ انتشار : شنبه 21 می 2022 - 8:22
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای برگزاری جشنواره ملی ورنی در اهر بسته هستند

برگزاری جشنواره ملی ورنی در اهر

برگزاری جشنواره ملی ورنی در اهر

فرماندار اهر از برگزاری جشنواره ملی ورنی با هدف معرفی و تجاری سازی این محصول در این شهرستان خبر داد. به گزارش پایگاه خبری #اهروصال، ابوالفضل غنی زاده در اولین جشنواره فرهنگی ورزشی و گردشگری منطقه شیور با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی و گردشگری منطقه شیور کاملاً به صورت سنتی و بر

فرماندار اهر از برگزاری جشنواره ملی ورنی با هدف معرفی و تجاری سازی این محصول در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری #اهروصال، ابوالفضل غنی زاده در اولین جشنواره فرهنگی ورزشی و گردشگری منطقه شیور با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی و گردشگری منطقه شیور کاملاً به صورت سنتی و بر مبنای آیین‌های قدیم روستایی برگزار شد گفت: این جشنواره یادآور سبک زندگی سال‌های قبل از شهرنشینی است و امیدواریم سال آینده این جشنواره به صورت ویژه و باشکوه‌تر از امسال برگزار شود.

وی، برگزاری جشنواره‌های روستایی را در جهت معرفی و شناساندن ظرفیت‌های گردشگری منطقه و روستاها مهم برشمرد و افزود: اینگونه مراسمات علاوه بر شناسایی روستاها، باعث رونق اقتصادی و فرهنگی در روستاها و گسترش صنعت پاک(صنعت گردشگری) در منطقه خواهد شد.

فرماندار اهر در ادامه ضمن تاکید بر توانمندی بالای مردان و زنان روستایی این شهرستان در ورنی بافی گفت: سال آینده در صنعت ورنی بافی شاهد یک اتفاق بزرگ برای اشتغال ۵۰ هزار نفر از مردم روستاها در خانه‌های روستایی و شهری خواهیم بود.

وی افزود: با پیگیری‌های نماینده شهرستان‌های اهر و هریس در مجلس و مسئولین تلاش داریم در کنار تجارت الکترونیکی ورنی، دیپلماسی تجاری صنعت ورنی را نیز حل کنیم و حداقل در طول جشنواره ملی ورنی پنج تفاهم نامه تجاری بین پنج کشور خارجی از جمله آذربایجان، ترکیه، امارات، اقلیم کردستان و منطقه‌ای در عراق و حتی برخی از استانهای کشور انجام دهیم.

فرماندار اهر همچنین خواستار پیگیری مسئولان ارشد استانی و شهرستانی در خصوص ثبت جهانی ورنی شد و از رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری اهر نیز خواست نسبت به شناسنامه دار کردن نقشه‌های ورنی تلاش مضاعف کند.ایسنا

خبر از: مصطفی قربان موحد

سایت خبری تحلیلی اهروصال

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.