کد خبر : 130298
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 می 2022 - 10:49
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای شهید مطهری اسلام شناس بود بسته هستند

شهید مطهری اسلام شناس بود

شهید مطهری اسلام شناس بود

امام جمعه اهر، شهید مرتضی مطهری را یک شخصیت اسلام شناس، جریان شناس و از دانشمندان عصر خود برشمرد. به گزارش پایگاه خبری اهروصال، حجت الاسلام جواد حاجی زاده در آیین تکریم از بازنشستگان فرهنگی اهر ضمن گرامیداشت هفته معلم و سالروز شهادت آیت الله مرتضی مطهری، گفت: آیت الله مرتضی مطهری در زمان خود

امام جمعه اهر، شهید مرتضی مطهری را یک شخصیت اسلام شناس، جریان شناس و از دانشمندان عصر خود برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری اهروصال، حجت الاسلام جواد حاجی زاده در آیین تکریم از بازنشستگان فرهنگی اهر ضمن گرامیداشت هفته معلم و سالروز شهادت آیت الله مرتضی مطهری، گفت: آیت الله مرتضی مطهری در زمان خود به تمام شبهات مطرح شده پاسخ خوبی می‌داد و این در حالی بود که تمام سخنرانی‌ها و گردآوری کتب این عالم و دانشمند بزرگ در زمان طاغوت اتفاق افتاد و اگر این بزرگوار بعد از انقلاب اسلامی نیز بودند ما بیشتر با علم و دانش وی بهره مند می‌شدیم.

وی افزود: با این حال و با گذشت بیش از ۴۰ سال از شهادت علامه مرتضی مطهری هنوز علم و کتب این دانشمند فرزانه برای مطالعه و تحقیق جویندگان علم و دانش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی، معلمان را پدران روحانی جامعه برشمرد و از معلمان و مدرسان حوزه‌ها خواست تا در سنگرهای علمی و مدارس برای تربیت و تعلیم مطهری‌ها تلاش کنند. 

حاجی زاده گفت: باید قدردان معلمی که سال‌های سال در سنگر علم و در روستاها و شهرها مانند شمع، وجود خود را سوزانده و جامعه را روشن کرده و با آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت نیروهای انسانی تعلیم داده است، باشیم. 

وی، کمبود نیروهای انسانی در مقاطع مختلف را از جمله مشکلات جامعه برشمرد و افزود: متاسفانه در حال حاضر جامعه از نظر نیروی کیفی و نیروی انسانی کاربلد که بتوانند آرمان‌های مقدس امام خمینی (ره) و منویات مقام معظم رهبری و ترسیمی که رهبری برای نظام و تمدن نوین اسلامی دارند و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب که در این راستا است، پیاده کنند بسیار عقب هستیم و باید سربازانی تربیت کنیم که در این مسیر گام بردارند و جای آن در آموزش و پرورش است ولی متاسفانه نیروی کیفی کم داریم و در مقاطع مختلف مشکل نیز داریم.

وی گفت: نظام ولایی و نظام ولی فقیه از صفر آغاز شده و در حرکت به سمت جامعه معنوی نیاز به نیروی کارآمد وجود دارد و برای رسیدن به این هدف، تلاش‌های معلمان و وزارت آموزش و پرورش آن هم در جهت عملیاتی کردن تحول بنیادین توسط دولت جدید و عمل به منویات مقام معظم رهبری امکان پذیر خواهد شد.

خبر از: مصطفی قربان موحد، خبرگزاری سراسری ایسنا

سایت خبری تحلیلی اهروصال

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.