کد خبر : 130295
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 می 2022 - 10:23
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ضرورت ایجاد سهمیه مجزا برای خانواده فرهنگیان در آزمون های استخدامی آموزش و پرورش/بیکاری جوانان از مشکلات مهم شهرستان اهر بسته هستند

ضرورت ایجاد سهمیه مجزا برای خانواده فرهنگیان در آزمون های استخدامی آموزش و پرورش/بیکاری جوانان از مشکلات مهم شهرستان اهر

ضرورت ایجاد سهمیه مجزا برای خانواده فرهنگیان در آزمون های استخدامی آموزش و پرورش/بیکاری جوانان از مشکلات مهم شهرستان اهر

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت ایجاد سهمیه‌ای مجزا و جداگانه برای خانواده فرهنگیان در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد. به گزارش پایگاه خبری اهروصال، احمد محرم زاده در آیین تکریم از بازنشستگان فرهنگی شهرستان اهر، گفت: در آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش باید فرزندان خانواده‌های فرهنگیان

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت ایجاد سهمیه‌ای مجزا و جداگانه برای خانواده فرهنگیان در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری اهروصال، احمد محرم زاده در آیین تکریم از بازنشستگان فرهنگی شهرستان اهر، گفت: در آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش باید فرزندان خانواده‌های فرهنگیان در اولویت استخدامی باشند ولی متاسفانه تاکنون هیچ سهمیه مجزایی برای این افراد در نظر گرفته نشده است و انتظار داریم وزارت آموزش و پرورش در آزمون‌های استخدامی این وزارتخانه سهمیه مجزا به خانواده فرهنگی که والدین آن‌ها معلم هستند در نظر بگیرند.

وی، تنها تولید شهرستان اهر را تولید علم و تربیت فرزندان برشمرد و گفت: فرزندان این دیار با غیرت و عالم پرور در شهرستان‌های همجوار و حتی در مناطق مختلف کشور در سمت‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و آموزشی زبانزد بوده و این افتخار را داریم که این فرزندان به دست معلمان این خطه تربیت یافته‌اند. 

وی افزود: شهرستان اهر بیش از ۷۷ سال است که فرمانداری دارد ولی در مقایسه با سایر مناطق کشور که ۱۰ تا ۲۰ سال فرمانداری دارند بسیار فاصله داشته و باید مسئولان ارشد کشوری و استانی توجه ویژه‌ای به توسعه و پیشرفت این شهرستان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، عمرانی، سیاسی، اقتصادی و … این شهرستان داشته باشند.

محرم زاده، بیکاری جوانان را از مشکلات و معضلات مهم شهرستان اهر برشمرد و گفت: دلیل بیشتر مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم ایران را می‌توان رکود اقتصادی و رشد صفر درصدی اقتصاد در هشت سال گذشته ذکر کرد که امیدواریم در دولت سیزدهم که قول افزایش هشت درصدی رشد اقتصاد داده شده و در بودجه سال ۱۴۰۱ نیز آمده است، برنامه این رشد هرچه سریعتر عملی شود تا مشکل مردم حل شده و در این راستا باید تمام مسئولان و دست اندرکاران نظام نیز باید با وحدت تلاش کنند.

وی در خصوص تصویب قانون رتبه بندی معلمان در سالجاری نیز افزود: مجلس با پیگیری‌های زیاد بعد از سال‌ها توانست رتبه بندی معلمان را قانونی کند و انتظار داریم وزارت آموزش و پرورش و دولت با صدور لایحه‌ای یا بحثی این قانون را برای بازنشستگان جدید نیز اختصاص دهند.

وی گفت: در مدارس غیر دولتی و روستاها معلمانی زیادی با هزاران امید و آرزو در خدمت رسانی به فرزندان ما در تلاش هستند که لازم است نسبت به جذب و سر و ساماندهی این عزیزان اقدامات اساسی انجام گیرد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، آموزش و پرورش را محل تعلیم، تربیت و پرورش برشمرد و خواستار توجه ویژه مسئولان ارشد کشوری و استانی به آموزش و پرورش شد.

وی هم‌چنین از معاون وزیر خواست برای تکمیل سوئیت نیمه کاره تالار فرهنگیان اهر، ۱۰ میلیارد ریال در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند تا این پروژه به اتمام برسد.

وی در ادامه خواستار تبدیل وضعیت پنج نفر از جوانان خدوم آموزش و پرورش که از سال ۹۱ با مشکل جذب مواجه هستند، شد.

محرم زاده با اشاره به مشکل بیکاری جوانان به خصوص جوانان تحصیل‌کرده، گفت: مسئولان و دست اندرکاران شبانه روز در تلاش هستند تا بتوانند محل اشتغالی برای جوانان جویای کار مهیا سازند و امیدواریم فرزندان معلمان نیز بتوانند به اشتغال دست یابند.

وی، آموزش و پرورش را محل سرمایه گذاری عنوان کرد و گفت: آموزش و پرورش، هیچ هزینه‌ای ندارد و تنها سرمایه آموزش و پرورش معلمان هستند که باید قدر آن‌ها را بدانیم و از فرماندار شهرستان اهر می‌خواهیم به حل مشکلات این قشر از زحمتکشان جامعه توجه ویژه داشته باشد.

خبر از: مصطفی قربان موحد، خبرگزاری سراسری ایسنا و ایکنا

سایت خبری تحلیلی اهروصال

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.