کد خبر : 130234
تاریخ انتشار : جمعه 6 می 2022 - 13:35
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای اختصاص ۵۸۰ میلیارد ریال برای تکمیل بزرگراه «اهر-تبریز» بسته هستند

اختصاص ۵۸۰ میلیارد ریال برای تکمیل بزرگراه «اهر-تبریز»

اختصاص ۵۸۰ میلیارد ریال برای تکمیل بزرگراه «اهر-تبریز»

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۵۸۰ میلیارد ریال برای تکمیل بزرگراه «اهر-تبریز» در سال جدید خبر داد. به گزارش پایگاه خبری اهروصال، احمد محرم زاده در نشست خبری گفت: در سال گذشته تنها هفت کیلومتر از بزرگراه اهر-تبریز به خاطر خاکریزی و حجم بالای عملیات باقیمانده بود که باپیگیری‌های

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۵۸۰ میلیارد ریال برای تکمیل بزرگراه «اهر-تبریز» در سال جدید خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اهروصال، احمد محرم زاده در نشست خبری گفت: در سال گذشته تنها هفت کیلومتر از بزرگراه اهر-تبریز به خاطر خاکریزی و حجم بالای عملیات باقیمانده بود که باپیگیری‌های زیاد این هفت کیلومتر که خطرناکترین قسمت مسیر نیز بود، سال گذشته به پایان رسید و هم اکنون تنها پل‌های زیرگذر و روگذر در سه راهی هریس، ۳.۵ کیلومتری گویجه بئل و کمربند جنوبی اهر که به این پروژه اضافه شده است، باقی مانده که برای این منظور از ردیف اعتباری بودجه امسال ۵۸ میلیارد تومان برای بهره برداری و زیر بار ترافیک رفتن این بزرگراه در نظر گرفته شده است.

وی ضمن گلایه‌مندی از کندی عملیات ساخت زیرگذر مقابل دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر نیز افزود: با پیگیری‌های انجام شده برابر تسریع در عملیات ساخت و بهره برداری از این زیرگذر امیدواریم تا آخر مرداد ماه امسال این پروژه به اتمام برسد. 

محرم زاده همچنین با اشاره به انجام عملیات اجرایی بزرگراه اهر-مشگین شهر توسط قرارگاه خاتم الانبیا(ص) افزود: با پیگیری‌هایی که با وزیر و مسئولان ارشد کشوری و استانی در این زمینه انجام شد، به میزان ۶۸۰ میلیارد ریال از بودجه امسال برای تکمیل این بزرگراه تخصیص یافت که عملیات اجرایی این بزرگراه به خوبی در حال اجرا است و تا پنج ماهه اول امسال نیز آسفالت شش کیلومتر از این مسیر انجام و در ادامه نیز عملیات خاکبرداری، سنگ برداری و حفر یک تونل از دو تونل ابلاغ شده به طول ۵۰۰ متر آغاز خواهد شد.

وی گفت: در دیداری که مقامات ایران با ریاست جمهوری آذربایجان انجام شد در خصوص احداث این پروژه توافقات اولیه انجام و امسال در ردیف بودجه و کسب اعتبار قرار گرفته است.

محرم زاده از بهسازی و آسفالت ۸۳ کیلومتر از راه‌های روستایی در دو سال اخیر نیز خبر داد و افزود: در صورت اتمام این ۸۳ کیلومتر،۸۸ درصد روستاهای اهر از راه اسفالت برخوردار خواهند بود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، وجود معادن در منطقه را ظرفیت مناسب برای ایجاد اشتغال، تولید، اقتصاد پایدار، توسعه و پیشرفت برشمرد و یادآور شد: معادن فعال منطقه در کنار فعالیت، ایجاد اشتغال و سرمایه باید مسیر روستاهایی که ماشین آلات سنگین آنها عبور می‌کنند و باعث از بین رفتن آسفالت و جاده‌ها نسبت به بهسازی و آسفالت این مسیرها هزینه و اقدام کنند.

وی از اختصاص سهمیه ۸۶۰۰ واحد مسکن برای شهرستان اهر نیز خبر داد و گفت: تاکنون کلنگ احداث ۵۰۰ واحد از این مساکن در این شهرستان انجام و امیدواریم با همکاری مسئولان ذی‌ربط تا پایان چهارسال احداث و ساخت این ۸۶۰۰ واحد مسکن نیز تکمیل و به متقاضیان واجدالشرایط تحویل داده شود.

محرم زاده همچنین از ایجاد دانشکده مامایی و پرستاری بعد از سالها وقفه در شهرستان اهر خبر داد و گفت: با ایجاد این دانشکده زمینه‌ی تحصیل علاقه‌مندان به این رشته‌ها در این شهرستان فراهم خواهد شد.

وی از افزایش تخت‌های بیمارستانی در بیمارستان باقرالعلوم(ع) شهرستان اهر نیز خبر داد و افزود: با توجه به ۱۶۳ تختخوابی بود این بیمارستان امسال توانستیم تعداد ۶۲ تخت دیگر در بخش‌های مختلف این بیمارستان اضافه کنیم و این بیمارستان را به ۲۲۵ تختخوابی ارتقاء دهیم. 

محرم زاده گفت: با پیگیری‌های چند ساله در خصوص دستگاه (ام آر آی) و نصب و راه اندازی این دستگاه در بیمارستان باقرالعلوم بالاخره مراحل خرید، نصب و راه اندازی این دستگاه در چند روز گذشته به پایان رسید و از این به بعد علاوه بر خدمت رسانی به مردم شهرستان اهر، آماده ارائه‌ی خدمت به مردم سایر نقاط منطقه ارسباران، مشگین شهر و بخشی از استان اردبیل و… است.

نماینده اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: متاسفانه در حال حاضر فضای اورژانس شهرستان اهر در بیمارستان باقرالعلوم(ع) جوابگوی بیماران فوری، اورژانسی، تصادفی و… نبوده و طی موافقت اصولی که برای توسعه یا ایجاد فضای جدید انجام شده است، به زودی شاهد توسعه و تجهیز این مرکز اورژانسی شهرستان خواهیم بود.

#اهروصال، وی از ایجاد پلی کلینیک(کلینیک شبانه روزی) با تجهیزات کامل پزشکی در شهرستان اهر برای استفاده بیماران و افراد تحت پوشش تامین اجتماعی خبر داد و همچنین در ادامه گفت: در دیداری که با مدیرکل هلال احمر استان داشتیم، مقرر شد قسمتی از بیمارستان قدیم اهر به مرکز ارائه‌ی خدمات درمانی و بهداشتی اختصاص یابد و خوشبختانه طبق موافق انجام شده در شش ماهه اول سال اقدامات این کار انجام و خدمات طبق تعرفه دولتی در این مکان انجام خواهد شد.

نماینده مردم اهر و هریس در ادامه از دیگر اقدامات و مطالبات در حوزه‌ی عمرانی، معدنی، خدماتی، گردشگری و… شهرستان اهر را ایجاد سریع هتل پنج ستاره و تکمیل و احداث فاز دوم توسعه کارخانه ۳۰۰ هزار تنی مس انجرد، تسریع در تکمیل و راه اندازی کوره دوم آهک هیدراته، ایجاد ساختمان جدید ثبت اسناد، تقویت مرکز واحدهای رشد و فناوری مستقر در دانشگاه آزاد اسلامی اهر، تکمیل پروژه کارخانه بزرگ قند قانع با اشتغالزایی بیش از ۵۰۰ نفر، ایجاد شهرک گردشگری، ایجاد خانه خبر، جابجایی مکان ورزشگاه ۵۰۰۰ نفری و تسریع در احداث ورزشگاه، نظارت درست بر خرید سموم، کود، نهاده های دامی توسط کارشناسان، رفع مشکلات و نقاط کور آنتن دهی و اینترنت روستاها، پیگیری و ایجاد سد ایثار و کچری رود برای تامین آب روستاهای منطقه، پیگیری مسئله دانشگاه فرهنگیان و جذب دانشجو از طریق کنکور، جذب ۷۰ میلیارد ریال کمک برای تجهیز آموزش، آزمایشگاه‌ها، آموزش و پرورش، رفع کمبود برق شهرک‌های صنعتی و شهرستان و… عنوان کرد.

خبر از: مصطفی قربان موحد، خبرگزاری سراسری ایسنا

سایت خبری تحلیلی اهروصال

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.