کد خبر : 12996
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 مارس 2015 - 4:05
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای نتایج خوبی در عرصه مذاکرات به دست آورده‌ایم بسته هستند

نتایج خوبی در عرصه مذاکرات به دست آورده‌ایم

نتایج خوبی در عرصه مذاکرات به دست آورده‌ایم

به گزارش اهروصال به نقل از  فارس به مدینه منوره حجت الاسلام والمسلمین سید رضا اکرمی در جمع روحانیون کاروان‌های زائران ایرانی با بیان اینکه با تدابیر اندیشیده شده نتایج خوبی در عرصه مذاکرات هسته ای به دست آورده ایم گفت: با نگاهی به سیر مذاکرات می بینیم که در طول مذاکرات سه نتیجه مثبت





به گزارش اهروصال به نقل از  فارس به مدینه منوره حجت الاسلام والمسلمین سید رضا اکرمی در جمع روحانیون کاروان‌های زائران ایرانی با بیان اینکه با تدابیر اندیشیده شده نتایج خوبی در عرصه مذاکرات هسته ای به دست آورده ایم گفت: با نگاهی به سیر مذاکرات می بینیم که در طول مذاکرات سه نتیجه مثبت کسب کرده ایم.

وی با تاکید بر اینکه اقتدار ایران باعث شد تا آمریکا تقاضای مذاکره در خصوص مسائل هسته ای را داشته باشد گفت: در طول مذاکرات در درجه اول تمام تبلیغات رسانه های بین المللی که مدام تبلیغ می کردند ایران به دنبال سلاح هسته ای است خنثی و بی اثر شد.

اکرمی افزود: ما در طول مذاکرات به همه دنیا ثابت کردیم که شرعا و اخلاقا به دنبال سلاح هسته ای نیستیم و نیازی هم نداریم که بمب اتمی داشته باشیم.

وی گفت: دومین دستاورد مذاکرات این بود که اجماع جهانی علیه ایران که بیان می شد ما به دنبال سلاح هسته ای هستیم شکاف برداشت و دیگر چنین اجماعی وجود ندارد.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری تاکید کرد: هم اینک جهان پذیرفته است که ایران به خاطر عضویت در ان پی تی می تواند پژوهش های مورد نیاز در حوزه هسته ای را داشته باشد.

وی همچنین با بیان اینکه برای کشورهای همسایه و منطقه نیز ثابت شد که ایران هسته ای هیچ خطری برای آنها ندارد به سومین دستاورد مذاکرات اشاره کرد و گفت: پیش از این در داخل کشور اینگونه عنوان می شد که ایران لجبازی می کند و برای مقابله با آمریکا نمی خواهد مذاکرات به نتیجه برسد ولی برای همه کسانی که وجدان داشته باشند مشخص است که شرکت در مذاکرات پی در پی حکایت از آن دارد که ایران نه تنها لجبازی نمی کند بلکه برای رسیدن به نتیجه، انعطاف هم دارد.

اکرمی در خاتمه با بیان اینکه ما با نرمش قهرمانانه به دنبال رسیدن به یک نقطه مقبول و معقول هستیم گفت: اگر مذاکرات به نتیجه نرسد با توجه به عملکرد ایران دیگر کسی نمی تواند بگوید ایران مسئول شکست مذاکرات است.

انتهای پیام/


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.