کد خبر : 12836
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 24 مارس 2015 - 11:54
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای تصاویری متفاوت از ۲۴ چهره مشهور ورزش/ آیا آنها را می‌شناسید؟ بسته هستند

تصاویری متفاوت از ۲۴ چهره مشهور ورزش/ آیا آنها را می‌شناسید؟

تصاویری متفاوت از ۲۴ چهره مشهور ورزش/ آیا آنها را می‌شناسید؟

به گزارش اهروصال به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، بسیاری از ورزشکاران وقتی از دوران ورزشی خداحافظی کرده و پیر می‌شوند، به سختی قابل شناسایی هستند و کمتر کسی فکر می‌کند، آنها همان ورزشکارانی بودند که در سال‌های نه چندان دور در میادین مختلف می‌درخشیدند. در مطلب زیر ۲۴ ورزشکار در جوانی و





به گزارش اهروصال به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، بسیاری از ورزشکاران وقتی از دوران ورزشی خداحافظی کرده و پیر می‌شوند، به سختی قابل شناسایی هستند و کمتر کسی فکر می‌کند، آنها همان ورزشکارانی بودند که در سال‌های نه چندان دور در میادین مختلف می‌درخشیدند. در مطلب زیر ۲۴ ورزشکار در جوانی و پیری با همدیگر مقایسه شده‌اند، نفراتی که یادآور روزهای تلخ و شیرینی برای ورزش دوستان هستند:

مارکو فان باستن

مارکو فان‌باستن (عکس راست: ۲۰۱۴ – عکس چپ: ۱۹۸۸)

خداحافظی از فوتبال به خاطر مصدومیت شدید، این تلخترین اتفاق برای مارکو فان باستن معروف بود. بازیکنی که زننده یکی از زیباترین گل‌های تاریخ جهان و اروپا است، گلی که در فینال جام ملت‌های ۱۹۸۸ به ثمر رساند و باعث قهرمانی هلند شد. وی که ۳ بار بهترین بازیکن اروپا و یک بار بهترین بازیکن جهان شد و مثلثی فراموش نشدنی را با ریکارد و گولیت در تیم میلان تشکیل داد، به خاطر مصدومیت پس از بازی فینال جام باشگاه‌های اروپا بین میلان و مارسی در سال ۱۹۹۳ از فوتبال خداحافظی کرد. سفیدشدن موها از مهمترین تغییران مارکو با دوران بازیگری‌اش است.

توماس برولین

توماس برولین (عکس راست: ۲۰۱۴ – عکس چپ: ۱۹۹۲)

در جام ملت‌های ۱۹۹۲ و جام جهانی ۱۹۹۴، بازیکنی به نام توماس برولین در کنار مارتین داهیلن و کنت اندرسون، تیم سوئد را به عنوان سومی اروپا و جهان رساند. برولین با موهای طلایی و شادی کردن بعد از گل مخصوصش، خیلی زود جایی در میان علاقمندان به فوتبال پیدا کرد، بازیکنی که تنها باشگاهی بزرگی که در آن توپ زد، پارما بود. چاق شدن بزرگترین تغییری در وضعیت ظاهری امروز برولین است.

کریم عبدالجبار

کریم عبدالجبار (عکس راست: ۲۰۱۴ – عکس چپ: ۱۹۷۷)

یکی از چهر‌ه‌های فراموش نشدنی بسکتبال دنیا با ۲ متر و ۱۸ سانتی‌متر و دستانی بزرگ. او که امروز ۶۸ ساله است و موهای فرفری‌اش ریخته، در دوران جوانی ۲۰ سال در NBA و در تیم‌های میلواکی باکس و لس‌آنجلس لیکرز بازی کرد. کریم دارای رکوردهای ویژه‌ است که ۶ سال متوالی بهترین بازیکن NBA شدن و ۱۹ بار بازی در All STAR جزو آنها است. او همچنین بیشترین امتیاز تاریخ NBA یعنی ۳۸۳۸۷ امتیاز را کسب کرده که فعلا دست نیافتنی است. عبدالجبار همچنین در فیلم سینمایی بازی مرگ، با بروسلی معروف همبازی بوده است.

پیتر شیلتون

پیتر شیلتون (عکس راست: ۲۰۱۴ – عکس چپ: ۱۹۸۶)

بیشترین بازی ملی در بین سه شیرها متعلق به پیتر شیلتون است که در ۳ جام جهانی حضور داشت و ۱۰ کلین شیت را به نام خود ثبت کرد. وی طی سال‌هی ۱۹۶۶ تا ۱۹۷۷ در ۱۱ باشگاه انگلیسی حضور داشت و ۱۰۰۵ بازی در این رده انجام داد، در شکست تاریخی جام جهانی ۱۹۸۶ برابر آرژانتین دروازه‌بان سه شیرها بود و مارادونا با ضربه دست، دروازه او را باز کرد. چهره امروزی شیلتون با قیافه جذابش در سال‌های پایانی دهه ۸۰ بسیار تفاوت پیدا کرده است.

آندریاس برمه

آندریاس برمه (عکس راست: ۲۰۱۴ – عکس چپ: ۱۹۹۰)

زننده گل تاریخی آلمان به آرژانتین در فینال جام جهانی ۱۹۹۰ و عامل قهرمانی ژرمن‌ها در آن جام. بازیکنی که با در تیم‌های مطرحی همچون بایرن مونیخ، اینترمیلان و رئال زاراگوزا بازی کرد اما بعد از عصر مربیگری، توفیق چندانی نداشت. او در پائیز سال ۲۰۱۴ دچار ورشکستگی شد و ۲۰۰ هزار یورو بدهی بالا آورد. گرد پیری، باعث شده امروز آندریاس دیگر آن پشت موی فراموش شدنی را نداشته باشد.

جرج جیمز لموند (عکس راست: ۲۰۱۳ – عکس چپ: ۱۹۸۹)

دوچرخه‌سوار آمریکایی در سال‌های ۱۹۸۹ تا ۲۰۱۳ و نخستین رکابزن غیر اروپایی که فاتح توردوفرانس شد. لموند از وقتی موهایش تغییر رنگ داد و سفید شده و همچنین صورتش کاملا گرد شده است، نشانه‌‌های پیری در چهره‌اش دیده می‌شود. امروز به سختی می‌توان این دوچرخه‌سوار قدیمی آمریکایی که فاتح توردوفرانس شده را شناسایی کرد.

روبرتو باجو

روبرتو باجو (عکس راست: ۲۰۱۴ – عکس چپ: ۱۹۹۰)

ستاره فراموش نشدنی فوتبال ایتالیا که طی سال‌های ۱۹۸۲ تا ۲۰۰۴ برای تیم‌های ویچنزا، فیورنتینا، یوونتوس، میلان، بولونیا، اینترمیلان و برشیا بازی کرد و ۲۸۸ گل به ثمر رساند. وی در ۵۶ بازی ملی هم با پیراهن لاجوردی‌پوشان اروپا ۲۷ گل زد و پس از حضور موفق در جام‌های جهانی ۱۹۹۰، ۱۹۹۴ و ۱۹۹۸، از سوی جیووانی تراپاتونی به تیم ملی ایتالیا برای حضور در جام جهانی ۲۰۰۲ دعوت نشد.

پل گاسکوئین

پل گاسکوئین (عکس راست: ۲۰۱۴ – عکس چپ: ۱۹۹۰)

یکی از ستارگان فوتبال انگلستان در سال‌های ۱۹۸۵ تا ۲۰۰۴ که به خاطر حواشی بسیار شهرت دارد. او به استفاده از همه نوع مشروبات الکلی و مواد مخدر معتاد بود. گاسکوئین امروزه تاوان آن کارها را پس می‌دهد و چهره‌اش به همین خاطر تغییر بسیاری کرده است. البته او از سال ۲۰۱۳ سم زدایی را آغاز کرده تا بهبودی‌اش را بدست آورد.

بن جانسون

بن جانسون (عکس راست: ۲۰۱۴ – عکس چپ: ۱۹۸۸)

دونده جامائیکایی‌الاصل کانادا و معروفترین دونده دهه ۸۰ جهان. وی در مسابقات المپیک ۱۹۸۸ سئول با رکورد باور نکردنی ۹ ثانیه و ۷۹ صدم ثانیه، قهرمان دوی ۱۰۰ متر شد اما ۳۶ ساعت بعد تست دوپینگ این دونده مثبت اعلام شد که بزرگترین اتفاق تاریخ ورزش جهان و المپیک را رقم زد. علاوه بر مدال طلای المپیک، وی اعتراف کرد که مدال طلای مسابقات جهانی سال ۱۹۹۴ را هم با دوپینگ بدست آورده است. در نهایت در سال ۹۳ و پس از اینکه برای سومین مرتبه، تست دوپینگ این دونده مثبت اعلام شد، مادام العمر از حضور در میادین ورزشی محروم شد.

دیه‌گو آرماندو مارادونا (عکس راست: ۲۰۰۴ – عکس چپ: ۱۹۸۶)

ستاره آرژانتینی فوتبال جهان طی سال‌های ۱۹۸۶ تا ۲۰۰۴ به خاطر مصرف کوکائین مبتلا به مشکلات عدیده‌ای شد و به همین دلیل سلامتش به خطر افتاد و چهره‌اش تغییرات بسیاری کرد. او پس از قهرمانی با آرژانتین در جام جهانی و موفقیت در فوتبال باشگاهی، روی به مصرف کوکائین و مواد مخدر آورد اما امروز و طی مراحل درمان در کشورهای مختلف، وضعیت بهتری دارد.

رود گولیت

رود گولیت (عکس راست: ۲۰۱۴ – عکس چپ: ۱۹۸۸)

مردی که با فوتبال به جنگ نژادپرستی رفت. وی در تیم‌های فاینورد، آیندهوون بازی کرد اما در میلان با مثلثی هلندی که با مارکو فان باستن و فرانک ریکارد تشکیل داد، چندین عنوان قهرمانی در ایتالیا، لیگ‌های اروپایی و جام بین قاره‌ای دست یافت. وی که در سال ۱۹۸۸ با هلند قهرمان جام ملت‌های اروپا شد، پس از دوران بازیگری هدایت تیم‌های فاینورد، چلسی، نیوکاسل و لس آنجلس گلکسی را در کارنامه‌اش دارد.

بوریس بکر (عکس راست: ۲۰۱۴ – عکس چپ: ۱۹۹۹)

تنیسور مشهور آلمانی در سال‌های ۱۹۸۴ تا ۱۹۹۹ که قهرمان المپیک ۱۹۹۲ بارسلونا هم شد، به دلیل مشکلات خانوادگی و مالیاتی که با کشور آلمان داشت، چهره‌اش تغییرات بسیار کرد. البته او امروز مربی نواک جوکوویچ است و به همین خاطر شرایط مالی خوبی دارد.

رونالدو (عکس راست: ۲۰۱۲ – عکس چپ: ۱۹۹۸)

ستاره فوتبال برزیل و جهان در سال‌های ۱۹۹۳ تا ۲۰۱۱. رونالدو در سال ۲۰۱۱ از دنیای فوتبال خداحافظی کرد و حتی در سال‌های آخر بازیگری، بسیار چاق شده بود و تحت درمان هم قرار گرفت. بسیاری از مردم برزیل برای چاق شدن این بازیکن اظهار ناراحتی کردند.

میشل پلاتینی (عکس راست: ۲۰۱۴ – عکس چپ: ۱۹۸۷)

ستاره فوتبال فرانسه در سال‌های ۱۹۸۷ تا ۲۰۱۴ و رئیس فعلی یوفا. او از زمانیکه از فوتبال خداحافظی کرد، با پوشیدن کت و شلوار و بستن کروات تغییرات بسیاری کرده و حتی زیبایی‌اش بیشتر از دوران جوانی شده است.

سرگی بلانکو (عکس راست ۲۰۱۳ – عکس چپ: ۱۹۹۱)

راگبی‌باز سرشناس در سال‌های ۱۹۷۴ تا ۱۹۹۲ که متولد ونزوئلا بود و برای تیم ملی فرانسه بازی می‌کرد، به خاطر سرعت و زیبایی حرکاتش در زمین مشهور بود اما امروز به دلیل چاق شدن، دویدن به زمین به سبک آن روزها، برایش به خاطره تبدیل شده است.

هریستو استویچکوف (عکس راست: ۲۰۱۲ – عکس چپ: ۱۹۹۴)

فوتبالیست مطرح بلغارستانی در سال‌های ۱۹۸۱ تا ۲۰۰۳ که توانست در سال ۱۹۹۴ توپ طلای جهان را هم تصاحب کند. از زمانیکه دوران بازیگری را پشت سرگذاشته، آب زیر پوستش افتاده و چاق شده است. موهایش هم از مشکی به خاکستری تغییر رنگ داده و کمتر کسی در خیابان او را به راحتی می‌شناسد.  

فابریتزیو راوانلی

فابریتزیو راوانلی (عکس راست: ۲۰۱۴ – عکس چپ: ۱۹۹۴)

مو نقره‌ای فوتبال ایتالیا و جهان، بازیکنی که با یوونتوس چهره و در سال ۱۹۹۵ به تیم ملی ایتالیا دعوت شد. او در ۲۲ بازی ملی ۸ گل به ثمر رساند. وی علاوه بر یونتوس، در تیم‌های مطرحی همچون مارسی، لاتزیو و دربی کانتری هم بازی کرد. وی در عرصه مربیگری ۲ سال در تیم جوانان یوونتوس بود و دیگر افتخاری از خود برجای نگذاشته…

کریتسوف تیوتزو (عکس راست: ۲۰۱۴ – عکس چپ: ۱۹۹۰)

بوکسور فرانسوی در سال‌های ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۶، به خاطر مشکلات سختی که در دوران ورزشی و معضلات مالی بسیاری که پس از آن داشته است، چهره‌اش کاملا تغییر کرده و امروز به راحتی نمی‌توان او را شناخت.

روژه میلا

روژه میلا (عکس راست: ۲۰۱۴ – عکس چپ: ۱۹۹۰)

مهاجم تیم ملی کامرون که متولد ۲۰ می ۱۹۵۰ است، در تاریخ ۲۸ ژوئن ۱۹۹۴ در دیدار با روسیه در جام جهانی آمریکا به میدان رفت تا با ۴۲ سال و ۳۹ روز سن مسن‌ترین بازیکن تاریخ جام‌های جهانی لقب بگیرد. روژه میلا که برنده توپ طلای آفریقا در سال ۱۹۷۶ و ۱۹۹۰ و عامل اصلی درخشش شیرهای رام نشدنی در جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا بود، تا سال ۱۹۹۶ و در سن ۴۴ سالگی برای تیم باشگاهی یوتراسارامیندا در رقابتهای لیگ برتر کامرون به میدان رفت. تفاوت چهره امروز و دیروز میلا در کوتاه کردن موهایش است…

کریس وادل (عکس راست: ۲۰۱۲ – عکس چپ: ۱۹۹۰)

هافبک کناری انگلیسی در سال‌های ۱۹۷۸ تا ۲۰۰۳ که تا ۴۲ سالگی فوتبال بازی می‌کرد اما در ۵۳ سالگی به هالام پیوست و یک بازی هم برای آن تیم انجام داد. وادل به خاطر حرکات سرعتی، دریبل‌ها و ارسال‌هایش در دنیا مشهور شد. چهره امروز او تفاوت زیادی با دوران جوانی ندارد و تنها تفاوتش نسبت به آن دوران، کوتاه کردن بسیار موهای سرش است.

سرگئی بوبکا (عکس راست ۲۰۱۴ – عکس چپ: ۱۹۹۷)

اسطوره اوکراینی پرش نیزه جهان و المپیک طی سال‌های ۱۹۸۱ تا ۲۰۰۱. او امروز اخموتر از دوران جوانی‌اش شده، کسی که رکوردهایش فراموش شدنی نبوده و ستاره بزرگی در این رشته است. البته چهره‌اش نسبت به دوران ورزشی زیاد تغییر نکرده است.

ماتیاس سامر (عکس راست: ۲۰۱۳ – عکس چپ: ۱۹۹۷)

سامر که طی سال‌های ۱۹۷۶ تا ۱۹۹۹ فوتبال بازی می‌کرد، مطرح‌ترین چهره آلمان شرقی که بعد از ائتلاف دو آلمان در تیم ملی این کشور درخشش فوق‌العاده‌ای داشت و در سال ۱۹۹۶ هم توپ طلای جهان را بدست آورد. موهای “بور” یکی از بارزترین ویژگی‌های ظاهری این بازیکن بود اما امروز هم که موهایش را کاملا کوتاه کرده، باز هم زیبایی چهره‌اش را از دست نداده و به راحتی قابل شناسایی است.  

سرگئی گوی‌گوچه‌آ

سرگئی گوی‌گوچه‌آ (عکس راست: ۲۰۱۴ – عکس چپ: ۱۱۹۰)

پس از مصدومیت نری پمپیدو در بازی فراموش نشدنی آرژانتین با کامرون در دیدار افتتاحیه جام جهانی ۱۹۹۰، یک دروازه‌بان ۲۷ ساله که کمتر در جهان فوتبال شناخته شده بود، درون دروازه آلبی سلسته قرار گرفت. سرگئی در بازی با یوگسلاوی و ایتالیا، خصوصا در ضربات پنالتی آخر بازی بسیار موفق ظاهر شد و باعث صعود آرژانتین به دیدار پایانی شد. البته او همانگونه که ناگهانی در صدر اخبار دنیا قرار گرفت، ناگهانی هم کنار رفت…

ژان فرانسوا لامور (عکس راست: ۲۰۱۲ – عکس چپ: ۱۹۸۸)

شمشیرباز مطرح فرانسوی در سال‌های ۱۹۷۱ تا ۱۹۹۲ که دو مدال طلای المپیک ۱۹۸۴ و ۱۹۸۸ را بدست آورد و در المپیک ۱۹۹۲ بارسلونا به دو مدال برنز دست یافت، از زمانیکه وارد دنیای سیاست شد، از شخصیت ورزشی‌اش فاصله گرفته است. چهر‌ه امروز او با چهره دوران ورزشی‌اش بسیار متفاوت است.

source


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.