کد خبر : 126528
تاریخ انتشار : جمعه 3 دسامبر 2021 - 14:04
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای تداوم حواشی ورزقان؛ به نفع سودجویان به ضرر مردم بسته هستند

تداوم حواشی ورزقان؛ به نفع سودجویان به ضرر مردم

تداوم حواشی ورزقان؛ به نفع سودجویان به ضرر مردم

برخی از گروه‌های سودجو در شهرستان ورزقان، دنبال تداوم حواشی پیش آمده در این شهرستان هستند تا از طریقش به منافع خود دست یابند. به گزارش پایگاه اهروصال؛ شهرستان ورزقان چندسالی است به یکی از پرحاشیه ترین شهرهای آذربایجان شرقی تبدیل شده است. وجود دو معدن مس و طلا در این منطقه نقطه عطفی در ایجاد

برخی از گروه‌های سودجو در شهرستان ورزقان، دنبال تداوم حواشی پیش آمده در این شهرستان هستند تا از طریقش به منافع خود دست یابند.

به گزارش پایگاه اهروصال؛ شهرستان ورزقان چندسالی است به یکی از پرحاشیه ترین شهرهای آذربایجان شرقی تبدیل شده است. وجود دو معدن مس و طلا در این منطقه نقطه عطفی در ایجاد حاشیه‌هاست. در انتخابات دو سال پیش مجلس شورای اسلامی، ورزقان شاهد اتفاقات تلخی بود. در دوران تبلیغات، یکی از هواداران کاندیداهای مجلس بر اثر ضرب و جرح طرفداران رقیب، جان خود را از دست داد. به نظر می‌رسد تجمیع جریانی باندهای قدرت و ثروت در یک منطقه سبب پیدایش چنین اتفاقات ناخوشایندی شده است به همین دلیل است که زود به زود، اخبار رویدادهای ورزقان، به مهمترین اخبار استان و حتی کشور تبدیل شده است.

معدن مس سونگون، مدیریت آن و منابع عظیم مالی حاصل از این معدن یکی از دلایل اصلی ایجاد اختلاف نظر و جدال بین مردم و مسئولین است. مدتی پیش نماینده ورزقان در مجلس شورای اسلامی‌از وجود برخی تخلفات گسترده و سازمان یافته در این معدن خبر داده بود. درحالی که چنین ادعایی از سوی مسئولین معدن مس رد شد.

حواشی ادامه دار شهرستان ورزقان، پای امام جمعه این شهر را هم به میان آورد. مدتی پیش، حجت الاسلام پورمحمد در اظهاراتی که بازتاب زیادی در پی داشت، گفته بود: «خواسته‌های آقای دهقانی غیرقانونی هستند. با اینکه ایشان قانونگذارند اما همیشه چه در مسایل معدن و چه در مسایل شهرستان، به شدت خلاف قانون عمل کرده‌اند. بعضی از اظهارات ایشان واقعیت ندارد. به عنوان یک امام جمعه چگونه این اظهارات را قبول و در برابرشان سکوت اختیار نمایم؟ دین و عقل اجازه نمی‌دهد مطالب غیر واقعی را به زبان بیاورم.»

این اظهارات در حالی بیان شد که طرفداران دهقانی نسبت به حضور مسئول دفتر امام جمعه ورزقان به عنوان مشاور مدیرعامل وقت مس سونگون انتقاد داشتند و معتقد بودند این فرد از موقعیت خود سو استفاده کرده و برخی از منابع مالی متعلق به مس را بدون هیچ مبنای قانونی در اختیار مراکز فرهنگی تحت مدیریت خود قرار داده است. حتی شائبه سو استفاده دفتر امام جمعه ورزقان از این منابع مالی در رسانه‌ها مطرح شد که امام جمعه ورزقان در پاسخ به این شبهات در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها گفته بود: «هیچ مبلغی از بابت کمک به اماکن فرهنگی به حساب ما واریز نمی‌شود بلکه این مبالغ بدون دخالت بنده و از طریق مشاور فرهنگی مدیرعامل مس سونگون که همزمان رئیس دفتر بنده نیز هست، برای خرید مصالح و امکانات برای اماکن فرهنگی از جمله مساجد هزینه می‌شود. البته طبق روال سالهای قبل مبالغی جهت امورات جاری دفتر امام جمعه به حساب دفتر واریز می‌شود.»

تب حواشی ورزقان در حال فروکش بود که چند روز پیش، انتشار خبر ضرب و شتم نماینده این شهر، نام ورزقان را دوباره بر سر زبان‌ها انداخت. رسانه‌ها مدعی شده بودند که نماینده ورزقان در مراسمی‌توسط مخالفین و منتقدینش مورد ضرب و شتم قرار گرفته و درگیری به حدی بوده که لباس‌های دهقانی پاره شده است!

نماینده ورزقان نیز بلافاصله پس از این خبر، در بیانه‌ای نسبت به آنچه اطلاع رسانی شده بود، واکنش نشان داد و همه اخبار را به کلی تکذیب کرد. او در بخش دیگر بیانیه خود به اظهارات امام جمعه شهر پرداخته و آنها را مصداق فعل حرام و مجرمانه دانسته بود. وی همچنین از افرادی که مدعی تخلف او بودند درخواست کرده بود که اسناد ادعای خود را منتشر کنند.

به نظر می‌رسد برخی از گروه‌های سودجو در شهرستان ورزقان، دنبال استمرار این حواشی هستند تا از طریق آن به منافع خود دست یابند. بدیهی است که استمرار حواشی آنهم در سطح کلان یک شهرستان نه تنها مفید بلکه به ضرر همه افراد و از همه مهمتر مردم این شهر خواهد بود. وجود اختلاف نظر و سلیقه در راس نهادهای تصمیم گیر و اجرایی در استان، طبیعی است اما انتقال این اختلاف به سطح عموم جامعه و رسانه‌ها نه کمکی به حل اختلاف خواهد کرد و نه نتیجه مثبتی درپی خواهد داشت.

سایت خبری تحلیلی اهروصال

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.