کد خبر : 126451
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 نوامبر 2021 - 17:23
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای معلولیت بیش از ۷۹ هزار نفر در آذربایجان شرقی بسته هستند

معلولیت بیش از ۷۹ هزار نفر در آذربایجان شرقی

معلولیت بیش از ۷۹ هزار نفر در آذربایجان شرقی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی اشاره بر اینکه تعداد افراد معلول تحت پوشش استان ۷۹ هزار و ۶۶۰ نفر است، گفت: اگر از لحاظ معلولیت طبقه بندی کنیم، میزان معلولیت جسمی حرکتی در کل کشور ۴۰.۱ درصد است که این میزان در استان ۳۷.۹۴ است. به گزارش پایگاه خبری اهروصال، فرگل صحاف، مدیرکل بهزیستی استان، امروز در

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی اشاره بر اینکه تعداد افراد معلول تحت پوشش استان ۷۹ هزار و ۶۶۰ نفر است، گفت: اگر از لحاظ معلولیت طبقه بندی کنیم، میزان معلولیت جسمی حرکتی در کل کشور ۴۰.۱ درصد است که این میزان در استان ۳۷.۹۴ است.

به گزارش پایگاه خبری اهروصال، فرگل صحاف، مدیرکل بهزیستی استان، امروز در نشست خبری به مناسبت هفته معلولین اظهار داشت: شعار گرامیداشت هفته معلول پیش به سوی دنیای فراگیر و دسترس پذیر و پایدار بعد از بیماری کرونا با رهبری و مشارکت افراد دارای معلولیت نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه هر روز این هفته مختص به یک موضوع در مورد معلولیت است، گفت: این عناوین به صورت دوشنبه ۸ آذر ماه افراد دارای معلولیت، رفع موانع و دسترس پذیری،سه شنبه ۹ آذر ماه تکریم افراد دارای معلولیت در جامعه اخلاق مدار، چهارشنبه ۱۰ آذر ماه افراد دارای معلولیت، مشارکت فراگیر و پایدار،پنجشنبه ۱۱ آذر ماه افراد دارای معلولیت، خانواده و جامعه،جمعه ۱۲ آذر ماه افراد دارای معلولیت، مطالبه گری و اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان،شنبه ۱۳ آذر ماه افراد دارای معلولیت، خود شکوفایی، سازمان‌‌‌های مردم نهاد، یکشنبه ۱۴ آذر ماه افراد دارای معلولیت، بیمه و سلامت فراگیر است.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره بر اینکه تعداد افراد معلول تحت پوشش استان ۷۹ هزار و ۶۶۰ نفر است، گفت: اگر از لحاظ معلولیت طبقه بندی کنیم، میزان معلولیت جسمی‌حرکتی در کل کشور ۴۰.۱ درصد است که این میزان در استان ۳۷.۹۴ است.

وی ادامه داد: معلولیت بینایی در کل کشور ۱۲ درصد است که این میزان در استان ۱۱.۸۲ درصد می‌باشد، و همچنین معلولیت صوت و گفتار در کل کشور ۵.۹ درصد است که آمار استانی برای این معلولیت ۶.۳۱ درصد است.

سایت خبری تحلیلی اهروصال

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.