کد خبر : 126337
تاریخ انتشار : جمعه 26 نوامبر 2021 - 9:34
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای تمامی مجالس عزا در مساجد اهر باید با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار گردد/۹۵ درصد مدارس غیر دولتی شهرستان اهر استانداردهای لازم در خصوص برگزاری کلاسها را ندارند بسته هستند

تمامی مجالس عزا در مساجد اهر باید با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار گردد/۹۵ درصد مدارس غیر دولتی شهرستان اهر استانداردهای لازم در خصوص برگزاری کلاسها را ندارند

تمامی مجالس عزا در مساجد اهر باید با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار گردد/۹۵ درصد مدارس غیر دولتی شهرستان اهر استانداردهای لازم در خصوص برگزاری کلاسها را ندارند

جلسه ستاد مبارزه با کرونای شهرستان اهر با موضوع تصمیم گیری در خصوص برگزاری مجالس ترحیم در مساجد و بازگشایی مدارس با حضور فرماندار و اعضای این ستاد در محل فرمانداری این شهر برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری اهروصال، رسول خدابخش فرماندار و فرمانده ستاد مبارزه با کرونای شهرستان اهر با اشاره به اینکه

جلسه ستاد مبارزه با کرونای شهرستان اهر با موضوع تصمیم گیری در خصوص برگزاری مجالس ترحیم در مساجد و بازگشایی مدارس با حضور فرماندار و اعضای این ستاد در محل فرمانداری این شهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری اهروصال، رسول خدابخش فرماندار و فرمانده ستاد مبارزه با کرونای شهرستان اهر با اشاره به اینکه وضعیت رنگبندی شهرستان زرد شده و بنا به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزاری مراسمات در مساجد بلامانع است گفت: تمامی مجالس ترحیم باید با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی”استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری، رعایت زمان و …” برگزار گردد و هر گونه پذیرایی ناهار و یا شام و توزیع چایی و پذیرایی باز ممنوع است و فقط صاحبان عزا می‌توانند پذیرایی ها را بصورت بسته بندی شده ارائه نمایند.

خدابخش از برخورد قاطع ستاد کرونای شهرستان اهر با چاپخانه هایی که آگهی دعوت برای پذیرایی ناهار یا شام در مساجد چاپ کنند خبر داد و افزود: با توجه به‌ اینکه عدم استفاده از ماسک در تجمعات امکان همه گیری کرونا را تشدید می‌کند و پذیرایی ناهار یا شام در مساجد می‌تواند یک تهدید جدی در این خصوص محسوب گردد به همین دلیل هیچ چاپخانه ای اجازه ندارد از طرف صاحبان عزا کارت دعوت ناهار یا شام برای مساجد چاپ بکنند که در صورت مشاهده به شدت برخورد خواهد شد.

فرمانده ستاد مبارزه با کرونای شهرستان اهر در خصوص برگزاری حضوری کلاس ها در مساجد نیز گفت: مصوبات ستاد ملی کرونا از سوی مدیریت آموزش و پرورش به مدیران مدارس ابلاغ گردد و با جدیت و حساسیت تمام باید پروتکل های بهداشتی در مدارس رعایت گردد و در صورت نیاز کلاسها با سه شیفت برگزار گردد .

دکتر محمد میرزاپور رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر نیز با ارائه گزارش از وضعیت کرونای شهرستان گفت : روند واکسیناسیون در شهرستان اهر را خوب عنوان کرد و از  مردم خواست همچنان در رعایت پروتکل های بهداشتی نهایت همکاری لازم را انجام دهند تا انشااله با یاری هم بتوانیم شاهد ریشه کن شدن کرونا باشیم.

میرزاپور از راه اندازی اکیپ های نظارتی برای مدارس و مساجد خبر داد و گفت : اکیپ های نظارتی با هدف ساماندهی و تذکر در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی در مساجد و مدارس شهرستان در ۵ گروه مجزا به صورت سرزده به مدارس و مساجد مراجعه خواهند کرد و در صورت بروز مشکل و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس و مجالس عزا ضمن تذکر کتبی و شفاهی، مراتب را به ستاد مبارزه با کرونا شهرستان گزارش و از طریق این ستاد برخوردهای لازم صورت خواهد گرفت .

ناصر پورفتحی مدیر آموزش و پرورش شهرستان اهر نیز با اشاره به اینکه به تمامی مدارس مصوبات کرونا ابلاغ شده گفت : تمامی دستورالعمل‌هایی که باید در خصوص برگزاری حضوری کلاس ها رعایت گردد را هم مکتوب و هم چهره به چهره به مدیران مدارس ارائه کردیم و از آنها موظف به رعایت این دستورالعمل ها هستند.

 پورفتحی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد مدارس غیردولتی استانداردهای لازم برای برگزاری کلاسها را ندارند عنوان کرد: در حال حاضر ۵۵ مدرسه غیردولتی در شهرستان فعالیت دارد که متاسفانه فضای آموزشی این مدارس در خصوص برگزاری کلاس برای دانش آموزان هیچگونه استاندارد لازم را ندارند و مناسب نمی‌باشند .

مدیر آموزش و پرورش اهر با اشاره به اینکه حضور بیش از ۱۵ نفر در یک کلاس ممنوع است عنوان کرد : اگر مدارس غیر دولتی نمی‌توانند این مورد را رعایت کنند باید کلاسهای خود را در چند شیفت مجزا برگزار کنند .

وی در خصوص فروش آهن های فرسوده مدارس اهر نیز چنین توضیح داد : آهن های فرسوده مدارس اهر به صورت مزایده به فروش رسید که مبلغ ۲۰۷ میلیون تومان شد و این مبلغ در راستای خرید تجهیزات جدید برای مدارس هزینه خواهد شد .

عکس از: پرویز گلیزاده

سایت خبری تحلیلی اهروصال

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.