کد خبر : 125206
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 19 اکتبر 2021 - 14:02
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای وزارت صمت با پیمانکاران و بهره برداران متخلف در معادن برخورد کند بسته هستند

وزارت صمت با پیمانکاران و بهره برداران متخلف در معادن برخورد کند

وزارت صمت با پیمانکاران و بهره برداران متخلف در معادن برخورد کند

نماینده مردم ورزقان در مجلس گفت: اگر پیمانکار یا بهره برداری خطا می‌کند و به وظایف عمل نمی‌کنند باید شدیدا با آنها برخورد کنند و این قوانین هم وجود دارد که وزارت صمت و اداره کار با این تخلفات برخورد کنند. به گزارش پایگاه خبری اهروصال، الهوردی دهقانی در برنامه‌ای تلویزیونی پیرامون مشکلات کارگران معادن

نماینده مردم ورزقان در مجلس گفت: اگر پیمانکار یا بهره برداری خطا می‌کند و به وظایف عمل نمی‌کنند باید شدیدا با آنها برخورد کنند و این قوانین هم وجود دارد که وزارت صمت و اداره کار با این تخلفات برخورد کنند.

به گزارش پایگاه خبری اهروصال، الهوردی دهقانی در برنامه‌ای تلویزیونی پیرامون مشکلات کارگران معادن کشور اظهار داشت: تقاضا برای کار بیشتر از کار است و به همین دلیل کارگران تلاش می‌کنند کاری که به دست آورده‌اند را حفظ کنند.

وی ادامه داد: در معادن کارها مستمر و حداقل بیش از پنج سال است و اصولا باید اداره کل کار نظارت کافی داشته باشند تا قراردادها حداقل یک ساله باشد و در ثانی در آئین‌نامه‌‌‌های تامین حقوق کارگران بایستی نظارت کافی توسط دستگاه‌های ناظر وجود داشته باشد.

نماینده مردم ورزقان در مجلس عنوان کرد: این موضوع به این معنا نیست که مسئولیت از پیمانکار برداشته شود، زیرا بیش از ۹۸ درصد معادن خصوصی هستند و این بخش مقصر است اما این بدین معنا نیست که وزارت صمت مسئولیتی ندارد و مدام باید نظارت وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر پیمانکار یا بهره برداری خطا می‌کند و به وظایف عمل نمی‌کنند باید شدیدا با آنها برخورد کنند و این قوانین هم وجود دارد که وزارت صمت و اداره کار با این تخلفات برخورد کنند.

دهقانی در پایان خاطرنشان کرد: اگر دستگاه‌ها هم فکر می‌کنند که خلا قانونی وجود دارد ما آماده ایم تا اصلاح قوانین را به مجلس برده و تصویب کنیم تا مشکل حل شود.

سایت خبری تحلیلی اهروصال

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.