کد خبر : 12511
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 مارس 2015 - 2:31
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ایجاد المان زلزله در اهر بسته هستند

ایجاد المان زلزله در اهر

ایجاد المان زلزله در اهر

به گزارش اهروصال، مهندس رحیم شاهی در این باره اظهار داشت: این المان در ورودی پارک ولایت نصب می شود. وی همچنین در گفتگو با دو هفته نامه گویا از راه اندازی موزه زلزله در اهر به عنوان دومین شهر پس از تهران خبر داده است. گفتنی است؛ عصر ۲۱ مرداد سال ۱۳۹۱ زمین لرزه

به گزارش اهروصال، مهندس رحیم شاهی در این باره اظهار داشت: این المان در ورودی پارک ولایت نصب می شود.


وی همچنین در گفتگو با دو هفته نامه گویا از راه اندازی موزه زلزله در اهر به عنوان دومین شهر پس از تهران خبر داده است.


گفتنی است؛ عصر ۲۱ مرداد سال ۱۳۹۱ زمین لرزه دوگانه ۶ و ۶٫۲ ریشتری به مرکزیت اهر و ورزقان در منطقه ارسباران به وقوع پیوست. محدوده عمل این زمین لرزه حدود ۵ هزار کیلومتر مربع عمدتاً در شهرستان های اهر، ورزقان و هریس بود که بعداً به زمین لرزه ارسباران معروف شد. ارسباران ( قره داغ) منطقه ای تاریخی به مساحت ۱۲ هزار کیلومتر مربع در شمال شرق استان آذربایجان شرقی است که از منظر تقسیمات سیاسی علاوه بر شهرستان های پیش گفته شامل شهرستان های کلیبر، خداآفرین و هوراند نیز می شود. بخش هایی از این منطقه تاریخی در محدوده شهرستان های تبریز، جلفا، مشگین شهر و… قرار گرفته است.


زمین لرزه ۲۱ مرداد ارسباران ۲۵۸ کشته و ۲۶۰۰ مصدوم برجای گذاشت و بیش از هزار میلیارد تومان خسارت به بار آورد. بر اثر این زمین لرزه حدود ۲۰ هزار واحد مسکونی روستایی و ۱۲ هزار واحد دامی و حدود۳۰ هزار واحد مسکونی شهری و ساختمان های دولتی و بناهای عمومی مانند مساجد و خانه های بهداشت و آثار تاریخی آسیب دیدند. از تعداد بیش از ۳۰۰ روستای آسیب دیده از زلزله، تعداد ۵۶ روستا صد درصد تخریب شد.


براساس اعلام منابع رسمی؛ از میان ۲۵۸ قربانی این زلزله؛ تعداد۷۰ نفر زیر ۱۸ سال داشتند. تعداد ۱۷۱ نفر زن و ۸۷ نفر مرد بودند.

از ۲۱ مرداد سال ۱۳۹۱ تا کنون بیش از ۵ هزار زمین لرزه و پس لرزه در بخش میانی منطقه ارسباران رخ داده است.

 

night-asli rererere zelzele-21

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.