کد خبر : 125113
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 14 اکتبر 2021 - 9:46
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای هرچه سریعتر جلوی هرگونه تجاوز و تخریب در منطقه گردشگری “شوش قوم” هریس گرفته شود بسته هستند

هرچه سریعتر جلوی هرگونه تجاوز و تخریب در منطقه گردشگری “شوش قوم” هریس گرفته شود

هرچه سریعتر جلوی هرگونه تجاوز و تخریب در منطقه گردشگری “شوش قوم” هریس گرفته شود

رئیس سابق شورای روستای مقصودلو بر جلوگیری از تخریب و تجاوز به منطقه گردشگری “شوش قوم ” هریس تاکید کرد. به گزارش پایگاه خبری اهروصال، حافظ علی محرمی مقصودلو در گفتگو با خبرنگاران گفت: از دستگاه‌های نظارتی خواهشمندیم سریعا به این موضوع ورود کرده و تا جلو هرگونه تجاوز به این منطقه گرفته شود. وی

رئیس سابق شورای روستای مقصودلو بر جلوگیری از تخریب و تجاوز به منطقه گردشگری “شوش قوم ” هریس تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری اهروصال، حافظ علی محرمی مقصودلو در گفتگو با خبرنگاران گفت: از دستگاه‌های نظارتی خواهشمندیم سریعا به این موضوع ورود کرده و تا جلو هرگونه تجاوز به این منطقه گرفته شود.

وی در رابطه با خاصیت های فراوان شوش قوم افزود: شوش قوم علاوه بر منطقه گردشگری خاصیت درمانی هم دارد، آب درمانی های شوره زار در شوش قوم از دیگر قابلیت های این منطقه برای هدف گردشگری است، این منطقه پدیده‌ای بسیار زیباست که در دنیا نادر است.

محرمی گفت: این منطقه زیبا و منحصر به فرد که نگین شهرستان است، سالانه گردشگران زیادی را از سراسر کشور به دامان پر مهر خود می‌کشاند.

وی افزود: چشم انداز طبیعی منطقه شوش قوم که به مانند کویر خودنمایی می‌کند، تنها در این نقطه از استان مشاهده شده و به مناطق کویری یزد و کرمان شباهت دارد.

رئیس شورای روستای مقصودلو گفت: مساحت شوش قوم شش هکتار است، برخی افراد قصد تخریب راه اتصالی به شوش قوم را داشتند و بعد از سه بار تخریب راه اتصالی موفق نشدند راه گردشگران را سد کنند، اهالی مقصودلو اجازه تخریب و برداشت از شوش قوم را به کسی نمی دهند.

محرمی گفت: در سال های گذشته بعد از استعلام اداره صمت از میراث فرهنگی، نامه ای صادر کردند با این محتوا که با هرگونه فعالیت معدنی در شوش قوم مخالفت می‌شود، متاسفانه بعد از یک هفته دیگر مجوز توسط همان فرد از صمت صادر شد که در محتوای آن اینگونه آمده بود که در یک مرحله برداشت از شوش قوم موافقت می شود.

وی تاکید کرد: در دیدار سال گذشته مسئولان استانی، آنها بر احیای منطقه گردشگری شوش قوم تاکید کردند.

محرمی افزود: اکنون بعد از چندین بار تعرض به شوش قوم، همان شخصی که مجوز گرفته بود، طی روز های گذشته دستگاه هایی را جهت برداشت از شوش قوم آورده است و عده ای می‌خواهند این اثر طبیعی و الهی را از بین ببرند و آن را تخریب کنند.

وی افزود: این اتفاق توسط همین شخص در سال های گذشته هم انجام شده بود اما اهالی اجازه ندادند و اکنون بعد از گذشت چند سال، وی می‌خواهد دوباره به اینجا تجاوز کند و این چهره طبیعت را از بین ببرد، در این میان لازم است دستگاه‌های نظارتی سریعا به این موضوع ورود داشته باشند تا جلو هرگونه تجاوز به این منطقه گرفته شود.

گفتنی است: منطقه گردشگری شوش قوم هریس پدیده ای طبیعی و نادر زمین شناسی بوده که با مساحت بیش از ۶ هکتار به مانند کویری کوچک در دل منطقه زیبا و خوش آب و هوای روستای مقصودلوی از توابع بخش مرکزی هریس و در فاصله ۸۰ کیلومتری تبریز و ۱۰ کیلومتری هریس واقع شده است. 

سایت خبری تحلیلی اهروصال

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.