کد خبر : 125023
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 12 اکتبر 2021 - 9:43
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ۶۲ میلیارد ریال برای نهاده های دامی عشایر هزینه شده است بسته هستند

۶۲ میلیارد ریال برای نهاده های دامی عشایر هزینه شده است

۶۲ میلیارد ریال برای نهاده های دامی عشایر هزینه شده است

رئیس اداره امور عشایر شهرستان اهر از تهیه و توزیع نهاده های دامی به ارزش بیش از ۶۲ میلیارد ریال در بین عشایر این شهرستان خبر داد. محمدکاظم صادق زاده در گفتگو با پایگاه خبری اهروصال، گفت: در شش ماهه اول سال جدید تاکنون بیش از ۵۶۰ تن آرد، ۶۲۰ تن جوی علوفه ای که

رئیس اداره امور عشایر شهرستان اهر از تهیه و توزیع نهاده های دامی به ارزش بیش از ۶۲ میلیارد ریال در بین عشایر این شهرستان خبر داد.

محمدکاظم صادق زاده در گفتگو با پایگاه خبری اهروصال، گفت: در شش ماهه اول سال جدید تاکنون بیش از ۵۶۰ تن آرد، ۶۲۰ تن جوی علوفه ای که جزو نهاده های دامی می باشد به همراه ۹۵۰ تن کنسانتره دامی تهیه و بین عشایر شهرستان اهر توزیع شد.

وی در ادامه از کنترل و توزیع عادلانه سهمیه آرد و نان در بین جامعه عشایر شهرستان اهر نیز خبر داد و افزود: در این راستا برای کوتاه کردن دست دلالان با کار کارشناسی شده سهمیه آرد و نان بیش از ۵۰۰ خانوار جامعه عشایری قطع و فرصتی دوباره داده شد تا با ارائه کارت عشایری از سهمیه استفاده کنند.

رئیس اداره امور عشایر شهرستان اهر با اشاره به اینکه در بحث تهیه و توزیع کنسانتره مورد نیاز دام های عشایر امسال با مشکل روبرو بودیم گفت: خوشبختانه با پیگیری نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی و جذب یک سرمایه گذار برای ایجاد کارخانه نهاده و کنسانتره دام  حدود ۲۰ هزار تن در سال در این شهرستان موافقت و امیدواریم با ایجاد این کارخانه شاهد اشتغال و تامین کنسانتره دامی عشایر شهرستان اهر و منطقه ارسباران باشیم.

وی در ادامه از اولویت های اداره امور عشایر شهرستان اهر را تهیه نهاده های دامی این قشر زحمتکش از جامعه برشمرد و افزود: برای این منظور و در راستای توزیع عادلانه نهاده بین استفاده کنندگان واقعی، اقدام به شناسایی نیازمندان و تحویل نهاده های دامی به تولید کنندگان اصلی دامی عشایری کرده ایم.

زاده گفت: برای جلوگیری از خام خواری (علوفه و جوی علوفه ای) احشام مناطق عشایری اهر نیز اقدام به بسترسازی و تشویق عشایر برای تهیه کنسانتره دامی که دارای پروتئین های زیاد برای پرورش دام ها است انجام دادیم و خوشبختانه در این خصوص موفق بودیم. 

رئیس اداره امور عشایر شهرستان اهر از پرداخت ۲۵ میلیارد ریال تسهیلات پرواربندی دام عشایری در ۴ شهرستان شامل شهرستان‌های اهر، هریس، ورزقان و هوراند،  اعطای یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات خشکسالی، هویت گذاری بیش از ۸۵ هزار راس دام سبک و ۱۰۰۰ راس دام سنگین عشایری، اعطای بیمه به ۲۴۰ نفر و تهیه و نصب پنل خورشیدی در مناطق عشایری شهرستان نیز خبر داد.

خبر از: مصطفی قربان موحد

سایت خبری تحلیلی اهروصال

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.