کد خبر : 124999
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 اکتبر 2021 - 21:34
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ۴ کاروانسرای آذربایجان شرقی در مسیر ثبت جهانی/گویجه بئل اهر نامزد ثبت جهانی و در فهرست یونسکو بسته هستند

۴ کاروانسرای آذربایجان شرقی در مسیر ثبت جهانی/گویجه بئل اهر نامزد ثبت جهانی و در فهرست یونسکو

۴ کاروانسرای آذربایجان شرقی در مسیر ثبت جهانی/گویجه بئل اهر نامزد ثبت جهانی و در فهرست یونسکو

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: پرونده چهار کاروانسرای استان برای ثبت در فهرست آثار جهانی به یونسکو ارسال شده است. به گزارش اهروصال، احمد حمزه زاده افزود: کاروانسراهای یام مرند، خواجه نظر جلفا، جمال آباد میانه و گویجه بئل در اهر نامزد ثبت جهانی در فهرست یونسکو هستند. وی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: پرونده چهار کاروانسرای استان برای ثبت در فهرست آثار جهانی به یونسکو ارسال شده است.

به گزارش اهروصال، احمد حمزه زاده افزود: کاروانسراهای یام مرند، خواجه نظر جلفا، جمال آباد میانه و گویجه بئل در اهر نامزد ثبت جهانی در فهرست یونسکو هستند.

وی گفت: ۵۶ کاروانسرای ایران در فهرست یونسکو نامزد ثبت جهانی است که از این تعداد ۴ کاروانسرا در استان آذربایجان شرقی واقع است.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی ادامه داد: ارزیابان سازمان یونسکو در تاریخ ۲۱ و ۲۲ مهرماه برای ارزیابی و ثبت این آثار به استان سفر خواهند کرد.

حمزه زاده افزود: از کشورمان تاکنون ۲۶ اثر در فهرست یونسکو ثبت شده که از این تعداد مجموعه کلیسا‌های آذربایجان و بازار تبریز از استان آذربایجان شرقی هستند.

سایت خبری تحلیلی اهروصال

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.