کد خبر : 12485
تاریخ انتشار : شنبه 21 مارس 2015 - 15:13
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای بررسی عملکرد تیم تراکتورسازی در سال ۹۳ بسته هستند

بررسی عملکرد تیم تراکتورسازی در سال ۹۳

بررسی عملکرد تیم تراکتورسازی در سال ۹۳

به گزارش اهروصال به نقل از طرفداری تراکتورسازی سال ۱۳۹۳ را در حالی آغاز کرد که اواخر سال ۹۲ با پیروزی مقابل مس کرمان به عنوان قهرمانی جام حذفی فوتبال ایران دست یافته بود. سرخ پوشان شهر تبریز به واسطه قهرمانی در جام حذفی و کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا، با خیالی آسوده ادامه لیگ

به گزارش اهروصال به نقل از طرفداری تراکتورسازی سال ۱۳۹۳ را در حالی آغاز کرد که اواخر سال ۹۲ با پیروزی مقابل مس کرمان به عنوان قهرمانی جام حذفی فوتبال ایران دست یافته بود. سرخ پوشان شهر تبریز به واسطه قهرمانی در جام حذفی و کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا، با خیالی آسوده ادامه لیگ را سپری کردند و در نهایت با هدایت تونی الیویرای پرتغالی به مکان ششم لیگ سیزدهم بسنده کردند. در این فصل کریم انصاری فرد ستاره تراکتوری ها بود که توانست در پایان فصل عنوان آقای گلی لیگ برتر را نیز کسب کند.

لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۴-۲۰۱۳

تراکتورسازی در اوایل سال ۹۳ بازی های خود را در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ادامه داد و در گروهی که لخویای قطر، الاتحاد عربستان و العین امارات حضور داشتند با ایستادن در قعر جدول دومین حضور آسیایی خود را نیز با ناکامی به پایان برد. تراکتورسازی در سال ۹۳ سه بازی در این مسابقات انجام داد که حاصل آن دو شکست مقابل الاتحاد و لخویا و یک تساوی مقابل العین بود.

کادر فنی و بازیکنان در لیگ سیزدهم

تراکتورسازی فصل سیزدهم را با مجید جلالی آغاز و با تونی الیویرا به پایان برد. در فصل سیزدهم تراکتورسازی با داشتن بازیکنانی چون علی کریمی، سعید دقیقی، کریم انصاری فرد و محمد نصرتی یکی از پر مهره ترین تیم های لیگ برتر به شمار می رفت که در نهایت با کسب عنوان قهرمانی جام حذفی و ایستادن در مکان ششم لیگ برتر کار خود را به اتمام رساند.

اسامی بازیکنان:
علی کریمی، جواد کاظمیان، میثم بائو‌، پیمان بابایی، مارکو باسارا، محمدعلی رمضانیان، مهدی کریمیان، سیدمحسن حسینی، مسعود ابراهیم‌زاده، مهدی کیانی، سعید دقیقی‌، محمد ابراهیمی، حبیب گردانی، محسن دلیر، مرتضی اسدی، محمد نصرتی، محسن ربیع‌خواه، کریم انصاری‌فرد، فرشاد احمد‌زاده، فرشید طالبی، محمد ایرانپوریان، فیروز پاشاپور، نوید خوش‌هوا، میلاد شیخ‌فرخ‌الدینی، شهریار شیروند، ابراهیم عابدنژاد، محمد عبادزاده‌اونبیر، حامد لک و داوود نوشی‌صوفیانی

لیگ برتر ۹۴-۹۳

لیگ چهاردهم را تراکتورسازی با رسول خطیبی آغاز کرد، این تیم با هدایت سرمربی جوان و بومی خود روزهای خوبی را تا اواسط لیگ تجربه می کرد که حواشی داخلی این تیم را کمی از مسیر خود دور کرد. تراکتورسازی که با هدایت خطیبی قهرمان نیم فصل اول شده بود، با کنار گذاشته شدن این سرمربی بار دیگر تونی الیویرا را در نقش سرمربی به خود دید. حضور تونی در تبریز برای سرخ پوشان خوش یمن بود و سرخ پوشان شهر تبریز توانستند با حضور این پرتغالی محبوب از حواشی دور شده و سال ۹۳ را با ایستادن در مکان دوم جدول رده بندی با اختلاف تنها یک امتیاز نسبت به تیم صدرنشین نفت به پایان برسانند.

لیگ قهرمانان ۲۰۱۴-۲۰۱۵

سومین حضور آسیایی تراکتورسازی برای این تیم با شکست مقابل نسف قارشی در ازبکستان آغاز شد، آنها پس از این شکست موفق شدند در بازی دوم مرحله گروهی الاهلی امارات را در تبریز شکست دهند. سومین بازی تراکتوری ها در لیگ قهرمانان که مصادف بود با آخرین بازی آنها در سال ۹۳ با شکستی تلخ مقابل الاهلی عربستان در جده همراه بود که کار این تیم را برای صعود دشوار کرد.

بازیکنان و کادر فنی در لیگ چهاردهم

تراکتورسازی همانند فصل قبل، در میانه های لیگ چهاردهم دست به تغییر سرمربی داد و این بار نیز تونی الیویرای پرتغالی همانند فصل گذشته از میانه های فصل هدایت این تیم را بر عهده گرفت، رسول خطیبی جوان که مشکلاتی با هیئت مدیره باشگاه داشت علی رغم کارنامه قابل قبول از این تیم کنار گذاشته شد تا داستان حضور تونی در تبریز وارد قسمت سوم شود.
تراکتوری ها فصل چهاردهم را با تغییرات گسترده در ترکیب خود آغاز کردند، جدایی بزرگانی چون علی کریمی، کریم انصاری فرد، سعید دقیقی، محمد نصرتی، مرتضی اسدی و فلاویو لوپز و حضور چهره های جدیدی چون سامان نریمان جهان، لوسیانو ادینیو، آندرانیک تیموریان و مهرداد بایرامی تراکتورسازی را تبدیل به تیمی متفاوت با فصل قبل کرد که امید زیادی به کسب اولین مقام قهرمانی لیگ برتر دارد.

اسامی بازیکنان:
عیسی اندوی، شهریار شیروند، میرهانی هاشمی، محمد عبادزاده، فرشاد احمدزاده، محمد حسین مهرآزما، ابراهیم عابدنژاد، فیروز پاشاپور، پیمان بابایی، محمدعلی رمضانیان، پیمان کشاورز، محمدرضا شاه‌محمدی، سعید آقایی، محمد ایران‌پوریان، حبیب گردانی، خالد شفیعی، مهدی کیانی  ، سامان نریمان جهان، شاهین ثاقبی، فرید بهزادی کریمی، لوسیانو ادینهو، محمد پوررحمت‌الله، احمد امیرکامدار، مهرداد بایرامی، محسن دلیر

سال ۹۳ در یک نگاه

به طور کلی سال ۹۳ سالی پر فراز نشیب برای تراکتورسازی بود و این تیم در تمامی زمینه ها از جمله مدیریت، کادر فنی و بازیکنان دستخوش تغییرات اساسی شد. مهمترین نکته ای که تراکتورسازی در فصل ۹۳ تجربه کرد، عدم ثبات بود که به شدت این تیم را تحت تاثیر خود قرار داد. به طور کلی سالی که گذشت برای سرخ پوشان شهر تبریز از لحاظ رتبه لیگ سال خوبی بود ولی از لحاظ مدیریتی و حواشی می توان سال ۹۳ را سالی پر از اتفاقات عجیب برای این تیم دانست.

بهترین ها و بدترین های سال ۹۳

بهترین بازیکن:

لوسیانو ادینیو: ستاره برزیلی تراکتورسازی که فصل چهاردهم به این تیم پیوست با گل های حساسی که در این فصل برای تیمش به ثمر رساند نقش بسزایی در بردهای این تیم داشت.

بهترین نتیجه:

پیروزی ۱-۰ مقابل الاهلی امارات: پیروزی ارزشمند خانگی در هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان مقابل تیم پرمهره و ثروتمند الاهلی ضمن ایجاد امید برای صعود، بهترین نتیجه تراکتورسازی در سال ۹۳ را رقم زد.

بدترین بازیکن:

حامد لک: دروازه بان جوان تراکتورسازی که به عنوان سرباز در این تیم حضور یافته است، سال ۹۳ را در حالی به پایان می رساند که عملکرد پر انتقاد وی بارها تراکتورسازی را در بازی های حساس با مشکل اساسی مواجه ساخت.

بدترین نتیجه:

شکست مقابل پدیده در تبریز: شکست خانگی مقابل پدیده مشهد که منجر به حذف تراکتورسازی از جام حذفی شد، بدترین نتیجه سرخ پوشان تبریزی در سال ۹۳ بود. این شکست که توام با یک نتیجه ضعیف بود ضمن حذف تراکتور از جام حذفی، جرقه علنی شدن اختلافات خطیبی با هیئت مدیره را زد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.