کد خبر : 123251
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 سپتامبر 2021 - 9:41
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای مشکلی در بحث ذخیره آب سد ستارخان وجود ندارد بسته هستند

مشکلی در بحث ذخیره آب سد ستارخان وجود ندارد

مشکلی در بحث ذخیره آب سد ستارخان وجود ندارد

فرماندار اهر گفت: در بحث ذخیره آب سد ستارخان با مدیریت جدی که انجام شده است تا این لحظه علیرغم کمبود شدید بارندگی در ذخیره سد ستارخان هیچ مشکلی نداریم.  رسول خدابخش در گفتگو با پایگاه خبری اهروصال افزود: امسال با وجود کاهش ۴۰ درصدی بارش های در شهرستان اهر نسبت به بارش های کشوری،

فرماندار اهر گفت: در بحث ذخیره آب سد ستارخان با مدیریت جدی که انجام شده است تا این لحظه علیرغم کمبود شدید بارندگی در ذخیره سد ستارخان هیچ مشکلی نداریم.

 رسول خدابخش در گفتگو با پایگاه خبری اهروصال افزود: امسال با وجود کاهش ۴۰ درصدی بارش های در شهرستان اهر نسبت به بارش های کشوری، خوشبختانه با مدیریت و برنامه ریزی صحیح تا این لحظه در زمینه تامین منابع آبی چندان با مشکل جدی روبرو نشده ایم.

وی با اشاره به خشکسالی های اخیر در شهرستان اهر گفت: خوشبختانه در بحث ذخیره آب سد ستارخان با مدیریت جدی که انجام شده تا به این لحظه علیرغم کمبود شدید بارندگی در ذخیره سد ستارخان هیچ مشکلی نداریم ولی با این حال باید همچنان صرفه جویی را ادامه دهیم چرا که شاخصه اصلی برای عبور از این وضعیت بحرانی صرفه جویی می باشد. 

خدابخش افزود: در موضوع تامین منابع آبی اصلی ترین هدف تامین آب شرب است و علیرغم اینکه استاندارد جهانی مصرف آب شرب در جهان روزانه برای هر نفر ۱۵۰ لیتر و میانگین کشوری نیز ۳۰۰ لیتر است متاسفانه این مقدار در شهرستان اهر بالای ۳۰۰ لیتر می باشد و لازم است در کنار صرفه جویی جدی مردم از منابع آبی، مسئولان سد ستارخان نیز با مدیریت صحیح موضوع آب را به طور جدی مدیریت کنند.

فرماندار اهر گفت: امسال در راستای مدیریت منابع آب سد ستارخان برای باغات و اراضی پایین دست و بخش فندقلو تنها ۲ نوبت آب اختصاص داده شد.

وی از احداث استخرهای معیشتی برای حل مشکلات آبی در در مواقع بحرانی و خشکسالی در این شهرستان خبر داد و افزود: اقدامات اساسی در راستای اخذ مجوز برای ایجاد این نوع استخرها فراهم شده و در کنار صرفه جویی، زمانی که نیاز به آبیاری باشد از این استخرهای معیشتی استفاده شود.

خدابخش با اشاره به اینکه شهرستان اهر جزو مناطق خشک و نیمه خشک کشور است گفت: خشکسالی و کاهش بارش ها در این شهرستان هرسال درحال افزایش است و تنها راه برون رفت از این مشکل همکاری صمیمانه مردم و مسئولان در جهت مصرف صحیح و رعایت الگوهای مصرفی می باشد تا از منابع آبی موجود بهترین بهره برداری انجام گیرد. 

وی همچنین تغییر کشت در حوزه کشاورزی از سنتی به گلخانه ای را عاملی برای صرفه جویی منابع آب تا بیش از ۹۰ درصد ذکرد کرد و خواستار ترغیب مردم برای کاشت محصول از غرق ابی به گلخانه ای شد.

فرماندار اهر در ادامه به محدودیت های اعمال شده در مصرف برق و خاموشی های مداوم آن نیز اشاره کرد و گفت: در این شرایط زمانی که از یک طرف گرما و از طرف دیگر بیماری کرونا مردم را سردرگمی کرده متاسفانه خاموشی های نامنظم برق نیز عاملی دیگر بر نارضایتی مردم در این خصوص شده که از کلیه همشهریان معذرت خواهی می کنیم.

وی علت خاموشی های نامنظم و خارج از ساعات اعلام شده را به خاطر تولید ذکر کرد و افزود: در این خاموشی ها یک سری ناهماهنگی هایی اتفاق افتاده و این امر باعث نارضایتی مردم از احتمال خرابی در لوازم خانگی و مشکلات دیگر آنها کرده که باید اشاره کنیم عمدتا خاموشی ها از طریق دیسپاچینگ استان صورت می گیرد و تنها خواسته ما از مردم صرفه جویی است و اطمینان می دهیم با توجه به قول مساعدی که از مسئولان این امر گرفته شده آرام آرام این خاموشی ها کاهش یافته و در آینده قسمتی از مشکلات مردم نیز در این رابطه رفع خواهد شد.

خبر از: مصطفی قربان موحد     

سایت خبری تحلیلی اهروصال

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.