کد خبر : 122898
تاریخ انتشار : شنبه 21 آگوست 2021 - 10:51
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای اختصاص ۲۶۸ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل جاده اهر_ مشگین شهر بسته هستند

اختصاص ۲۶۸ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل جاده اهر_ مشگین شهر

اختصاص ۲۶۸ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل جاده اهر_ مشگین شهر

رئیس اداره راه و شهرسازی اهر از اختصاص ۲۶۸ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل جاده اهر_ مشگین شهر خبر داد. اکبر فلاح در گفتگو با پایگاه خبری اهروصال در خصوص تکمیل جاده اهر_ مشگین شهر گفت: متاسفانه شرکتی که با آن قرارداد بسته شده بود بنا به دلایلی از این کار کنار کشید و به

رئیس اداره راه و شهرسازی اهر از اختصاص ۲۶۸ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل جاده اهر_ مشگین شهر خبر داد.

اکبر فلاح در گفتگو با پایگاه خبری اهروصال در خصوص تکمیل جاده اهر_ مشگین شهر گفت: متاسفانه شرکتی که با آن قرارداد بسته شده بود بنا به دلایلی از این کار کنار کشید و به ماده ۴۸ ارجاع داده شد و اخیرا نیز این پروژه با یک شرکت وابسته به قرارگاه خاتم الانبیا(ع) قراردادی به مبلغ ۲۶۸ میلیارد تومان اعتبار به طول ۲۰ کیلومتر عقد قرارداد شد و علت افزایش اعتبار نیز به دلیل وجود دو تونل در کیلومتر ۱۹،۲۰ می باشد.

وی با اشاره به اینکه شرکت قبلی(شرکت بلند پایه) تنها توانسته ۱۲ درصد جاده اهر به مشگین شهر را تکمیل کند افزود: با توجه به تصادفات زیاد در محور اهر مشگین شهر خصوصا در کیلومتر ۱۹ و ۲۰ جاده، تصمیم به ایجاد تونل گردید.

فلاح از تکمیل کمربند شرقی به طول ۶ کیلومتر که جاده مشگین شهر را به جاده کلیبر وصل می کند نیز خبر داد و گفت: مطالعات نهایی برای احداث این جاده به اتمام رسیده و تاکنون ۳ کیلومتر از این محور تحویل داده شده و ۳ کیلومتر باقیمانده نیز به دلیل عدم اعتبار و تملک زمین نیمه کاره رها شده بود که با پیگیری نماینده مجلس، فرماندار اهر و اداره کل راه و شهرسازی استان خوشبختانه احتمال واگذاری و تکمیل این محور به همراه محور جاده اهر_ مشگین شهر توسط شرکت وابسته به خاتم الانبیا بسیار مشهود  می باشد.

رئیس اداره راه و شهرسازی اهر همچنین از اختصاص بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه های جاده اهر_ تبریز، اهر _مشگین شهر و کمربند جنوبی این شهرستان خبر داد و گفت: ساخت راه های اصلی متعلق به اداره راه و شهرسازی است که بخشی از محور اهر _ تبریز، کمربندی جنوبی و جاده اهر مشگین شهر را شامل می شود.

وی افزود: محور اهر _ تبریز که از سه راهی هریس به اهر آغاز می شود اداره راه و شهرسازی این شهرستان در سه نقطه فعالیت دارد که یکی در حوالی راهدارخانه بوده که اقدام به روکش و آسفالت ریزی انجام می شود، دومی گردنه گویجه بئل که طول سه و نیم کیلومتر با اعتبار ۲۷ میلیارد تومان توسط شرکت منابع توسعه آب در حال احداث می باشد. 

فلاح در خصوص حل نواقصات محور اهر_ تبریز از گویجه بئل تا پلیس را اهر نیز گفت:  در این راستا ۱۲ میلیارد تومان برای تکمیل گاردریل و تابلوهای راهنمایی در نظر گرفته شده که در حال فعالیت می باشند.

وی در خصوص تکمیل تقاطع غیر همسطح روبروی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با توجه به عدم تکمیل اعتبار این پروژه متاسفانه تاکنون چندان پیشرفتی نداشته و حدود ۳۰ درصد پیشرفت دارد و در جلسه اخیر که با فرماندار داشتیم مقرر شد تکمیل پروژه و طرح تقاطع غیر هم سطح دانشگاه به همراه محل احداث ورود و خروج شهرک صنعتی با کار کارشناسی و عمرانی به زودی آغاز گردد و این اداره نیز برای تکمیل این پروژه درکنار اداره راهداری مشارکت خواهد نمود.

وی از اخذ ۷۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل کمربندی جنوبی به طول حدود ۷ کیلومتر از پلیس راه اهر- تبریز تا جاده مشگین شهر نیز که با پیشرفت عملیاتی خاکبرداری و تملک زمین آغاز شده است خبر داد.

وی در ادامه افزود: محور اصلی اهر_ تبریز در حال تکمیل شدن است و تنها دوربرگردان، تقاطع های غیر همسطح و غیره باقی مانده که با اخذ اعتبارات لازم این موارد نیز در اسرع وقت به اتمام خواهد رسید.

فلاح همچنین در خصوص احداث آزاد راه تبریز، اهر به باکو نیز گفت: در آخرین تصمیم گیری اداره کل راه و شهرسازی مسیر این طرح بین المللی از شهرستان هوراند عبور خواهد کرد که در این صورت به دلیل وجود بزرگراه اهر_ تبریز احتمالاً اجرای این طرح از کمربندی شرقی انجام خواهد شد که امیدواریم این امر به زودی تحقق یابد و موجبات پیشرفت و توسعه راه ها در این شهرستان و منطقه شود. 

رئیس راه و شهرسازی اهر در پایان از اجرای ستاد بازآفرینی شهر برای تامین قیر رایگان حاشیه شهر خبر داد و افزود: برای اجرای این طرح به صورت پایلوت در منطقه محروم چلب وردی ۶۵۰ میلیون تومان اعتبار برای خرید قیر به شهرداری اعطا و در ادامه نیز ۳۱۰ میلیون تومان به شبکه بهداشت و درمان برای ساخت خانه بهداشت و ۶۳ میلیون تومان برای جابجایی تیر برق به اداره برق واگذار شد. 

وی گفت: هم اکنون مراحل عمرانی و راه منطقه چلب وردی در حال تکمیل بوده و در ادامه این طرح نیز دومین پایلوت مربوط به منطقه محروم نیروگاه و شیله بران است که امیدواریم با افزایش اعتبار در سال جدید شاهد محرومیت زدایی از این مناطق و سایر مناطق حاشیه نشین شهرستان خواهیم بود. 

خبر و عکس از: مصطفی قربان موحد

سایت خبری تحلیلی اهروصال

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.