کد خبر : 12199
تاریخ انتشار : جمعه 20 مارس 2015 - 0:50
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای تمام شهروندان تبریزی تا پایان سال ۹۴ غربال‌گری سلامت می‌شوند بسته هستند

تمام شهروندان تبریزی تا پایان سال ۹۴ غربال‌گری سلامت می‌شوند

تمام شهروندان تبریزی تا پایان سال ۹۴ غربال‌گری سلامت می‌شوند

به گزارش اهروصال به نقل از آناج، رحیم شهرتی فر در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان تبریز اظهار داشت: هم اکنون این طرح در مناطق حاشیه نشین تبریز با شناسایی ۳۵۰ هزار نفر اجرا شده است. وی شرایط زیستی حاشیه نشینان را مخاطره آمیز توصیف کرد و گفت: اجرای طرح تحول سلامت

به گزارش اهروصال به نقل از آناج، رحیم شهرتی فر در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان تبریز اظهار داشت: هم اکنون این طرح در مناطق حاشیه نشین تبریز با شناسایی ۳۵۰ هزار نفر اجرا شده است.

وی شرایط زیستی حاشیه نشینان را مخاطره آمیز توصیف کرد و گفت: اجرای طرح تحول سلامت و بهداشت، خدمت بزرگی در دولت تدبیر و امید بود و آغاز آن از مناطق حاشیه نشین و محروم قابل تقدیر است.

شهرتی فر ضمن اظهار امیدواری مبنی بر اینکه تا پایان سال ۹۴ تمامی شهرستان تبریز تحت پوشش این طرح قرار گیرد، یادآور شد: امیدواریم تبریز در طرح سلامت کشور به عنوان پیشرو و الگوی سایر شهرها مطرح شود.

فرماندارتبریز ضمن تاکید بر لزوم کنترل کیفیت خدمات پزشکی در این طرح، خاطرنشان کرد: این طرح باید از کیفیت لازم هم برخوردار باشد زیرا با توجه به زحمات و هزینه گزافی که بر بودجه عمومی کشور تحمیل می کند باید حداکثر بهره بردرای نیز از آن انجام بگیرد.

شهرتی فر بیمه سلامت همگانی را مکمل طرح تحول سلامت خواند که نشان می دهد برنامه بهداشت و سلامت در دولت تدبیر و امید به صورت جامع تدوین شده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان تبریز نیز در این جلسه با تشریح طرح تحول سلامت اظهار داشت: ۳۵۰ هزار حاشیه نشین در سطح شهرستان تبریز شناسایی شده اند و در قالب این طرح برای هر ۵۰ هزار نفر یک مجتمع سلامت راه اندازی شده است.

خسروشاهی با بیان اینکه در چشم انداز این طرح، تعداد مجتمع های سلامت شهرستان تبریز به ۲۰ مورد افزایش می یابد، افزود: در مجتمع های سلامت هر منطقه ۵۰ هزار نفری، به ازای هر چهار هزار نفر یک پزشک تعریف شده است.

وی تشریح کرد: در هر مجتمع علاوه بر پرشک عمومی، پزشکان متخصص داخلی، زنان، کودکان، جراح عمومی و روانشناس نیز مستقر شده اند که پس از ویزیت بیماران توسط پزشک عمومی، بیمار در صورت نیاز به این پزشکان متخصص معرفی خواهد شد.

خسروشاهی برنامه غربال گری را کاملا رایگان خواند و گفت: در قالب این طرح تمامی افراد این مناطق با مراجعه تیم سلامت و بهداشت، ویزیت پایه شده اند و اکنون روزانه به طور متوسط ۱۰ نفر به هر مجتمع سلامت مراجعه می کند.

وی با بیان اینکه در قالب طرح تحول سلامت تمامی کودکان و دانش آموزان زیر چهارده سال و نیز زنان باردار باید خدمات دندان پزشکی دریافت کنند، خاطرنشان کرد: بر اساس سرانه درمانی ۳۷ هزار تومانی هر فرد، برای هر منطقه ۵۰ هزار نفری اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان اختصاص یافته است.

رئیس بیمه سلامت آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با تاکید بر رایگان بودن بیمه سلامت همگانی، با اشاره به چهار برابر شدن حق سرانه بیمه سلامت روستایی، از پرداخت ۸۰ درصد این حق بیمه در سال جاری خبر داد.

سعید جودی تشریح کرد: سال گذشته در قالب بیمه سلامت همگانی ۲۳۵ میلیارد تومان به مراکز درمانی و بیمارستان های استان پرداخت شده بود که این بودجه اختصاص یافته در ۹ ماهه سال جاری به ۲۹۰ میلیارد تومان رسیده است.

یادآور می شود، جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان تبریز با ریاست فرماندار و حضور روسای ادارات عضو با چهار مصوبه، در محل فرمانداری تبریز تشکیل جلسه داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.