کد خبر : 121913
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 آگوست 2021 - 14:17
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای گزارش تصویری از: طبیعت سرسبز و آبشار روستای کردلر شهرستان اهر بسته هستند

گزارش تصویری از: طبیعت سرسبز و آبشار روستای کردلر شهرستان اهر

گزارش تصویری از: طبیعت سرسبز و آبشار روستای کردلر شهرستان اهر

به گزارش پایگاه خبری اهروصال، منطقه ارسباران به مرکزیت شهرستان اهر در شمال شرقی استان آذربایجان شرقی واقع شده است. این شهرستان از جمله مناطق بکر و گردشگری استان محسوب می شود که دیدنی های فراوانی را در دل خود دارد، یکی از مناطق دیدنی که چشم هر بیننده ای را به خود جلب می

به گزارش پایگاه خبری اهروصال، منطقه ارسباران به مرکزیت شهرستان اهر در شمال شرقی استان آذربایجان شرقی واقع شده است. این شهرستان از جمله مناطق بکر و گردشگری استان محسوب می شود که دیدنی های فراوانی را در دل خود دارد، یکی از مناطق دیدنی که چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند و در حدود ۱۰ کیلومتری جنوب اهر واقع شده ” آبشار روستای کردلر” که به “آسیاب خرابه آبی اهر”معروف است.

آبشار روستای کردلر با ارتفاع حدود ۳۰ متر به صورت دو شاخه اصلی و فرعی از دل کوهی نزدیک این روستا به پایین سرازیر می شود که باعث دو نیم شدن و مثلثی شکلی این کوه شده است. سرچشمه این آبشار از چشمه ها و یخچال های دایمی کوه های قوشاداغ اهر می باشد که و با عبور از مناطق سرسبز و روستاهای اطراف در مسیر حرکت خود به این روستا رسیده و سرسبزی را به ارمغان می آورد.

ساکنین روستای کردلر قدمت این روستا را به واسطه برخی یافته ها و شواهد باقیمانده از جمله وجود کول تپه کردلر در ۲ کیلومتری جنوب شرقی این روستا که ثبت ملی شده است را به عصر آهن و مفرغ یا پیش از آن نسبت می دهند.

عکس از: مصطفی قربان موحد  

سایت خبری تحلیلی اهروصال

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.