کد خبر : 120840
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 جولای 2021 - 13:03
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای همایش عفاف و حجاب در شهرستان در اهر برگزار شد بسته هستند

همایش عفاف و حجاب در شهرستان در اهر برگزار شد

همایش عفاف و حجاب در شهرستان در اهر برگزار شد

برگزاری همزمان همایش بزرگ عفاف و حجاب و افتتاح طرح جوانه های صالحین و برگزاری نشست تربیتی، اخلاقی و بصیرتی ویژه ارکان شبکه تربیتی و مدیریتی با حضور حجت‌الاسلام مجتبی نظری استاد حوزه و دانشگاه، جمعی از مسئولان، خانواده های معزز شهدا و ایثارگران و آحاد مختلف مردم در پارک شیخ شهاب الدین اهری و

برگزاری همزمان همایش بزرگ عفاف و حجاب و افتتاح طرح جوانه های صالحین و برگزاری نشست تربیتی، اخلاقی و بصیرتی ویژه ارکان شبکه تربیتی و مدیریتی با حضور حجت‌الاسلام مجتبی نظری استاد حوزه و دانشگاه، جمعی از مسئولان، خانواده های معزز شهدا و ایثارگران و آحاد مختلف مردم در پارک شیخ شهاب الدین اهری و جوار شهدای گمنام شهرستان اهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری اهروصال، حجت الاسلام مجتبی نظری در این همایش، وجود شهدای گمنام در شهرستان اهر را فرصتی مناسب برای شناخت آرمان‌ها و اهداف این شهدا برشمرد و وجود این شهدا را برای این شهرستان پر برکت خواند و گفت: باید مزار شهدای گمنام به قرارگاه فرهنگی و اجتماعی تبدیل شود.

استاد حوزه و دانشگاه شهدا را الگوی مناسب برای جوانان و نسل جدید عنوان کرد و افزود: باید نسل جوان امروز با مطالعه تاریخ و مروری بر شجاعت‌ها و ایثارگری‌های شهدا اهداف و آرمان‌های شهدا را سرمشق زندگی خود قرار دهند.

حجت الاسلام نظری، با گرامیداشت روز ازدواج و بزرگداشت ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(ص) و مقام خانواده گفت: قرآن نعمت خداوند بر بشریت بوده و تمام زندگی ما با آیات قرآنی عجین شده است، در کتاب قرآن سه مطلب در وصف و ارزش خانواده بیان شده که یکی از آنها میثاق غلیظ یعنی میثاق مرد و زن تا آخر عمر برای زندگی مشترک به دور از هرگونه طلاق، دومین مورد جنت یعنی خانواده را به بهشت تعبیر کرده است به دور از هرگونه خشونت، بددلی و در امنیت و آرامش کامل برای زندگی زوجین سفارش شده و سومین مورد تقویت عقل است که انسان با عقل خود می‌تواند به نجابت و عجب و حیا دست پیدا کند و متعاقب آن نیز با درک عجب و حیا مسئله حجاب نیز در جامعه حل خواهد شد.

اهروصال/این استاد حوزه و دانشگاه، ضمن تاکید بر ترویج حجب و حیا در بین جوانان جامعه، افزود: جوانان امروز به‌ویژه دختران با درک عقلانی و درست از مفهوم حجب و حیا به طور قطع حجاب و عفاف نیز در بین جوانان دختر جامعه نیز رعایت خواهد شد.

وی جایگاه بانوان را در دین اسلام و در مقام خانواده بسیار ارزشمند برشمرد و افزود: بانوان در کانون خانواده نقش بسزایی ایفا می‌کنند که از جمله آن تربیت فرزندان صالح در مقام مادر، ایجاد حریم امن در خانواده به‌عنوان همسر و بسیاری موارد دیگر که این امر مقام زن را در دین اسلام بسیار ارزشمند کرده است.

حجت الاسلام نظری، به آسیب‌های اجتماعی و جنگ نرم دشمنان در فضای مجازی خصوصاً در اینستاگرام نیز اشاره کرد و افزود: باید پدر و مادر آسیب‌های اجتماعی و تهدیدهای حاصل از فضای مجازی را به فرزندان یاد آوری نمایند و تا حد امکان با مشورت از دیگران به طور جدی در برابر این تهدیدها علیه فرزندان خود اقدام نمایند.

وی ادامه داد: ارتقای سطح سواد رسانه‌ای در بین پدر، مادر و فرزندان می‌تواند از هرگونه وقوع آسیب اجتماعی توسط فضای مجازی جلوگیری کند.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان مسئله عفاف و حجاب در آذربایجان را مسئله‌ای مهم برشمرد و اظهار کرد: باید دختران و زنان امروز ما افتخار کنند که از نسل شیر زنانی از جمله زینب پاشا و زنان با غیرتی هستند که در دوران سیاه کشف حجاب با تمام وجود از چادر که به‌عنوان نماد ملی و هویت دینی خود بود محافظت کردند و تاریخی درخشان به یادگار گذاشتند.

عکس: مصطفی قربان موحد

سایت خبری تحلیلی اهروصال

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.