کد خبر : 119522
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 ژوئن 2021 - 11:26
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای عشایر، مردمانی شجاع و مرد میدان روزهای سخت هستند بسته هستند

عشایر، مردمانی شجاع و مرد میدان روزهای سخت هستند

عشایر، مردمانی شجاع و مرد میدان روزهای سخت هستند

فرمانده سپاه عاشورا، عشایر را مردمانی همیشه حاضر و مرد میدان روزهای سخت برشمرد و افزود: عشایر سخت کوش در طول تاریخ اسلام از تمامی امتحانات سخت و مشکل با پیروزی و سربلند بیرون آمده‌اند، به طوری که در بعثت پیامبر (ص) عشایر نقش مهمی در ترویج و توسعه اسلام و دین داشتند. به گزارش

فرمانده سپاه عاشورا، عشایر را مردمانی همیشه حاضر و مرد میدان روزهای سخت برشمرد و افزود: عشایر سخت کوش در طول تاریخ اسلام از تمامی امتحانات سخت و مشکل با پیروزی و سربلند بیرون آمده‌اند، به طوری که در بعثت پیامبر (ص) عشایر نقش مهمی در ترویج و توسعه اسلام و دین داشتند.

به گزارش پایگاه خبری اهروصال سردار عابدین خرم در نشست روشنگری و بصیرت افزایی ویژه “سران، معتمدین و آحاد مردم عشایری طوایف ارسباران” گفت: عشایر جزو ذخایر انقلاب هستند و افتخار عشایر این است که در سرزمینی زندگی می‌کنند که سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی جزو این مردان شجاع و دلیر است، زیرا سردار سلیمانی به این امر همواره افتخار ‌کرده و خود را جزو عشایر معرفی می‌کرد.

وی افزود: عشایر سرزمین ایران، مردانی غیور و وفادار به اسلام، دین و کشور داشته و در روزهای سخت که بسیاری میدان را خالی کردند، اما عشایر همچنان در صحنه‌های انقلاب بوده‌اند و افتخار عشایری این است که سردار سلیمانی نیز جزو همین عشایر سلحشور و از فرزندان آن‌ها است.

وی گفت: شهید سردار سلیمانی از نسل و خون عشایر بوده و افتخار می‌کرد که به عنوان سرباز در دفاع از مرزها و آرمان‌های والای ایران اسلامی به شهادت نائل شود و امروز این مرد میدان به عنوان بزرگ مرد تاریخ در کل جهان معروف بوده و این افتخاری بزرگ برای عشایر است.

سردار خرم افزود: وجود مردان غیرتمندی چون سردار سلیمانی امروز نشان تفاوت مرزهای عشایر با سایر جمعیت‌هاست، به این معنی که عشایر همیشه جزو انسان‌هایی هستند که مرد میدان‌اند و در تمام جنگ‌ها، دفاع از آب و خاک وطن، جهاد، تولید داخلی و بومی و… میدان دار بودند.

وی از جوانان عشایری خواست تا تاریخ عشایر را مطالعه کنند و ببینند که چه مردان با عزتی و غیرتی از عشایر بودند که زیر بار ظلم و زور طاغوت نرفتند و در مقابل آن‌ها ایستادند و زیر سایه خدا زندگی کردند و بر زندگی با ظلم و استعمار ترجیح دادند.

وی ادامه داد: همین عشایر بعد از انقلاب در برابر اسلام، دین و رهبری تابع و مطیع بوده و این امر از کارنامه‌ها و تاریخ درخشان عشایر است.

فرمانده سپاه عاشورا گفت: عشایر همیشه در تمامی صحنه‌های انقلاب بوده و حضور چشمگیر و پور شوری داشتند که طبق فرمایش امام خمینی(ره)، عشایر ذخایر انقلاب هستند.

وی در ادامه با اشاره به افتخارات بزرگ سردار شهید سلیمانی در طول ۴۲ سال از پیروزی انقلاب و حضور در جبهه‌های حق علیه باطل، گفت: در جریان قیام مردم عراق در برابر ظلم آمریکا و داعش، اولین قشری که در کنار سردار سلیمانی لبیک گفتند عشایر عرب بودند و اکنون نیز عشایر یمن، سوریه و … با اقتدار و سربلندی در مقابل ظلم و ستم استکبار به پا خواسته و مبارزه می‌کنند.

اهروصال/وی افزود: امروز افتخار می‌کنیم که اصالت، پوشش و فرهنگ عشایری در ایران و به خصوص منطقه ارسباران حفظ شده است و این به واسطه این است که عشایر نگذاشتند هجمه‌های فرهنگی بیگانه در زندگی آن‌ها ورود پیدا کند و با وحدت و همبستگی و گوش دادن به نظرات ریش سفید و در راس آن‌ها اطاعت از فرمایشات مقام معظم رهبری، اصالت، نجابت، عزت و … خود را حفظ کرده و بار دیگر برگ زرینی در تاریخ و زندگی عشایر رقم زده‌اند.

سردار خرم با اشاره به انتخابات پیش رو، گفت: عشایر هیچ وقت پشت به کشور، نظام، دین و … خود نکرده‌ و همیشه از مرزها و دین خود دفاع کرده‌اند که امیدواریم در انتخابات ۲۸ خردادماه نیز مانند همیشه با وحدت، یکپارچگی و همبستگی و اتحاد همیشگی همه باهم با خلوص نیت، آمادگی و آگاهی کامل در پای صندوق رای حاضر شوند و فردی اصلح و ولایتمدار و از سنگرداران شجاع ولایت رای دهند.

وی افزود: با رای ما مردم، رئیس جمهوری ولایی، انقلابی، جهادی، مردمی و صادق انتخاب تا آینده‌ای روشن، با عدالت و پیشرفت و افتخار برای کشور به ارمغان خواهد آمد.

بر اساس این گزارش، نشست روشنگری و بصیرت افزایی، ویژه “سران، معتمدین و آحاد مردم عشایری طوایف ارسباران” به همت سپاه و حوزه مقاومت بسیج نصر سپاه ناحیه اهر و با حضور فرمانده سپاه عاشورا سردار خرم، هیئت همراه با عشایر طایفه آتمیانلوی شهرستان اهر برگزار شد.

عکس از: مصطفی قربان موحد

سایت خبری تحلیلی اهروصال

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.