کد خبر : 118229
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 13 می 2021 - 12:20
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ضرورت ترویج فرهنگ قرائت و تفسیر قرآن در جامعه بسته هستند

ضرورت ترویج فرهنگ قرائت و تفسیر قرآن در جامعه

ضرورت ترویج فرهنگ قرائت و تفسیر قرآن در جامعه

امام جمعه اهر بر ضرورت ترویج فرهنگ قرآن و آشنایی با احکام قرآنی در بین مردم و زندگی فردی تاکید کرد. به گزارش پایگاه خبری اهروصال، حجت الاسلام جواد حاجی زاده در اختتامیه مراسم جز خوانی قرآن کریم در اهر، گفت: قرائت قرآن کریم باید در برنامه روزانه ما گنجانده شود و ماه مبارک رمضان

امام جمعه اهر بر ضرورت ترویج فرهنگ قرآن و آشنایی با احکام قرآنی در بین مردم و زندگی فردی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری اهروصال، حجت الاسلام جواد حاجی زاده در اختتامیه مراسم جز خوانی قرآن کریم در اهر، گفت: قرائت قرآن کریم باید در برنامه روزانه ما گنجانده شود و ماه مبارک رمضان ماه قرآن و ماه نزول قرآن است که باید در این ماه بیشتر به مباحث قرآنی توجه کرد.

وی افزود: رمضان ماه عبادت، عبودیت و بندگی خداوند بوده و باید در این روزهای مبارک با قرآن بیشتر انس گرفته و قرائت، حفظ، ترتیل، تفسیر و غیره قرآن کریم را در زندگی خود نهادینه کنیم.

وی با تقدیر از دست اندرکاران و قاریان این مراسم گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی امسال نفرات کمتری در این مراسم ختم قرآن ماه حضور داشتند ولی با این حضور کم نیز فضای معنوی زیادی در محیط ایجاد شده است.

حجت الاسلام حاجی زاده افزود: امیدواریم با نهادینه کردن این امر در سطح شهرستان اهر روزی شاهد این باشیم که شهرستان اهر جزو شهرهای قرآنی کشور در زمینه حفظ، قرائت و تفسیر قرآن شود.

وی گفت: شهرستان اهر در زمینه برگزاری مراسمات و برنامه‌های قرآنی بسیار چشمگیر است ولی این امر مهم باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و با کمک کمیته قرآنی مصوب شورای فرهنگ عمومی است، دست به دست هم دهیم تا در تمام زمینه‌های قرآنی پیشرفت کنیم چرا که اصل قرآن بوده و در صورتی که رویکرد ما در زندگی قرآنی باشد هیچ گونه نگرانی در خصوص تهاجم فرهنگی و مسائل آن نخواهیم داشت.

سایت خبری تحلیلی اهروصال

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.