کد خبر : 117342
تاریخ انتشار : جمعه 14 دسامبر 2018 - 18:44
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای جشنواره ای آسمانی بسته هستند

جشنواره ای آسمانی

جشنواره ای آسمانی

پنج شنبه بیست و دوم آذر ، نسیم روح افزا، سپهرِ ادبیاتِ ارسباران را از ابرهای باران زا پوشانید. غریوِ ادیبان و شعرای پاک نهاد، نشان از یک رویداد فرهنگی و ادبیِ بی نظیر داشت.

دکتر حسن پور در اهروصال نوشت؛

پنج شنبه بیست و دوم آذر ، نسیم روح افزا، سپهرِ ادبیاتِ ارسباران را از ابرهای باران زا پوشانید. غریوِ ادیبان و شعرای پاک نهاد، نشان از یک رویداد فرهنگی و ادبیِ بی نظیر داشت. از آسمان این خطه ی هنر پرور، بر خاک‌ِ پاکش بارانی از کلمات و واژه های زیبا باریدن گرفت و رودخانه ای زلال از نغمه های اُدبا و شعرای آذربایجان جاری شد. آبشاری خروشان از قصیده ها و غزل های دلپسند شکل گرفت و روح مشتاق اهالی قره داغ را صفایی دیگر بخشید و جان و روان علاقمندان فرهنگ و ادب را صیقل داد.

واژه هایی در وصف زیبایی های ارسباران، این دیار شجاعت ها و رشادت ها در سینه های مالامال از عشق، جوشیدن گرفت. کلماتِ مقدس در توصیف شهادت و در وصف شهدای انقلاب اسلامی و مدافعان حرم به زبان های شیرین و دوست داشتنی ترکی و فارسی از حنجر‌ِ مبارکِ سخن پردازانِ آذری به ارتعاش در آمد و گوشِ دل حاظران و ناظران را به نیوشیدن مهمان نمود.
غزل ها و قصیده های عاشقانه که نشان از عشق حقیقی و نه مجازی داشتند از عمق جان و دل شعرای عاشق پیشه، بر خاست و لاجرم بر دل جویندگان معرفت و ادب نشست. آرمان های انقلاب اسلامی به زیباترین وجه در قالب هنر در آمد. فرمایشِ امام(ره) مبنی بر اینکه « فلسطین پاره تن اسلام است » با این فرموده ی رهبری که « قره باغ خاک اسلام است » با مهارتی ادیبانه عجین شد و شوری در محفل عشاق بر پا نمود.
آری در آنروز سومین جشنواره استانی شعر ارسباران در نهایت جلال و شکوه و با موفقیت هر چه تمام در شهر شعر دوست اهر با استقبال بی نظیر مردم ادیب پرور اجرا گردید. یقیناً این بارانِ نغمه های آسمانی در کوهسارانِ فرهنگ ارسباران، چشمه هایی جوشان و دایمی از ادب و هنر را ایجاد خواهد کرد که همواره ذائقه دوستداران شعر و عرفان را طراوت خواهد بخشید.آفرین و مرحبا بر دست اندرکاران و خالقان این رویداد فرهنگی که بار دیگر اجاق کهن و قدیمیِ ادبیات را در ارسباران فروزان نموده و بیرق معرفت و عرفان را در دیار شیخ شهاب به اهتزاز در آوردند و پر طمطراق تر از سالهای قبل اجرا نمودند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.