کد خبر : 117337
تاریخ انتشار : جمعه 14 دسامبر 2018 - 18:31
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای بانکها اختیار افزایش تسهیلات بانکی را تا سقف ۳۰ درصد دارند بسته هستند

بانکها اختیار افزایش تسهیلات بانکی را تا سقف ۳۰ درصد دارند

بانکها اختیار افزایش تسهیلات بانکی را تا سقف ۳۰ درصد دارند

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: در راستای تسهیل در ارائه تسهیلات مصوب به کارآفرینان بانکها اختیار لازم افزایش تسهیلات برای تکمیل این طرح ها تا سقف ۳۰ درصد را دارند.

به گزارش اهروصال؛ معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: در راستای تسهیل در ارائه تسهیلات مصوب به کارآفرینان بانکها اختیار لازم افزایش تسهیلات برای تکمیل این طرح ها تا سقف ۳۰ درصد را دارند.
دکتر عیسی منصوری گفت: به منظور تسریع در ارائه خدمات و تسهیلات بانکی به کارآفرینان طرح های اشتغالزا و در جهت تکمیل پروژه های ناتمام طرح های در دست اجرا اختیارات لازم به بانکها داده شده که نسبت به افزایش ۳۰ درصدی تسهیلات با موافقت بانکها و تأیید وزارت تعاون اقدام نمایند که با اجرای این امر ،پروسه اداری در پرداخت تسهیلات بانکی و متمم تسریع میگردد.
وی به درخواست نماینده اهر و هریس که روستائیان و عشایر به علت سختگیری بانکها موفق به دریافت تسهیلات کم بهره عشایری نشده اند گفت: آمادگی داریم طرح های پیشنهادی منطقه را در کمیته فنی این وزارتخانه در کمترین زمان ممکن بررسی و متناسب با موقعیت و استعدادهای منطقه کمک کنیم تا عزیزان روستایی و عشایری بتوانند از این تسهیلات کم بهره استفاده کنند.
این مقام مسئول با اشاره به قابلیت های صنایع دستی این منطقه گفت: متأسفانه با وجود اینکه این استان یکی از قطبهای مهم تولید فرش و صنایع دستی در کشور است اما حضور در بازارهای جهانی بسیار کم رنگ است و باید با برندسازی مناسب و ارتقاء کمی و کیفی تولیدات حضور در یازارهای جهانی را تقویت نمائیم و در این راستا وزارت تعاون آماده کمک بلاعوض به متقاضیان برای حضور در بازار خارج از کشور است که ضمن حضور در نمایشگاه ها بتوانند با عقد قرارداد ، سفارشات لازم را برای صادرات فرش و صنایع دستی فراهم نمایند که این امر هم نیاز تلاش بیشتر برای شناساندن محصولات تولیدی خودشان در این نمایشگاه ها می باشد.
وی افزود: این وزارتخانه آمادگی دارد در صورت دریافت سفارشات خارجی حاصل از حضور در نمایشگاه ها، نسبت به ارائه تسهیلات کم بهره به متقاضیان و بافندگان خود ،قرارداد بافت برای سفارشات خارجی را اقدام کرده اند این تسهیلات را اختصاص دهد.
این مقام مسئول گفت: با توجه به محدودیت منابع مالی و تسهیلات بانکی هم اکنون اعطای تسهیلات بانکی، اولویت اول بنگاهها و طرح های فعال موجود ، سپس طرح های نیمه تمام و در نهایت برای طرح های ایجادی می باشد.
منصوری افزود: در شرایط فعلی راه اندازی طرح های بزرگ در مناطق کمتر توسعه یافته به جهت نبود زیرساختهای لازم میسر نبوده و باید تلاش کنیم طرح های زودبازده متداول در هر منطقه ای از جمله حوزه خدمات، گردشگری، صنایع دستی و کارهای سنتی و محصولات کشاورزی و فرآورده های لبنی و دامی توسعه دهیم.
وی با تأکید بر اینکه با اعطای تسهیلات بانکی اشتغال محقق نمی شود گفت: باید ابتدا زمینه های اشتغال را با خود اتکایی و کارهای ابتکاری که نیاز به کمترین سرمایه دارد خودمان فراهم کنیم و در صورت موفقیت برای توسعه آن از تسهیلات بهره مند شویم و اگراینکار رانکنیم قطعاً اینگونه افراد را تنها با پرداخت وام به بیکار بدهکار تبدیل کرده ایم.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد شهرستان ها برنامه ای متناسب با نیازها و قابلیت های منطقه را به عنوان برنامه توسعه ای اشتغال تعریف کنند و با آسیب شناسی موانع و مشکلات این موارد را با مشارکت مردم و مسئولین احصاء کنند و قطعاً وزارت تعاون اماده همراهی با کارآفرینان در توسعه و تقویت این موارد با سازو کارهای حیطه وظایف این وزارتخانه می باشد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.